Peugeot garanti
Fra : N/A

Dato : 12-07-01 07:48

Jeg har lige købt en Peugeot Looxor, nu påstår Peugeot at garantien
bortfalder hvis plomberne fjernes, holder den i virkelighedens verden.

VH KHS

Fra : news.uunet.dk

Dato : 12-07-01 10:29

Ja, den holder, for du må ikke selv pille ved noget i garantiperioden!
De 3 år er dig ikke en garanti; men en 'sikring'!!!!
Så eneste reelle garanti er de 12 måneder købeloven giver.

Om garantien dækker, hvis du har fjernet begrænsnin gerne, or dog op til den
enkelte forhandler at vurdere.

MVH
Brian

Der har sin Speedfight til salg på www.hekto.dk/ac50

Fra : Claus Rolsted

Dato : 11-08-01 03:44

Hej Kurt,

De 12 mdr som Købeloven giver retskrav på er ikke en 'garanti' som sådan,
men en reklamationsfrist. Dvs at du, inden for et år efter at I modtog
knallerten, kan 'klage' over skjulte fejl og mangler, som må antages at have
været til stede da I købte knallerten og ikke skyldes slidtage eller på
anden måde er opstået efterfølgende.

Teoretisk set skulle de ikke kunne nægte jer garantien, hvis I kun har
foretaget ændringer, som _ikke_ har nogen indflydelse på den fejlagtige del.

Mvh
Claus Rolsted

Fra : Donati

Dato : 12-07-01 10:31

"N/A" <khsalvesen@get2net.dk> skrev:

> Jeg har lige købt en Peugeot Looxor, nu påstår Peugeot at garantien
> bortfalder hvis plomberne fjernes, holder den i virkelighedens verden.

Ja, den holder.
Men.. der er jo ingen grund til at fortælle peugeot at plomberne fjernes,
eller?

--
Mvh. Finn Donati
donati@scooter-racing.dk