Thistlegorm lukket for dykning
Fra : Ukendt

Dato : 18-10-07 10:59

Thistlegorm lukket for dykning
Området omkring SS Thistlegorm og selve vraget vil blive lukket for dykning
fra 15. november til 15. december 2007.

Thistlegorm er et af de mest berømte og besøgte vrag i Rødehavet
overhovedet, og dette har slidt godt og grundigt på det. For at sikre
vraget, så man kan dykke på det i lang tid fremover, skal der bygges et
fortøjningssystem med bøjer, så bådene ikke kommer i kontakt med selve
vraget.

Der vil også blive installeret adskilte ned- og opstigningsliner samt et par
andre tiltag.

Initiativet er sat i værk af HEPCA, se link

http://www.hepca.com/red-sea-environment-news.aspx?#11

Med venlig hilsen

Ken Bordig

Fra : olav.bro@googlemail.~

Dato : 18-10-07 15:37

On 18 Okt., 11:59, "Ken Bordig" <kenSNABELAbordig.dk> wrote:
> [...]
> andre tiltag.
>
> Initiativet er sat i værk af HEPCA, se link

Jep, det er dejligt, der bliver gjort noget aktivt for dykkerne og
Thistlegorm.
Skal derned 1. nov - 8. nov, så vi når lige at få nogle forhåbentlige
gode dyk inden den midlertidige lukningen.

De bedste dykkerhilsner
Olav Bro

www.easydive.dk

Fra : Søren Reinke

Dato : 18-10-07 16:51

Ken Bordig wrote:
> [...]
> vraget, så man kan dykke på det i lang tid fremover, skal der bygges et
> fortøjningssystem med bøjer, så bådene ikke kommer i kontakt med selve

Det lyder dælme som en SUPER ide.

Da jeg arbejdede i Sharm, så jeg flere gange guider der havde været så
enormt hjenedøde at de havde bundet på den tankvogn som hænger ude over
lastrummet, tro mig den fik tæsk pga blæsevejr.

Ser frem til at besøge vraget når jeg skal på vragsafari i påsken :)

/Søren

Fra : morten@rudedyk.dk

Dato : 19-10-07 09:12

> [...]
> andre tiltag.
>
> Initiativet er sat i værk af HEPCA, se link

Hej

Det er et rigtig godt tiltag.
Nu har jeg dykket en del på vraget, og det er desværre nogle år "for
sent". Men bedre sent end aldrig.
Bare fra 2005 til 2007 er vraget blevet markant dårligere. Kunne se
forskel fra Marts til Oktober i år.

/Morten

Liveaboarts rødehavet - www.rudedyk.dk