en ny reformator?
Fra : Erik Larsen

Dato : 12-07-01 03:46

Ulf Ekman - en ny reformator?

l sin bogen stiller Ken Dolva spørgsmålet om Ulf Ekman virkelig er en ny
reformator på linje med Martin Luther og andre af samme kaliber. Indtil
videre er Ulf Ekman ifølge Ken Dolva af trosbevægelsen blevet udråbt til at
være en "Nordens apostel".

"Sand reformation har altid været en venden tilbage til grundsandhederne om
Guds nåde, almagt og suverænitet. Derfor skurrer det i ørerne på mig, når
trosbevægelsen gør krav på at være en ny reformation.

Betyder reformation dette: Et radikalt opgør med den måde, kristen tro
hidtil er blevet praktiseret på, så er det sandt, at trosbevægelsen bringer
en reformation med sig.

Men betyder reformation derimod det, jeg mener, nemlig en venden tilbage til
Guds nåde og almagt. En venden tilbage til den rene agape-kærlighed, så har
det, Livets Ord bringer med sig med alle denne bevægelses metoder og
opskrifter på at leve et sejrende kristenliv, intet med reformation at gøre.
Snarere tværtimod!

Ulf Ekman er menneskeligt set en stor kapacitet, som kunne være blevet til
meget stor velsignelse for hele Kristi legeme i Skandinavien. I stedet har
den "reformation", han har bragt med sig, overalt ført forvirring og
splittelse med sig og trukket et åndeligt jerntæppe ned mellem kristne
brødre og søstre rundt omkring i hele Skandinavien," skriver Ken Dolva.

Fra : Ib Mohn

Dato : 19-07-01 15:22

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Ulf Ekman - en ny reformator?.....

Nu citer du, men hvad mener du selv om det
Jeg mener godt man kan koriger opfattelse, du ved stykke vis.... og alt det
der.
Jeg mener ikke der i Scandinavien hidtil er set én person der har udrettet
så meget netop for kristi legeme som U.E.
Det vidner et missionsbudget på over 40 mill. om i år 2000

--
Ib Mohn
Ib@branel.dk

Fra : Live4Him

Dato : 19-07-01 15:41

"Ib Mohn" <ibmohn@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg mener ikke der i Scandinavien hidtil er set én person der har udrettet
> så meget netop for kristi legeme som U.E.
> Det vidner et missionsbudget på over 40 mill. om i år 2000
~~~~~~~~~~~~
Nu er stort jo ikke nødvendigvis det samme som godt. Det som er det
afgørende er hvor stor del af U.E. og Livets ord som er født af Gud og
opretholdt af Helligånden ,og hvor meget er ren menneskeværk ?

Paulus taler om at vi skal bygge med holdbare materialer (1 Kor 3,12-15) Det
er ikke sikkert at LO bygger med guld og sølv, bare fordi de oplever
fremgang. Det kan lige så vel være de bygger med hø og strå. Og husk
endvidere den bibelske formaning at det hverken er den der planter eller den
der vander som er noget, men det er Gud som giver væksten (1 Kor 3,6-7).

Hvis man fjernede Helligånden fra Livets ord, hvor mange af deres
aktiviteter ville så fortsætte upåvirket? 10 %, 50 % eller 90 % ?

jørgen.

Fra : Ib Mohn

Dato : 20-07-01 13:17

Nu er det jo sådan at jeg altså møder MEGET menneskeværk rundt omkring både
i pinsen, AP, Folkekirken ikke mindst og i TB også. Der hvor der er
mennesker er der kød der skal dø. Men det skal jo ikke holde os tilbage for
at vandre fremad vel.
Men at gøre noget godt for andre er en generel ting biblen lægger vægt på så
det er vel ikke helt af vejen, selv om man ikke har den store åbenbaring om
nødhjælp, det taler Biblen jo om lige osm alt andet, og det er det TB
anklages for at læse som der står, tro som der står og de for som der tror,
og det er der nogle der har ondt i r..... af, fordi vil ikke indrømme at der
er brug for sornyelse hele tiden også indenfor TB er der brug for fornyelse
hele tiden.
Så den diskution som MANGE har her på DK.livsyn er allerede forældet. surt
men sandt

--
Mvh Ib Mohn
Remember, it is never too late to know God