| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | TV-Serier på DVD. God eller dårlig ide? Fra : Thorbjørn Henckel | 
  Dato :  12-07-01 03:23 |  
  |   
            Sad bare lige og undrede mig om hvor mange folk her der rent faktisk ville
 være interesserede i at købe hele TV serier på DVD. Det ser jo ud som om der
 er ret stort marked for de sådan som de forskellige firmaer er begyndt at
 pumpe dem ud.
 Så ud af ren nysgerrighed. Er der nogen TV-Serier som i virkelig godt kunne
 tænke jer at se på DVD en dag?
 For lige at starte lidt kan jeg nævne dem jeg selv kunne finde på at købe
 ligegyldig prisen. (skal måske nævnes at jeg HAR Monty Python boxen og snart
 køber Black Adder.. og "selvfølgelig" også Simpsons box 1 når den engang
 kommer)
 Futurama
 Family Guy
 Duckman
 The Tick
 Red Dwarf
 M*A*S*H (glæder mig dog også en del til den 5* udgivelse der skulle komme af
 filmen. ;))
 og evt. også Star Trek: Deep Space 9
 
 Venlig Hilsen
 Thorbjørn Henckel
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Kim Voss Schrader (12-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Voss Schrader | 
  Dato :  12-07-01 03:36 |  
  |   
            Hej!
 
 "Thorbjørn Henckel" wrote:
 > 
 > Så ud af ren nysgerrighed. Er der nogen TV-Serier som i virkelig godt kunne
 > tænke jer at se på DVD en dag?
 
 Jeps!
 
 > Futurama
 
 Count me in!
 
 > Family Guy
 
 Count me in!
 
 > Duckman
 > The Tick
 
 Kender jeg slet ikke...
 
 > Red Dwarf
 > M*A*S*H (glæder mig dog også en del til den 5* udgivelse der skulle komme af
 > filmen. ;))
 > og evt. også Star Trek: Deep Space 9
 
 Pfff, nope :)
 
 
 Kunne godt tænke mig:
 
 Spin City, med Michael J Fox. (Charlie Sheen sux.)
 
 
 -- 
 Regards / M.v.h. Kim Voss Schrader
 
 "Information wants to be free"
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jesper Winding (12-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jesper Winding | 
  Dato :  12-07-01 07:00 |  
  |   
            
 "Kim Voss Schrader" <schrader@kampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse
 news:3B4D0D2A.B0DEBA06@kampsax.dtu.dk...
 > Hej!
 >
 > "Thorbjørn Henckel" wrote:
 > >
 > > Så ud af ren nysgerrighed. Er der nogen TV-Serier som i virkelig godt
 kunne
 > > tænke jer at se på DVD en dag?
 >
 Ja - for fanden da... Sopranos Rules - og jeg ville da også være slemt
 presset for ikke at ønske mig X-Files serierne - From the Earth to the Moon
 er også en favorit!
 
 -=JESPER=-
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Morten Steen (12-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Steen | 
  Dato :  12-07-01 07:20 |  
  |   
            Duckman kunne fanme være hittet! Og Family Guy ligeså.
 
 Men altså : så vidt jeg ved ER "From The Earth To The Moon" da blevet
 udgivet?
 
 Og rygterne vil vist også vide at de 3 nyeste Star Trek-serier (Next
 Generation, Deep Space 9 og Voyager) alle udkommer på DVD. Måske allerede
 inden årsskiftet vil vi have set de første afsnit. Tanken var vist at lave
 dem a la X-Files, altså med hele sæsoner ad gangen i en lækker box...
 *HOMER-SAVL* Se, DET er noget at bruge sine penge på!
 
 Men personligt venter jeg i spænding til de originale Muppet Show bliver
 lanceret!!!
 
 Morten
 
 "Jesper Winding" <jesperw@privat.dk> skrev i en meddelelse
 news:3b4d3f8f$0$2524$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 >
 > "Kim Voss Schrader" <schrader@kampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse
 > news:3B4D0D2A.B0DEBA06@kampsax.dtu.dk...
 > > Hej!
 > >
 > > "Thorbjørn Henckel" wrote:
 > > >
 > > > Så ud af ren nysgerrighed. Er der nogen TV-Serier som i virkelig godt
 > kunne
 > > > tænke jer at se på DVD en dag?
 > >
 > Ja - for fanden da... Sopranos Rules - og jeg ville da også være slemt
 > presset for ikke at ønske mig X-Files serierne - From the Earth to the
 Moon
 > er også en favorit!
 >
 > -=JESPER=-
 >
 >
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Jesper Winding (12-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jesper Winding | 
  Dato :  12-07-01 07:47 |  
  |   
            
 "Morten Steen" <msteen@a-data.dk> skrev i en meddelelse
 news:kjb37.3877$6x5.310706@news000.worldonline.dk...
 
 > Men altså : så vidt jeg ved ER "From The Earth To The Moon" da blevet
 > udgivet?
 
 Ja - bare ikke i Region 2!
 
 -=JESPER=-
 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Morten Steen (12-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Steen | 
  Dato :  12-07-01 08:54 |  
  |  
 
            > > Men altså : så vidt jeg ved ER "From The Earth To The Moon" da blevet
 > > udgivet?
 >
 > Ja - bare ikke i Region 2!
 Se, DET er sandheden! Men du er måske 100% R2-mand? Personligt køber jeg kun
 nødigt danske R2-udgivelser. Jeg synes simpelthen de er for grimt og
 amatøragtigt lavet. (Jeg snakker om selve kassetten/indpakningen). De fleste
 R1 udgivelser smider i det mindste en lækker lille ting ind i indersiden af
 kassetten. Måske kun lige med kapitel-inddelingen på, men det er dog NOGET.
 Det er vist kun meget få danske R2 DVD'er der kan prale af den slags...
 Generelt finder jeg bare standarden værende højere på R1.
 Ja, kald mig bare snerpet, men for mig er det de små ting der gør
 forskellen!   
Morten Steen
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Jesper Winding (12-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jesper Winding | 
  Dato :  12-07-01 09:09 |  
  |   
            
 "Morten Steen" <msteen@a-data.dk> skrev i en meddelelse
 news:PHc37.4069$6x5.313993@news000.worldonline.dk...
 
 > Se, DET er sandheden! Men du er måske 100% R2-mand? Personligt køber jeg
 kun
 > nødigt danske R2-udgivelser.
 
 Køber en del R2 UK fordi de er bedre end de danske - kan desværre ikke se
 R1 - R2 UK har som regel samme standard som R1
 
 -=JESPER=-
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Morten Steen (12-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Steen | 
  Dato :  12-07-01 09:34 |  
  |   
            > Køber en del R2 UK fordi de er bedre end de danske - kan desværre ikke se
 > R1 - R2 UK har som regel samme standard som R1
 
 Det er jeg helt enig i. Men så er det jo også uden danske undertekster, ikke
 sandt? Og siden jeg godt kan se R1, ender det oftest med at blive dem jeg
 køber.
 
 Morten
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Thorbjørn Henckel (12-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thorbjørn Henckel | 
  Dato :  12-07-01 17:52 |  
  |   
            "Morten Steen" <msteen@a-data.dk> wrote in message
 news:kjb37.3877$6x5.310706@news000.worldonline.dk...
 > Duckman kunne fanme være hittet! Og Family Guy ligeså.
 > Men personligt venter jeg i spænding til de originale Muppet Show bliver
 > lanceret!!!
 
 Hov.. Den havde jeg glemt.. og der er da også rygter om dette, men desværre
 ser det ud til at blive en "Best of! udgivelse, så jeg ved egentligt ikke
 hvor meget jeg har lyst til at købe den/dem.. Men jeg ender jo nok med at
 gøre det alligevel. ;)
 
 Et lille udsnit fra d 24 Maj på The Digital Bits "Also this afternoon, we've
 gotten word that Time Life is going to be releasing episodes of The Muppet
 Show on DVD, starting in late June. Word is that the DVDs will basically be
 re-hashes of the VHS "Best of" collections that are already available"
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Casper (12-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Casper | 
  Dato :  12-07-01 10:44 |  
  |  
 
            On Thu, 12 Jul 2001 04:36:26 +0200, Kim Voss Schrader
 <schrader@kampsax.dtu.dk> wrote:
 >Kunne godt tænke mig:
 >
 >Spin City, med Michael J Fox. (Charlie Sheen sux.)
 My words exactly   
Spin City sæsonboxe ville være SÅ godt!
 Casper
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Kim Voss Schrader (12-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Voss Schrader | 
  Dato :  12-07-01 16:15 |  
  |  
 
            Hej!
 Casper wrote:
 > 
 > My words exactly   
> 
 > Spin City sæsonboxe ville være SÅ godt!
 Ja, der er godt nok nogle (well, mange) guldafsnit.
 -- 
 Regards / M.v.h. Kim Voss Schrader
 "Information wants to be free"
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Betina Young Anderse~ (12-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Betina Young Anderse~ | 
  Dato :  12-07-01 09:33 |  
  |   
            In article <3b4d0a9a$0$2570$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, 
 Hexar@nospam.dk says...
 > Så ud af ren nysgerrighed. Er der nogen TV-Serier som i virkelig godt kunne
 > tænke jer at se på DVD en dag?
 Ja da, jeg ville ikke have noget imod af have følgende serier på DVD:
 Venner(Friends)
 Red Dwarf
 Absolutely Fabulous
 Black Adder
 Ally
 
 mvh Betina
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Morten Steen (12-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Steen | 
  Dato :  12-07-01 09:59 |  
  |  
 
            "Betina Young Andersen" <FruGraaspurv@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:MPG.15b77f3de5e499489896a8@news.worldonline.dk...
 > In article <3b4d0a9a$0$2570$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
 > Hexar@nospam.dk says...
 > > Så ud af ren nysgerrighed. Er der nogen TV-Serier som i virkelig godt
 kunne
 > > tænke jer at se på DVD en dag?
 > Ja da, jeg ville ikke have noget imod af have følgende serier på DVD:
 > Venner(Friends)
 > Red Dwarf
 > Absolutely Fabulous
 > Black Adder
 > Ally
 >
 > mvh Betina
 Et stykke hen ad vejen er du da godt med. Friends, Black Adder og Ally er
 alle 3 udgivet på DVD.
 Så kan du da starte dér!   
Morten
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Thorbjørn Henckel (12-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thorbjørn Henckel | 
  Dato :  12-07-01 17:55 |  
  |   
            
"Morten Steen" <msteen@a-data.dk> wrote in message
 news:9Ed37.4084$6x5.317499@news000.worldonline.dk...
 > > Ja da, jeg ville ikke have noget imod af have følgende serier på DVD:
 > > Venner(Friends)
 > > Red Dwarf
 > > Absolutely Fabulous
 > > Black Adder
 > > Ally
 > >
 > > mvh Betina
 >
 > Et stykke hen ad vejen er du da godt med. Friends, Black Adder og Ally er
 > alle 3 udgivet på DVD.
 > Så kan du da starte dér!   
>
 > Morten
 >
 Og for det ikke er løgn så er Absolutely Fabulous da også på BBC's program
 for efterår/vinter i år. ;)
 Venlig Hilsen
 Thorbjørn Henckel
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Betina Young Anderse~ (12-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Betina Young Anderse~ | 
  Dato :  12-07-01 18:20 |  
  |  
 
            In article <3b4dd714$0$69624$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, 
 Hexar@nospam.dk says...
 > Og for det ikke er løgn så er Absolutely Fabulous da også på BBC's program
 > for efterår/vinter i år. ;)
 Det ved jeg og det er helt sikkert at jeg skal se det    Generelt 
 synes jeg BBC producerer nogle af de bedste komedie-serier, f.eks. også 
 Keeping Up Apperences (Kunne ikke lige huske den danske titel).
 mvh Betina
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Kasper (12-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kasper | 
  Dato :  12-07-01 22:52 |  
  |  
 
            On Thu, 12 Jul 2001 19:20:06 +0200, Betina Young Andersen (Betina
 Young Andersen <FruGraaspurv@hotmail.com>) wrote:
 >> Og for det ikke er løgn så er Absolutely Fabulous da også på BBC's program
 >> for efterår/vinter i år. ;)
 >Det ved jeg og det er helt sikkert at jeg skal se det    Generelt 
 >synes jeg BBC producerer nogle af de bedste komedie-serier, f.eks. også 
 >Keeping Up Apperences (Kunne ikke lige huske den danske titel).
 Og perlen over alle perler: Bottom.
 -- 
 Kasper
 E-mail: rbb at rocketmail.com
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Popeye (13-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Popeye | 
  Dato :  13-07-01 11:24 |  
  |  
 
            Bottoms rules.
 Den bedste Engelske serie der er lavet og deres live shows er suveræne.
 peter
 "Meddelelsen er stavekontroleret.
 Evt. stavefejl er opstået under transmission."
 Kasper <nospam@for.me> skrev i en
 nyhedsmeddelelse:au6skt8qvi8tvg32sk5voekirtqd424291@4ax.com...
 : On Thu, 12 Jul 2001 19:20:06 +0200, Betina Young Andersen (Betina
 : Young Andersen <FruGraaspurv@hotmail.com>) wrote:
 :
 : >> Og for det ikke er løgn så er Absolutely Fabulous da også på BBC's
 program
 : >> for efterår/vinter i år. ;)
 : >Det ved jeg og det er helt sikkert at jeg skal se det    Generelt
 : >synes jeg BBC producerer nogle af de bedste komedie-serier, f.eks. også
 : >Keeping Up Apperences (Kunne ikke lige huske den danske titel).
 :
 : Og perlen over alle perler: Bottom.
 :
 : --
 : Kasper
 :
 : E-mail: rbb at rocketmail.com
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                Kasper (13-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kasper | 
  Dato :  13-07-01 19:57 |  
  |   
            On Fri, 13 Jul 2001 12:23:44 +0200, Popeye ("Popeye"
 <popeye66@mail.dk>) wrote:
 
 >Bottoms rules.
 >
 >Den bedste Engelske serie der er lavet og deres live shows er suveræne.
 
 Jeg skal have fat i deres film, Guest House Paradiso.
 
 -- 
 Kasper
 
 E-mail: rbb at rocketmail.com
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Peter Brodersen (14-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter Brodersen | 
  Dato :  14-07-01 13:42 |  
  |   
            On Fri, 13 Jul 2001 20:57:05 +0200, Kasper <nospam@for.me> wrote:
 
 >Jeg skal have fat i deres film, Guest House Paradiso.
 
 Med fare for at lyde negativ, så bør du ikke have de samme
 forventninger som til de Bottom-liveshows, der er lavet. Den har nogle
 ganske underholdende scener, men enkelte steder er den næsten
 langtrukken.
 
 Så bare tag den som en alm. komedie.
 
 
 -- 
 - Pede
   Professionel nørd
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                  Kasper (14-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kasper | 
  Dato :  14-07-01 14:45 |  
  |   
            On Sat, 14 Jul 2001 14:41:41 +0200, Peter Brodersen (Peter Brodersen
 <professionel@nerd.dk>) wrote:
 
 >>Jeg skal have fat i deres film, Guest House Paradiso.
 >
 >Med fare for at lyde negativ, så bør du ikke have de samme
 >forventninger som til de Bottom-liveshows, der er lavet. Den har nogle
 >ganske underholdende scener, men enkelte steder er den næsten
 >langtrukken.
 >
 >Så bare tag den som en alm. komedie.
 
 Sorry, men jeg tror ikke der er nogen Bottom fans der "bare kan tage
 den some en alm. komedie", desværre : )
 
 -- 
 Kasper
 
 E-mail: rbb at rocketmail.com
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Mette Frederksen (12-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mette Frederksen | 
  Dato :  12-07-01 09:44 |  
  |  
 
            Ally
 Friends
 Bewitched (Meget gammel serie)
 Mine glade tressere
 Mvh Mette
 --
                                  \!/
                              (@ @)
  ~~~~~~~~~~~o00-(_)-00o~~~~~~~~~~~~~~
                     http://www.valo.dk
"Thorbjørn Henckel" <Hexar@nospam.dk> wrote in message
 news:3b4d0a9a$0$2570$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > Sad bare lige og undrede mig om hvor mange folk her der rent faktisk ville
 > være interesserede i at købe hele TV serier på DVD. Det ser jo ud som om
 der
 > er ret stort marked for de sådan som de forskellige firmaer er begyndt at
 > pumpe dem ud.
 > Så ud af ren nysgerrighed. Er der nogen TV-Serier som i virkelig godt
 kunne
 > tænke jer at se på DVD en dag?
 > For lige at starte lidt kan jeg nævne dem jeg selv kunne finde på at købe
 > ligegyldig prisen. (skal måske nævnes at jeg HAR Monty Python boxen og
 snart
 > køber Black Adder.. og "selvfølgelig" også Simpsons box 1 når den engang
 > kommer)
 > Futurama
 > Family Guy
 > Duckman
 > The Tick
 > Red Dwarf
 > M*A*S*H (glæder mig dog også en del til den 5* udgivelse der skulle komme
 af
 > filmen. ;))
 > og evt. også Star Trek: Deep Space 9
 >
 > Venlig Hilsen
 > Thorbjørn Henckel
 >
 >
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Morten Steen (12-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Steen | 
  Dato :  12-07-01 10:01 |  
  |  
 
            Så skynd dig at købe en afspiller!
 Du vil i hvert fald kunne starte med at købe Ally og Friends, da de allerede
 er udkommet. (Jvf. tidligere svar).
 Hmmm... Mine Glade 60'ere. Den husker jeg ganske godt fra mine unge dage.
 Jeg er dog ikke sikker på den holder i dag. Den virkning har visse serier
 fra min ungdom jo desværre vist sig at have. (Miami Vice, Knight Rider).
 Morten
 "Mette Frederksen" <rollike@frederiksen.mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:3b4d6249$0$1023$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > Ally
 > Friends
 > Bewitched (Meget gammel serie)
 > Mine glade tressere
 >
 > Mvh Mette
 >
 > --
 >                                  \!/
 >                              (@ @)
 >  ~~~~~~~~~~~o00-(_)-00o~~~~~~~~~~~~~~
 >                      http://www.valo.dk
> "Thorbjørn Henckel" <Hexar@nospam.dk> wrote in message
 > news:3b4d0a9a$0$2570$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > > Sad bare lige og undrede mig om hvor mange folk her der rent faktisk
 ville
 > > være interesserede i at købe hele TV serier på DVD. Det ser jo ud som om
 > der
 > > er ret stort marked for de sådan som de forskellige firmaer er begyndt
 at
 > > pumpe dem ud.
 > > Så ud af ren nysgerrighed. Er der nogen TV-Serier som i virkelig godt
 > kunne
 > > tænke jer at se på DVD en dag?
 > > For lige at starte lidt kan jeg nævne dem jeg selv kunne finde på at
 købe
 > > ligegyldig prisen. (skal måske nævnes at jeg HAR Monty Python boxen og
 > snart
 > > køber Black Adder.. og "selvfølgelig" også Simpsons box 1 når den engang
 > > kommer)
 > > Futurama
 > > Family Guy
 > > Duckman
 > > The Tick
 > > Red Dwarf
 > > M*A*S*H (glæder mig dog også en del til den 5* udgivelse der skulle
 komme
 > af
 > > filmen. ;))
 > > og evt. også Star Trek: Deep Space 9
 > >
 > > Venlig Hilsen
 > > Thorbjørn Henckel
 > >
 > >
 >
 >
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Mette Frederksen (12-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mette Frederksen | 
  Dato :  12-07-01 10:19 |  
  |  
 
            Hehe!!!! Knight Rider..... Jep den kan jeg godt huske!!!! Den var kanon.. og
 sikke en bil hva.. Men du har ret.. Når man ser et afsnit idag undrer man
 sig jo over at man brugte tiden på det! *S*
 Mette
 --
                                  \!/
                              (@ @)
  ~~~~~~~~~~~o00-(_)-00o~~~~~~~~~~~~~~
                     http://www.valo.dk
"Morten Steen" <msteen@a-data.dk> wrote in message
 news:qGd37.4087$6x5.317632@news000.worldonline.dk...
 > Så skynd dig at købe en afspiller!
 > Du vil i hvert fald kunne starte med at købe Ally og Friends, da de
 allerede
 > er udkommet. (Jvf. tidligere svar).
 > Hmmm... Mine Glade 60'ere. Den husker jeg ganske godt fra mine unge dage.
 > Jeg er dog ikke sikker på den holder i dag. Den virkning har visse serier
 > fra min ungdom jo desværre vist sig at have. (Miami Vice, Knight Rider).
 >
 > Morten
 >
 > "Mette Frederksen" <rollike@frederiksen.mail.dk> skrev i en meddelelse
 > news:3b4d6249$0$1023$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > > Ally
 > > Friends
 > > Bewitched (Meget gammel serie)
 > > Mine glade tressere
 > >
 > > Mvh Mette
 > >
 > > --
 > >                                  \!/
 > >                              (@ @)
 > >  ~~~~~~~~~~~o00-(_)-00o~~~~~~~~~~~~~~
 > >                      http://www.valo.dk
> > "Thorbjørn Henckel" <Hexar@nospam.dk> wrote in message
 > > news:3b4d0a9a$0$2570$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > > > Sad bare lige og undrede mig om hvor mange folk her der rent faktisk
 > ville
 > > > være interesserede i at købe hele TV serier på DVD. Det ser jo ud som
 om
 > > der
 > > > er ret stort marked for de sådan som de forskellige firmaer er begyndt
 > at
 > > > pumpe dem ud.
 > > > Så ud af ren nysgerrighed. Er der nogen TV-Serier som i virkelig godt
 > > kunne
 > > > tænke jer at se på DVD en dag?
 > > > For lige at starte lidt kan jeg nævne dem jeg selv kunne finde på at
 > købe
 > > > ligegyldig prisen. (skal måske nævnes at jeg HAR Monty Python boxen og
 > > snart
 > > > køber Black Adder.. og "selvfølgelig" også Simpsons box 1 når den
 engang
 > > > kommer)
 > > > Futurama
 > > > Family Guy
 > > > Duckman
 > > > The Tick
 > > > Red Dwarf
 > > > M*A*S*H (glæder mig dog også en del til den 5* udgivelse der skulle
 > komme
 > > af
 > > > filmen. ;))
 > > > og evt. også Star Trek: Deep Space 9
 > > >
 > > > Venlig Hilsen
 > > > Thorbjørn Henckel
 > > >
 > > >
 > >
 > >
 >
 >
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Morten Steen (12-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Steen | 
  Dato :  12-07-01 10:42 |  
  |   
            Ja, ikke sandt? Holder SLET ikke i år 2001!
 Og jeg tænker bare at det meget vel kunne være sådan med "Mine Glade 60'ere"
 også... for slet ikke at snakke om "Bewitched"! (Jeg SYNES at kunne huske
 denne serie... har den ikke kørt i TV engang? På en eller anden kanal man
 kan se herhjemme?)
 
 Morten
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Mette Frederksen (12-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mette Frederksen | 
  Dato :  12-07-01 10:47 |  
  |  
 
            Denne serie kørte på Sky One det var lige den gang vi havde fået vores
 første parabol der hjemme!!! *S*
 Men jeg har nu set serien senere også! *S* Lige hvor, det husker jeg ikke!
 *S*
 Mette
 --
                                  \!/
                              (@ @)
  ~~~~~~~~~~~o00-(_)-00o~~~~~~~~~~~~~~
                     http://www.valo.dk
"Morten Steen" <msteen@a-data.dk> wrote in message
 news:nge37.4097$6x5.319717@news000.worldonline.dk...
 > Ja, ikke sandt? Holder SLET ikke i år 2001!
 > Og jeg tænker bare at det meget vel kunne være sådan med "Mine Glade
 60'ere"
 > også... for slet ikke at snakke om "Bewitched"! (Jeg SYNES at kunne huske
 > denne serie... har den ikke kørt i TV engang? På en eller anden kanal man
 > kan se herhjemme?)
 >
 > Morten
 >
 >
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Morten Steen (12-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Steen | 
  Dato :  12-07-01 10:49 |  
  |  
 
            JA!!! Det var da på Sky One jeg så den i tidernes morgen!   
Ak ja, minder...
 Morten
 "Mette Frederksen" <rollike@frederiksen.mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:3b4d7111$0$1018$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > Denne serie kørte på Sky One det var lige den gang vi havde fået vores
 > første parabol der hjemme!!! *S*
 >
 > Men jeg har nu set serien senere også! *S* Lige hvor, det husker jeg ikke!
 > *S*
 >
 > Mette
 >
 > --
 >                                  \!/
 >                              (@ @)
 >  ~~~~~~~~~~~o00-(_)-00o~~~~~~~~~~~~~~
 >                      http://www.valo.dk
> "Morten Steen" <msteen@a-data.dk> wrote in message
 > news:nge37.4097$6x5.319717@news000.worldonline.dk...
 > > Ja, ikke sandt? Holder SLET ikke i år 2001!
 > > Og jeg tænker bare at det meget vel kunne være sådan med "Mine Glade
 > 60'ere"
 > > også... for slet ikke at snakke om "Bewitched"! (Jeg SYNES at kunne
 huske
 > > denne serie... har den ikke kørt i TV engang? På en eller anden kanal
 man
 > > kan se herhjemme?)
 > >
 > > Morten
 > >
 > >
 >
 >
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Collec2r (12-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Collec2r | 
  Dato :  12-07-01 12:31 |  
  |  
 
            Er det ikke den der kører på 3+ som "Heksene fra Warren Manor"???
 Collec2r
 Mette Frederksen <rollike@frederiksen.mail.dk> skrev i en
 nyhedsmeddelelse:3b4d7111$0$1018$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > Denne serie kørte på Sky One det var lige den gang vi havde fået vores
 > første parabol der hjemme!!! *S*
 >
 > Men jeg har nu set serien senere også! *S* Lige hvor, det husker jeg ikke!
 > *S*
 >
 > Mette
 >
 > --
 >                                  \!/
 >                              (@ @)
 >  ~~~~~~~~~~~o00-(_)-00o~~~~~~~~~~~~~~
 >                      http://www.valo.dk
> "Morten Steen" <msteen@a-data.dk> wrote in message
 > news:nge37.4097$6x5.319717@news000.worldonline.dk...
 > > Ja, ikke sandt? Holder SLET ikke i år 2001!
 > > Og jeg tænker bare at det meget vel kunne være sådan med "Mine Glade
 > 60'ere"
 > > også... for slet ikke at snakke om "Bewitched"! (Jeg SYNES at kunne
 huske
 > > denne serie... har den ikke kørt i TV engang? På en eller anden kanal
 man
 > > kan se herhjemme?)
 > >
 > > Morten
 > >
 > >
 >
 >
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                Joakim Lauridsen (12-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Joakim Lauridsen | 
  Dato :  12-07-01 14:02 |  
  |   
            "Collec2r" <collec2r@hotmail.com> wrote in message
 news:3b4d8a8b$0$2618$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > Er det ikke den der kører på 3+ som "Heksene fra Warren Manor"???
 
 Nope, den hedder Charmed på engelsk, og er ret ny.
 
 Joakim
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Collec2r (12-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Collec2r | 
  Dato :  12-07-01 14:24 |  
  |   
            Ups. Du har ret.
 
 Collec2r
 
 Joakim Lauridsen <agjo@li.is> skrev i en
 nyhedsmeddelelse:9ik73i$jf52o$1@ID-81106.news.dfncis.de...
 > "Collec2r" <collec2r@hotmail.com> wrote in message
 > news:3b4d8a8b$0$2618$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > > Er det ikke den der kører på 3+ som "Heksene fra Warren Manor"???
 >
 > Nope, den hedder Charmed på engelsk, og er ret ny.
 >
 > Joakim
 >
 >
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Andreas (13-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Andreas | 
  Dato :  13-07-01 12:09 |  
  |  
 
            On Thu, 12 Jul 2001 13:31:02 +0200, "Collec2r" <collec2r@hotmail.com>
 wrote:
 >Er det ikke den der kører på 3+ som "Heksene fra Warren Manor"???
 >
 >Collec2r
 <...om Bewitched...>
 Aj, "Bewitched" kørte som flere har skrevet i tidernes morgen på Sky
 One.
 Manden i serien arbejdede på et reklamebureau og havde en kone, som
 havde visse evner udi magiens kunst - hans svigermor tillige med. Der
 var vist også noget med en datter men, det er læææænge siden så jeg
 kan dårligt huske serien efterhånden - men skæg det var den dælme.
 -- 
 Med Venlig Hilsen - Best Regards
 Andreas
 Please visit the International Tibet Support Network at
 http://www.tibet.org/itsn/index.html
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Phee Bloctoq (17-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Phee Bloctoq | 
  Dato :  17-07-01 12:14 |  
  |  
 
            Watch This
 For More Information Take A Look:  http://www.bloctoq.demon.nl
Greeting From Phee Bloctoq
 Andreas schreef:
 > On Thu, 12 Jul 2001 13:31:02 +0200, "Collec2r" <collec2r@hotmail.com>
 > wrote:
 >
 > >Er det ikke den der kører på 3+ som "Heksene fra Warren Manor"???
 > >
 > >Collec2r
 > <...om Bewitched...>
 >
 > Aj, "Bewitched" kørte som flere har skrevet i tidernes morgen på Sky
 > One.
 >
 > Manden i serien arbejdede på et reklamebureau og havde en kone, som
 > havde visse evner udi magiens kunst - hans svigermor tillige med. Der
 > var vist også noget med en datter men, det er læææænge siden så jeg
 > kan dårligt huske serien efterhånden - men skæg det var den dælme.
 >
 > --
 > Med Venlig Hilsen - Best Regards
 > Andreas
 > Please visit the International Tibet Support Network at
 >  http://www.tibet.org/itsn/index.html
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                  Lars Hoffmann (17-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lars Hoffmann | 
  Dato :  17-07-01 21:53 |  
  |  
 
            Phee Bloctoq wrote:
 > 
 > Watch This
 > For More Information Take A Look:  http://www.bloctoq.demon.nl
> Greeting From Phee Bloctoq
 Complaint mailed to hostmaster
 FUT dk.admin.netikette
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Just Johnny (12-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Just Johnny | 
  Dato :  12-07-01 09:59 |  
  |  
 
            Thorbjørn Henckel of TDC Internet, posted the following:
 >Sad bare lige og undrede mig om hvor mange folk her der rent faktisk ville
 >være interesserede i at købe hele TV serier på DVD. Det ser jo ud som om der
 >er ret stort marked for de sådan som de forskellige firmaer er begyndt at
 >pumpe dem ud.
 >Så ud af ren nysgerrighed. Er der nogen TV-Serier som i virkelig godt kunne
 >tænke jer at se på DVD en dag?
 DVD er da et ganske glimrende medie til TV-serier. En hel sæson samlet
 på noget der ikke fylder mere end en tyk bog på hylden, men som
 alligevel indeholder mange timers underholding. Det er da guf!
 Jeg har allerede købt de tre første sæsoner af "Black Adder", "Horatio
 Hornblower" TV-filmene, "Dune" TV-serien, den (gode) gamle "Star Trek"
 serie og så da også lige første sæson af min ynglings ungdoms-SciFi
 serie fra 80'erne - "Tripods"   
Og personligt ser jeg da frem til at BBC begynder på at udgive serien
 "Yes, Minister" på DVD her til oktober.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Thorbjørn Henckel (12-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thorbjørn Henckel | 
  Dato :  12-07-01 18:09 |  
  |   
            
"Just Johnny" <just.johnny@your.service> wrote in message
 news:ibnqkt8ineriorjhmbpgean5g7cregoodj@4ax.com...
 > DVD er da et ganske glimrende medie til TV-serier. En hel sæson samlet
 > på noget der ikke fylder mere end en tyk bog på hylden, men som
 > alligevel indeholder mange timers underholding. Det er da guf!
 Personligt ser jeg RET meget frem til simpsons sæson 1 selvom den måske ikke
 lige er den bedste af dem. Men den lægger bestemt et RET godt basis for hvad
 man kan gøre ud af en TV-Serie.. selvom det nu især på dette sæt er audio
 kommentarerne med Matt Groening jeg ser mest frem til, har aldrig rigtigt
 set (eller hørt) noget til ham før. ;)
 > Jeg har allerede købt de tre første sæsoner af "Black Adder", "Horatio
 > Hornblower" TV-filmene, "Dune" TV-serien, den (gode) gamle "Star Trek"
 > serie og så da også lige første sæson af min ynglings ungdoms-SciFi
 > serie fra 80'erne - "Tripods"   
Jeg føler mig nu stadig lidt snydt ved at have købt BBC's Black Adder DVD'er
 efter at have set R1 udgivelsen. Men på den anden side så følte jeg mig også
 snydt ved at købe Dune serien på R1 da det jo var meningen den skulle være
 en SE udgivelse.. Men nu venter jeg bare og ser om der rent faktisk KOMMER
 en SE af den.. var jo rygter om at R2 udgaven skulle være bedre, selvom den
 Danske ikke ser ud til at være meget anderledes end R1. ohwell. må bare
 blive ved med at vente lidt længere. ;)
 > Og personligt ser jeg da frem til at BBC begynder på at udgive serien
 > "Yes, Minister" på DVD her til oktober.
 Ja vi må da håbe at BBC har taget hintet fra USA og gør lidt specielt ud af
 dem.. men jeg tror nu at det bliver en barebones..
 Og forresten, en anden serie jeg nok også kommer til at købe er "Thin Blue
 Line", den er måske ikke den bedste. Men jeg syntes nu stadig den slår Mr.
 Bean mht Rowan Atkinson's komedie.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Peter B. Juul (12-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter B. Juul | 
  Dato :  12-07-01 10:59 |  
  |   
            "Thorbjørn Henckel" <Hexar@nospam.dk> writes:
 
 > Futurama
 > Family Guy
 > Duckman
 > The Tick
 > Red Dwarf
 > M*A*S*H (glæder mig dog også en del til den 5* udgivelse der skulle komme af
 > filmen. ;))
 > og evt. også Star Trek: Deep Space 9
 
 Hmm... Det eneste af ovenstående jeg måske ville købe er The Tick.
 
 Babylon 5 til gengæld...
 
 Og måske Farscape.
 -- 
 Peter B. Juul, o.-.o  På Usenet er en enkeltimplikation ækvivalent med en 
 The RockBear.  ((^))  dobbeltimplikation.  
 I speak only  0}._.{0 Bevis: "<=>" => "=>", hvoraf "<=>" <=> "=>" som ønsket.
 for myself.    O/ \O  
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Mogens (12-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mogens | 
  Dato :  12-07-01 11:27 |  
  |   
            On 12 Jul 2001 11:59:10 +0200, pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
 wrote:
 
 >
 >Og måske Farscape.
 
 
 Er der nogen der ved om Farscape kører på nogen af 
 de kanaler man kan tage med Stofa ?  Jeg har ikke 
 kunne finde den nogen steder. En skam, for den er 
 ellers fed.
 
 Mvh  Mogens
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Anders Nielsen (12-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Anders Nielsen | 
  Dato :  12-07-01 12:53 |  
  |   
            Hej
 
 Er overrasket over, at ingen har nævnt "Oz" eller "Fangerne fra Oz" some det
 blev kaldt på dansk TV. Jeg vil være den første til at den samling hvis den
 blev udgivet på DVD !
 
 vh Anders
 
 
 Thorbjørn Henckel <Hexar@nospam.dk> skrev i en
 nyhedsmeddelelse:3b4d0a9a$0$2570$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > Sad bare lige og undrede mig om hvor mange folk her der rent faktisk ville
 > være interesserede i at købe hele TV serier på DVD. Det ser jo ud som om
 der
 > er ret stort marked for de sådan som de forskellige firmaer er begyndt at
 > pumpe dem ud.
 > Så ud af ren nysgerrighed. Er der nogen TV-Serier som i virkelig godt
 kunne
 > tænke jer at se på DVD en dag?
 > For lige at starte lidt kan jeg nævne dem jeg selv kunne finde på at købe
 > ligegyldig prisen. (skal måske nævnes at jeg HAR Monty Python boxen og
 snart
 > køber Black Adder.. og "selvfølgelig" også Simpsons box 1 når den engang
 > kommer)
 > Futurama
 > Family Guy
 > Duckman
 > The Tick
 > Red Dwarf
 > M*A*S*H (glæder mig dog også en del til den 5* udgivelse der skulle komme
 af
 > filmen. ;))
 > og evt. også Star Trek: Deep Space 9
 >
 > Venlig Hilsen
 > Thorbjørn Henckel
 >
 >
 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Bjarne Duelund (12-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Bjarne Duelund | 
  Dato :  12-07-01 13:27 |  
  |  
 
            Hej Thorbjørn
 "Thorbjørn Henckel" <Hexar@nospam.dk> skrev i en meddelelse news:3b4d0a9a$0$2570$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > Sad bare lige og undrede mig om hvor mange folk her der rent faktisk ville
 > være interesserede i at købe hele TV serier på DVD. Det ser jo ud som om der
 > er ret stort marked for de sådan som de forskellige firmaer er begyndt at
 > pumpe dem ud.
 Jeg synes det er en god ide med tv-serier på DVD.
 Men desværre er de bare ofte for dyre efter min smag.
 Tag f.eks. den danske serie "Edderkoppen", den koster 3 * 200,- for 6 afsnit.
 Der ville det være mere rimeligt med én dobbelt DVD til 300,-
 Den fås også i en box, men det eneste man får med ekstra er en cigarkasse,
 man får ikke engang rabat ved at købe alle skiver på en gang.
 --
 Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
 Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.:
 < http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/>
!-! Remove _X_ from Email address
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Peter Brodersen (12-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter Brodersen | 
  Dato :  12-07-01 15:42 |  
  |   
            On Thu, 12 Jul 2001 04:23:16 +0200, "Thorbjørn Henckel"
 <Hexar@nospam.dk> wrote:
 
 >Duckman
 
 Det bliver meget usandsynligt. At dømme på alt.tv.duckman, kommer der
 af forskellige årsager ikke til at ske noget på den front.
 
 Jeg må dog indrømme, at jeg mindes at serien var ret kickass-agtig,
 men et gensyn var jeg lidt skuffet. Altså - den er stadigvæk okayfed,
 hvis man har den rigtige humor, men jeg tror at nyere afsnit af
 Simpsons, South Park, Futurama, m.m. har overgået Duckman lidt i
 galskab, FBI-agenter, fandenivoldskhed, etc.
 
 Duckman kræver lidt den rigtige stemning. Evt. nogle øl og kammerater.
 Og så skal man lytte rigtigt godt efter nogle gange. Derudover er det
 ikke svært at se, hvor South Park-folkene måske har fået noget af
 deres Kenny-inspiration fra :)
 
 
 -- 
 - Pede
   Professionel nørd
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Thorbjørn Henckel (12-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thorbjørn Henckel | 
  Dato :  12-07-01 18:29 |  
  |   
            
 "Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> wrote in message
 news:ttcrktg08i3phu4v5gva383kmqag4kevuv@news.worldonline.dk...
 > >Duckman
 > Det bliver meget usandsynligt. At dømme på alt.tv.duckman, kommer der
 > af forskellige årsager ikke til at ske noget på den front.
 
 Faktisk har jeg intet officielt hørt om denne serien nogen sinde. Har ikke
 engang kunnet finde ud af hvorfor den overhovedet blev stoppet efter "kun"
 70 afsnit. Men så vidt jeg kan så på forskellige nyhedsgrupper tror jeg da
 bestemt at de ville kunne tjene en slat penge på at udgive dem, Paramount
 har jo så vidt jeg ved slet ikke brugt den serie på hjemme markedet
 overhovedet..
 
 > Jeg må dog indrømme, at jeg mindes at serien var ret kickass-agtig,
 > men et gensyn var jeg lidt skuffet. Altså - den er stadigvæk okayfed,
 > hvis man har den rigtige humor, men jeg tror at nyere afsnit af
 > Simpsons, South Park, Futurama, m.m. har overgået Duckman lidt i
 > galskab, FBI-agenter, fandenivoldskhed, etc.
 
 Simpsons... de nyeste Simpsons afsnit er for tamme efter min mening, for mig
 ser det ud som om de er gået over til 80% af tiden at kopiere andre film
 eller generelt genbruge for meget. Men da jeg da stadig har en svaghed for
 dem kommer jeg nok til at ende med hele serien på DVD alligevel..
 
 South Park... South Park har i sig selv ingen kvaliteter efter min mening,
 tjoh, det VAR da meget sjovt i starten med deres konstante satiriske angreb
 på alt og alle, men faktisk er det noget af det jeg mener fik den til at gå
 helt død allerede efter tredje sæson (Har dog ikke set noget fra den nyeste
 sæson) Men det er efter min mening et utroligt spild af Matt & Trey's talent
 at de ikke totalt har solgt ud og forladt serien endnu. De burde gå tilbage
 til at lave deres egne film igen. Cannibal: The Musical, Orgazmo og
 Baseketball (selvom den ikke er lavet af dem) er da så meget bedre end alle
 de afsnit af South Park jeg har set. ;)
 
 Futurama kan jeg dog stadig grine af, men den er så også stadig så ny at den
 kan forny sig selv ved næsten hvert afsnit. (De har ikke engang indhentet
 Duckman mht antallet af afsnit)
 Men jeg ville da aldrig sammenligne Futurama og Duckman. ;)
 
 > Duckman kræver lidt den rigtige stemning. Evt. nogle øl og kammerater.
 > Og så skal man lytte rigtigt godt efter nogle gange. Derudover er det
 > ikke svært at se, hvor South Park-folkene måske har fået noget af
 > deres Kenny-inspiration fra :)
 
 Det syntes jeg nu også er tilfældet med ihvertfald Futurama, der er ikke
 noget der kan slå en Futurama "marathon" ;).. det skulle da lige være en
 Monty Python marathon, men har dog ikke fundet nogen der har mod på at sidde
 de ca 24½ time som det ville tage hvis man bare nøjedes med Flying Circus.
 ;)
 
 > --
 > - Pede
 >   Professionel nørd
 
 Hygge
 Thorbjørn Henckel
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Peter Brodersen (12-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter Brodersen | 
  Dato :  12-07-01 19:16 |  
  |   
            On Thu, 12 Jul 2001 19:29:16 +0200, "Thorbjørn Henckel"
 <Hexar@nospam.dk> wrote:
 
 >> Det bliver meget usandsynligt. At dømme på alt.tv.duckman, kommer der
 >> af forskellige årsager ikke til at ske noget på den front.
 >Faktisk har jeg intet officielt hørt om denne serien nogen sinde. Har ikke
 >engang kunnet finde ud af hvorfor den overhovedet blev stoppet efter "kun"
 >70 afsnit.
 
 Tjah, Klasky-Csupo, der stod bag Duckman (og som i øvrigt også var
 medvirkende til de tidlige Simpsons-afsnit) fandt vist bl.a. ud af, at
 Rugrats stadigvæk var populært nok til at de kunne fortsætte med den
 serie... (Rugrats var fra 1991-1994, Duckman fra 1994-1997, Rugrats
 fortsatte så igen fra 1997).
 
 Jeg er dog ikke sikker på selskab-forholdet undervejs - altså om K-C
 har været inde over Rugrats hele tiden.
 
 >Men så vidt jeg kan så på forskellige nyhedsgrupper tror jeg da
 >bestemt at de ville kunne tjene en slat penge på at udgive dem, Paramount
 >har jo så vidt jeg ved slet ikke brugt den serie på hjemme markedet
 >overhovedet..
 
 Paramount er vist tilsvarende ligeglade med den serie. Selv ikke den
 begrænsede mængde information, de havde om Duckman på deres webside i
 1997 er tilgængelig mere.
 
 >> Jeg må dog indrømme, at jeg mindes at serien var ret kickass-agtig,
 >> men et gensyn var jeg lidt skuffet. Altså - den er stadigvæk okayfed,
 >> hvis man har den rigtige humor, men jeg tror at nyere afsnit af
 >> Simpsons, South Park, Futurama, m.m. har overgået Duckman lidt i
 >> galskab, FBI-agenter, fandenivoldskhed, etc.
 >Simpsons... de nyeste Simpsons afsnit er for tamme efter min mening, for mig
 
 [cut af folks meninger om serier]
 
 Min pointe er snarere, at noget af det, der gjorde mig begejstret for
 Duckman i sin tid, var at den havde en hidtil ikke set
 fandenivoldskhed-holdning. Simpsons-afsnit, som jeg mindes som det
 eneste alternativ indenfor komisk-kritisk-tegnefilm-serier var i min
 mening ikke så karikerende og grove, som Duckman var.
 
 Var serien mere kendt, ville jeg godt turde påstå, at den banede vej
 for den nye type af animeret underholdning, hvilket kun kunne sige at
 være tiltrængt. Jeg erindrer fx 80'erne og starten af 90'erne som
 æraen, hvor der ikke var meget andet end mange korte "Så er der
 Tegnefilm"-tegnefilm fra 70'erne, suppleret med en ny bølge af "Smarte
 tegnefilm for de unge" (Max&Mule, Chip&Chaps redningspatrulje, Luftens
 Helte, og hvad ved jeg...)
 
 Det, der måske gør Duckman lidt tvivlsom i dag er, at den alligevel
 havde lidt morale og "bløde" serier, som nogle gange ikke passede så
 godt ind, men andre gange faktisk alligevel gav lidt indtryk. Som
 "komedieserie" tror jeg bare, at mange vil være irriteret over at et
 ellers sjovt afsnit pludselig slutter af med at være ret seriøst, så
 det er lidt upassende bagefter at sidde og grine fjoget over da
 Duckman bøvsede alfabetet, eller han kom med guld-kommentaren (efter
 at have fået et job af labre modeller): "It's times like this I wish I
 had a penis".
 
 Med fare for at lyde som om, det bare handler om at sige den højeste
 pruttelyd, så må jeg alligevel udtrykke en vis begejstring, når det
 lykkedes de serier at forarge en lille smule (selvfølgelig på en
 humoristisk måde - ellers er det lidt ligegyldigt). Family Guy har fx
 også formået dette et par enkelte gange.
 
 
 -- 
 - Pede
   Professionel nørd
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Thorbjørn Henckel (12-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thorbjørn Henckel | 
  Dato :  12-07-01 21:00 |  
  |   
            Advarsel: Der kan evt være en spoiler i denne post ang de senere sæsoner af
 Simpsons.
 
 "Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> wrote in message
 news:q2orktgaaabf94id1olrah7lilruk2u02e@news.worldonline.dk...
 > >Faktisk har jeg intet officielt hørt om denne serien nogen sinde. Har
 ikke
 > >engang kunnet finde ud af hvorfor den overhovedet blev stoppet efter
 "kun"
 > >70 afsnit.
 > Tjah, Klasky-Csupo, der stod bag Duckman (og som i øvrigt også var
 > medvirkende til de tidlige Simpsons-afsnit) fandt vist bl.a. ud af, at
 > Rugrats stadigvæk var populært nok til at de kunne fortsætte med den
 > serie... (Rugrats var fra 1991-1994, Duckman fra 1994-1997, Rugrats
 > fortsatte så igen fra 1997).
 
 Hrm. nej, tror ikke kun det kan have været det.. for tiden har Klasky-Csupo
 da ihvertfald mere end en serie kørende.. og serien blev også lukket ned i
 slutningen af fjerde sæson som sluttede med et to delt afsnit som skulle
 afsluttes i starten af næste sæson. Men det skete bare aldrig. syntes bare
 det er utrolig at jeg ikke har kunnet finde noget reelt info om hvad der
 egentligt skete selvom det nu er fire år siden.
 
 > >Men så vidt jeg kan så på forskellige nyhedsgrupper tror jeg da
 > >bestemt at de ville kunne tjene en slat penge på at udgive dem, Paramount
 > >har jo så vidt jeg ved slet ikke brugt den serie på hjemme markedet
 > >overhovedet..
 > Paramount er vist tilsvarende ligeglade med den serie. Selv ikke den
 > begrænsede mængde information, de havde om Duckman på deres webside i
 > 1997 er tilgængelig mere.
 
 Heh. ja det har jeg lagt mærke til. men jeg syntes nu stadig det er
 utroligt. selv Klasky-Csupo's hjemme side har så godt som intet om den..
 umiddelbart vil jeg sige det er fordi de mest laver børnetegnefilm nu. men
 jeg kan selvfølgelig tage fejl.
 
 > Min pointe er snarere, at noget af det, der gjorde mig begejstret for
 > Duckman i sin tid, var at den havde en hidtil ikke set
 > fandenivoldskhed-holdning. Simpsons-afsnit, som jeg mindes som det
 > eneste alternativ indenfor komisk-kritisk-tegnefilm-serier var i min
 > mening ikke så karikerende og grove, som Duckman var.
 
 Tjoh, samme her, og jeg mener stadig ikke at der er nogen serie der har
 fanget helt den samme "ånd" som Duckman havde. Jeg syntes ikke at moralen i
 Duckman afsnittene er mere forstyrrende for humoren end for eksempel i
 Simpsons. En af tingene jeg rigtig godt kan lide ved den stadig er at den
 ikke som de fleste andre tegnede serier satte sig fast med nogle bundne
 regler. (hvor mange andre serier har du set figurene gå out-of-character
 eller f.eks blande dem med live-action scener regelmæssigt?)  Eller rettere,
 de virker som om de stort set ikke har fået sat nogle grænser for hvad de
 måtte gøre med serien. Dette er mit problem med Simpsons, de er blevet alt
 for bundne her på det sidste. de mangler seriøst noget fornyelse efter min
 mening, det største de har gjort gennem årene er at lade mindre bipersoner
 dø (Dr. Marvin Monroe f.eks), det eneste jeg kan huske af fornyelse i de
 senere sæsoner som kom en overraskelse var da de slog Maude Flanders ihjel,
 men dette har de selvfølgelig også kørt på i senere afsnit.  Det skal nok
 også siges at det tidspunkt hvor Duckman kørte er det tidspunkt de fleste
 syntes var Simpsons glans periode.Og det var også der omkring at de selv gik
 fra at være karikerede til at få lidt mere personlighed så vidt jeg husker..
 Men det kan jo tænkes at manglen på konkurrence indenfor den genre har været
 lidt skyld i at Simpsons gik en smule i stå igen efter Duckman forsvandt.
 
 > Var serien mere kendt, ville jeg godt turde påstå, at den banede vej
 > for den nye type af animeret underholdning, hvilket kun kunne sige at
 > være tiltrængt. Jeg erindrer fx 80'erne og starten af 90'erne som
 > æraen, hvor der ikke var meget andet end mange korte "Så er der
 > Tegnefilm"-tegnefilm fra 70'erne, suppleret med en ny bølge af "Smarte
 > tegnefilm for de unge" (Max&Mule, Chip&Chaps redningspatrulje, Luftens
 > Helte, og hvad ved jeg...)
 
 Kan kun være alt for enig. Men netop også af denne grund fortjener den at
 blive lidt anerkendt. Når folk tænker på denne slags tegnefilm fra den tid
 så ER det netop kun Simpsons de fleste vil tænke på. Og ja, måske har
 Duckman mistet lidt af sin glans gennem tiden. Men du kan næppe påstå at
 serier som den originale Star Trek serie, selvom den da bestemt startede en
 trend, er lige så relevant som den var da de stadig lavede den. Forskellen
 er kun at den opnåede kult status. ;)
 
 > Det, der måske gør Duckman lidt tvivlsom i dag er, at den alligevel
 > havde lidt morale og "bløde" serier, som nogle gange ikke passede så
 > godt ind, men andre gange faktisk alligevel gav lidt indtryk. Som
 > "komedieserie" tror jeg bare, at mange vil være irriteret over at et
 > ellers sjovt afsnit pludselig slutter af med at være ret seriøst, så
 > det er lidt upassende bagefter at sidde og grine fjoget over da
 > Duckman bøvsede alfabetet, eller han kom med guld-kommentaren (efter
 > at have fået et job af labre modeller): "It's times like this I wish I
 > had a penis".
 
 Igen, er det ikke netop det samme med simpsons? Sådan har jeg det ihvertfald
 mange gange når jeg ser dem.
 
 > Med fare for at lyde som om, det bare handler om at sige den højeste
 > pruttelyd, så må jeg alligevel udtrykke en vis begejstring, når det
 > lykkedes de serier at forarge en lille smule (selvfølgelig på en
 > humoristisk måde - ellers er det lidt ligegyldigt). Family Guy har fx
 > også formået dette et par enkelte gange.
 
 Jeg har ikke set nogle nye Family Guy afsnit længe. Men den første sæson var
 da bestemt noget af det tætteste på Duckman jeg har set, også derfor jeg
 gladeligt ville give penge for at eje den. Det er igen en serie hvor man kan
 se afsnittende utallige gange uden at de føles flade eller kedelige. Det er
 her South Park falder helt igennem efter min mening, den går efter at
 chokere, hvilket jo kun kan ske en gang. ;) Den havde noget helt unikt til
 at begynde med, men det er falmet en del i de senere sæsoner. Ideen holder
 simpelthen ikke i længen. (derfor undrer det mig også at den stadig kører,
 men det er jo nok for at holde merchandisingen igang ;))
 
 
 Av, det var meget jeg ville have sagt. men det har været en sløv dag. ;)
 Hygge!
 Thorbjørn Henckel
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Nikolaj Borg (12-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Nikolaj Borg | 
  Dato :  12-07-01 22:31 |  
  |   
            
 "Thorbjørn Henckel" <Hexar@nospam.dk> wrote in message
 news:3b4e028c$0$316$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > > Med fare for at lyde som om, det bare handler om at sige den højeste
 > > pruttelyd, så må jeg alligevel udtrykke en vis begejstring, når det
 > > lykkedes de serier at forarge en lille smule (selvfølgelig på en
 > > humoristisk måde - ellers er det lidt ligegyldigt). Family Guy har fx
 > > også formået dette et par enkelte gange.
 >
 > Jeg har ikke set nogle nye Family Guy afsnit længe. Men den første sæson
 var
 > da bestemt noget af det tætteste på Duckman jeg har set, også derfor jeg
 > gladeligt ville give penge for at eje den. Det er igen en serie hvor man
 kan
 > se afsnittende utallige gange uden at de føles flade eller kedelige.
 
 Ja, der er helt klart nogle fede elementer i Family Guy, selvom jeg til
 tider får indtryk af, at de i lidt for høj grad tager afsæt i Simspons men
 tillader sig at gå lidt længere. I de afsnit, jeg har set, kunne særligt
 teenage børnene godt trænge til lidt character development. De er for
 stereotype og ensidige til at have bid. Stod det til mig, fik Stewie og
 hunden en spin-off serie. Deres partnerskab er ganske enkelt en serie i
 serien. Jeg formoder, at det er en del af "konceptet" at man trækker så
 meget på amerikanske sit-coms at det blive stereorypt for så at fyre et
 eller andet satirisk af mens seeren mindst venter det, men jeg synes, at
 klicheerne i Family Guy bliver for belastende i længden.
 
 > Det er
 > her South Park falder helt igennem efter min mening, den går efter at
 > chokere, hvilket jo kun kan ske en gang. ;) Den havde noget helt unikt til
 > at begynde med, men det er falmet en del i de senere sæsoner.
 
 Efter at have set serien en del tidligere kan jeg stadig have svært ved at
 kende forskel på Kyle og Stan. Cartman er den eneste tydeligt tegnede person
 i serien, men han kan desværre ikke bære læsset selv. Særligt ikke, hvis
 konceptet stadig går ud på at bryde så mange tabuer som muligt - jeg har
 ikke fulgt med på det seneste.
 
 /Nikolaj
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jesper Haaber Gyllin~ (12-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jesper Haaber Gyllin~ | 
  Dato :  12-07-01 16:19 |  
  |  
 
            Thorbjørn Henckel <Hexar@nospam.dk> wrote:
 > Sad bare lige og undrede mig om hvor mange folk her der rent faktisk ville
 > være interesserede i at købe hele TV serier på DVD. Det ser jo ud som om der
 > er ret stort marked for de sådan som de forskellige firmaer er begyndt at
 > pumpe dem ud.
 > Så ud af ren nysgerrighed. Er der nogen TV-Serier som i virkelig godt kunne
 > tænke jer at se på DVD en dag?
 > Venlig Hilsen
 > Thorbjørn Henckel
 Family Ties, Picket fences, Rich man, poor man, Roots, Homocide - life
 on the street, Seinfeld, NYPD Blue, L.A. Law, Hill Street blues,
 Thirtysomething og så videre, MEN:
 der skal dælme være mange afsnit på hver disk ellers er det helt
 uinteressant. 
 Edderkoppen er netop kommet på 3 diske - amatør - det er alt for dyrt.
 -- 
 Cordiali saluti Jesper 
 "Ingen er både ærlig og fjendeløs" - Carl Erik Soya
 mailto:jesper@gylling.net
 http://www.gylling.net/
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Andreas (14-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Andreas | 
  Dato :  14-07-01 17:00 |  
  |  
 
            On Thu, 12 Jul 2001 17:18:40 +0200, jesper@gylling.net (Jesper Haaber
 Gylling) wrote:
 >Thorbjørn Henckel <Hexar@nospam.dk> wrote:
 <.....>
 >> Så ud af ren nysgerrighed. Er der nogen TV-Serier som i virkelig godt kunne
 >> tænke jer at se på DVD en dag?
 >
 >> Venlig Hilsen
 >> Thorbjørn Henckel
 >
 >Family Ties, Picket fences, Rich man, poor man, Roots, Homocide - life
 >on the street, Seinfeld, NYPD Blue, L.A. Law, Hill Street blues,
 >Thirtysomething og så videre, MEN:
 >
 >der skal dælme være mange afsnit på hver disk ellers er det helt
 >uinteressant. 
 Når/hvis følgende serier kommer på DVD, så ville jeg da bestemt overveje om
 ikke de var et køb værd: "V", Max Headroom, Heksene fra Warren Manor,
 Milennium og Kodenavn Nikita.
 >Edderkoppen er netop kommet på 3 diske - amatør - det er alt for dyrt.
 Jamen, det er måske en nypris du er faldet over. Jeg er sikker på at sættet
 kan findes billigere hvis du vil "nøjes" med et brugt! Man kan spare en del
 penge på det og det, er min erfaring at det ikke på nogen måde går udover
 kvaliteten af skiven.
 -- 
 Med Venlig Hilsen - Best Regards
 Andreas
 http://www.tchrd.org/ - Tibetan Centre for Human Rights and Democracy 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Andreas N Rasmussen (12-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Andreas N Rasmussen | 
  Dato :  12-07-01 16:50 |  
  |   
            Thorbjørn Henckel <Hexar@nospam.dk> wrote:
 
 > .. og "selvfølgelig" også Simpsons box 1 når den engang
 > kommer)
 
 Så _MÅ_ jeg jo spørge: hvor meget koster sådan en box og hvor mange
 afsnit (en sæson?) vil der være i en sådan box?
 
 Jeg har samtlige episoder der er vist i DK på vhs - måske skulle man
 alligevel se at hoppe på dvd vognen.
 
 MVH ANR
 
 "I can't promise I'll try - but I'll try to try"
    -Bart Simpson
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Thorbjørn Henckel (12-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thorbjørn Henckel | 
  Dato :  12-07-01 18:42 |  
  |   
            
"Andreas N Rasmussen" <anrNOTPART@OFMAILmac.com> wrote in message
 news:1ewg1d0.v9ps9qjan1q0N%anrNOTPART@OFMAILmac.com...
 > > .. og "selvfølgelig" også Simpsons box 1 når den engang
 > > kommer)
 > Så _MÅ_ jeg jo spørge: hvor meget koster sådan en box og hvor mange
 > afsnit (en sæson?) vil der være i en sådan box?
 Tjoh, de har den til forudbestilling hos DVDoo til 449kr for hele sæson et
 som havde tretten afsnit. Den er forresten sat til udgivelse den 25
 september. se evt mere her.  http://192.38.242.50/dvdoo/film.asp?Command=6464
> Jeg har samtlige episoder der er vist i DK på vhs - måske skulle man
 > alligevel se at hoppe på dvd vognen.
 Tjoh.. nogle af extra featuresne på sættet gør det ihvertfald overgangen
 værd. En der overraskede mig lidt er at hele sættet tilsyneladende er blevet
 remixet til at have fuld 5.1 surround lyd. Men her er listen over reele
 extras ifølge DVDoo:
 · Original manuskript med noter af Matt Groening til Bart The Genius, Bart
 the General, og Moaning Lisa.
 · Alle episoder ledsages af kommentarer (Så vidt jeg har forstået af
 selveste Matt Groening, men jeg er ikke 100%)
 · Klip fra en hidtil ikke vist episode af The Simpsons
 · Animationsmateriale med kommentarer Matt Groening og David Silverman
 · Skabelsen af The Simpsons "Americas First Family" (en dokumentar lavet til
 deres 10 års jubilæum sidste år)
 · "Påskeæg" ABC News Special efter en offentlig debat om The Simpsons (Mener
 det er noget om debaten omkring Bart Simpsons T-shirts)
 · Tracey Ullman Show: Det første Simpsons klip nogensinde, blev vist i et
 Tracey Ullman Show
 · 5 klip med Simpsons på andre sprog
 · Galleri med tidligere sketches til Simpsons figurerne
 · Magazine forsider
 Mener da ihvertfald selv at det er et helt utroligt sæt til så billig en
 pris i forhold til mange andre serier (X-Files *hosthost*) og for at det
 ikke er løng er det meget billigere i USA hvor street price er $40. Hvilket
 vil sige at den de fleste steder vil kunne købes til omkring 30$ eller ca
 270kr. Har dog ikke set noget til en pris på Englands udgivelse.. men jeg
 kunne forestille mig at den også bliver billigere en vores. ;)
 Hygge
 Thorbjørn Henckel
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Andreas N Rasmussen (13-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Andreas N Rasmussen | 
  Dato :  13-07-01 18:03 |  
  |   
            Thorbjørn Henckel <Hexar@nospam.dk> wrote:
 
 
 > Tjoh.. nogle af extra featuresne på sættet gør det ihvertfald overgangen
 > værd. En der overraskede mig lidt er at hele sættet tilsyneladende er blevet
 > remixet til at have fuld 5.1 surround lyd. Men her er listen over reele
 > extras ifølge DVDoo:
 
 [extras]
 
 det ser da rigtig fedt ud - som nævnt andetsteds i tråden kunne det da
 være sjovt at høre hvordan den sagnomspundende Matt Groening lyder.
 
  
 > Mener da ihvertfald selv at det er et helt utroligt sæt til så billig en
 > pris i forhold til mange andre serier (X-Files *hosthost*) og for at det
 > ikke er løng er det meget billigere i USA hvor street price er $40. Hvilket
 > vil sige at den de fleste steder vil kunne købes til omkring 30$ eller ca
 > 270kr. Har dog ikke set noget til en pris på Englands udgivelse.. men jeg
 > kunne forestille mig at den også bliver billigere en vores. ;)
 
 Så skulle man bare leve med leveringsomkostninger og forsendelsens
 varighed men det er da værd at overveje. 
 
 Tak for hjælpen
 
 MVH ANR
 
 "I can't promise I'll try - but I'll try to try"
    -Bart Simpson
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Rene Hartvig Anderse~ (12-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Rene Hartvig Anderse~ | 
  Dato :  12-07-01 17:58 |  
  |   
            "Thorbjørn Henckel" <Hexar@nospam.dk> skrev :
 
 >snip<
 
 >Så ud af ren nysgerrighed. Er der nogen TV-Serier som i virkelig godt kunne
 >tænke jer at se på DVD en dag?
 >For lige at starte lidt kan jeg nævne dem jeg selv kunne finde på at købe
 >ligegyldig prisen. (skal måske nævnes at jeg HAR Monty Python boxen og snart
 >køber Black Adder.. og "selvfølgelig" også Simpsons box 1 når den engang
 
 Hørt
 
 >og evt. også Star Trek: Deep Space 9
 
 Hørt
 
 >
 
 'Allo 'Allo
 Smack the Pony
 Babylon5
 Pennies from Heaven
 
 og så én jeg ikke helt kan huske titlen på - jeg mener den hed "Den
 talende detektiv" - handlede om en ret sarkastisk/fantasifuld
 forfatter indlagt på hospital med Psoriasis.
 
 
 
                     ---
       Af Skt. Gerrig og Skt. Bæverding
 ophøjet til autoriseret bærer af egne knogler.
                     ---
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Lars Josephsen (12-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lars Josephsen | 
  Dato :  12-07-01 18:37 |  
  |  
 
            Rene Hartvig Andersen <rha@post.tele.dk> writes:
 > og så én jeg ikke helt kan huske titlen på - jeg mener den hed "Den
 > talende detektiv" - handlede om en ret sarkastisk/fantasifuld
 > forfatter indlagt på hospital med Psoriasis.
 Den syngende detektiv:
 http://us.imdb.com/Title?0090521
M.v.h.
 Lars
 -- 
 Do not reply to this address!
 To find my real address try a search for my name on Google.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Morten Reippuert Knu~ (14-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Reippuert Knu~ | 
  Dato :  14-07-01 18:41 |  
  |  
 
            Lars Josephsen <blade@dina.kvl.dk> wrote:
 > Den syngende detektiv:
 >  http://us.imdb.com/Title?0090521
nu vi er ved Potter, hvad hed hans vidunderlige
 teenage-sclager-musical-beatneck flip fra starten af 90'erne med bla.
 Ewan Mcgregor?
 Det var desvære hans sidste produktion  
-- 
 Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen
 Hjælp! Jeg _er_ boligløs i København fra 1 april  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Lars Kyndi Laursen (14-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lars Kyndi Laursen | 
  Dato :  14-07-01 20:24 |  
  |  
 
            On 14 jul 2001 Morten Reippuert Knudsen was possessed by a lesser demon and 
 then forced to type this:
 > nu vi er ved Potter, hvad hed hans vidunderlige
 > teenage-sclager-musical-beatneck flip fra starten af 90'erne med bla.
 > Ewan Mcgregor?
 
 Ifølge IMDB har Dennis Potter og Ewan MvGregor arbejdet sammen to gange.
 "Karaoke" (1996) (mini)  http://us.imdb.com/Title?0115230
Lipstick on Your Collar (1993) (TV)  http://us.imdb.com/Title?0107423
Baseret på din beskrivelse vil jeg tro, at du tænker på "Lipstick on Your 
 Collar"
 -- 
 Lars Kyndi Laursen, som ikke repræsenterer noget som helst
 Lars Kyndi Laursens sarkastiske indlæg grænser til det stupide og skal 
 ikke yderligere kommenteres. - Stefan i dk.edb.sikkerhed
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Morten Reippuert Knu~ (15-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Reippuert Knu~ | 
  Dato :  15-07-01 00:20 |  
  |  
 
            Lars Kyndi Laursen <spam_me_senseless@mail.dk> wrote:
 > Baseret på din beskrivelse vil jeg tro, at du tænker på "Lipstick on Your
 > Collar"
 lige netop, en vidunderlig underfundig produktion.
 -- 
 Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen
 Hjælp! Jeg _er_ boligløs i København fra 1 april  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Nikolaj Borg (12-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Nikolaj Borg | 
  Dato :  12-07-01 18:33 |  
  |   
            
 "Thorbjørn Henckel" <Hexar@nospam.dk> wrote in message
 news:3b4d0a9a$0$2570$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > Futurama
 > Family Guy
 
 Disse skal nok komme. Det er mit indtryk, at de er rimeligt succesfulde. Men
 i betragtning af, at Simpsons først kommer nu tager det nok nogen tid. Jeg
 tror også, at der er flere penge i at vente, eftersom serierne tit kører
 forskudt i forskellige lande, hvilket vil sige, at season 1 godt kan være
 "ny" i 3 år rundt om i verden, mens en film max. er ny i et halvt år.
 
 > Duckman
 
 Forhåbentlig kommer denne perle før eller siden (helst inden jeg får et tv
 og en dvd). Men tegnefilm der er rated 18+ og kørte efter midnat har næppe
 det store potentiale som megasællerter.
 
 /Nikolaj
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Thorbjørn Henckel (12-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thorbjørn Henckel | 
  Dato :  12-07-01 19:01 |  
  |   
            
 "Nikolaj Borg" <nSiPkAoMl@jborg.dk> wrote in message
 news:3b4ddefe$0$952$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > > Futurama
 > > Family Guy
 > Disse skal nok komme. Det er mit indtryk, at de er rimeligt succesfulde.
 Men
 > i betragtning af, at Simpsons først kommer nu tager det nok nogen tid. Jeg
 > tror også, at der er flere penge i at vente, eftersom serierne tit kører
 > forskudt i forskellige lande, hvilket vil sige, at season 1 godt kan være
 > "ny" i 3 år rundt om i verden, mens en film max. er ny i et halvt år.
 
 Enig. Futurama skal nok komme hen af vejen nu hvor Simpsons på DVD er blevet
 en realitet, men de venter nok til der er flere sæsoner da de nok ikke vil
 nøjes med et sæt om året. ;)
 Men jeg er nu ikke så sikker på Family Guy, der har vist været en del
 turbulens med den så vidt jeg har hørt selvom den nu er tilbage på
 programmet igen.
 
 > > Duckman
 > Forhåbentlig kommer denne perle før eller siden (helst inden jeg får et tv
 > og en dvd). Men tegnefilm der er rated 18+ og kørte efter midnat har næppe
 > det store potentiale som megasællerter.
 Tjoh, måske ikke.. men på den anden side tror jeg heller ikke at 50% af de
 DVD'er der bliver udgivet generelt bliver mega sællerter ;) Kan for eksempel
 ikke forestille mig at den originale Star Trek serie og Twilight Zone som de
 er kommet ret langt med mht udgivelser tjener specielt godt, jeg kan
 selfølgelig tage fejl. ;) Men ok, Duckman med sine 70 afsnit ville i ethvert
 tilfælde nok også blive lidt af en dyr omgang. Men det behøver jo ikke være
 så slemt igen. Ser man f.eks på Monty Python's Flying Circus som kun har 45
 afsnit og ligger med en pris omkring de 150 dollars.. altså kun omkring 3$
 per afsnit. Der vil jeg da sige at i Duckman's tilfælde ville jeg (hvis de
 kunne få lavet en rigtig SE af den) med glæde give 3-4000 kr for hele serien
 i en stor pakke.
 
 Hygge
 Thorbjørn Henckel
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Nikolaj Borg (12-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Nikolaj Borg | 
  Dato :  12-07-01 22:35 |  
  |   
            "Thorbjørn Henckel" <Hexar@nospam.dk> wrote in message
 news:3b4de694$0$69614$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > Der vil jeg da sige at i Duckman's tilfælde ville jeg (hvis de
 > kunne få lavet en rigtig SE af den) med glæde give 3-4000 kr for hele
 serien
 > i en stor pakke.
 
 Indtil der kommer Duckman på dansk tv igen eller på købemedier har jeg
 erklæret serien for kulturel abandonware og følger glædeligt med på
 news:alt.binaries.multimedia (*host*host*).
 
 /Nikolaj
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           JEZ (12-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : JEZ | 
  Dato :  12-07-01 22:37 |  
  |   
            On Thu, 12 Jul 2001 04:23:16 +0200, "Thorbjørn Henckel"
 <Hexar@nospam.dk> wrote:
 
 >Så ud af ren nysgerrighed. Er der nogen TV-Serier som i virkelig godt kunne
 >tænke jer at se på DVD en dag?
 
 Dick Turpin! :)
 
 Og så selvfølgelig Shogun!
 
 -- 
 Jesper Børre Nielsen.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           John Hinge (13-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : John Hinge | 
  Dato :  13-07-01 08:15 |  
  |  
 
            JEZ wrote:
 > 
 > On Thu, 12 Jul 2001 04:23:16 +0200, "Thorbjørn Henckel"
 > <Hexar@nospam.dk> wrote:
 > 
 > >Så ud af ren nysgerrighed. Er der nogen TV-Serier som i virkelig godt kunne
 > >tænke jer at se på DVD en dag?
 > 
 > Dick Turpin! :)
 > 
 Nu vi *er* ved klassikerne :
 Blake's 7 ( http://us.imdb.com/Title?0076987)
Den husker jeg som værende 'god', men det *er' jo osse Terry Nation
 der stod bag løjerne :)
 Og så husker jeg den også som "hvorfor dælen stoppede de med at sende
 serien lige *der' der er da flere afsnit, øv øv øv vræææææææææ"
 -- 
 John Hinge - shayera / .sPOOn.
 On usenet I represent no one but myself.
 "Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs
 http://www.spoon-demogroup.net
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jesper Winding (13-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jesper Winding | 
  Dato :  13-07-01 18:47 |  
  |  
 
            HVAD FANDEN TÆNKER I PÅ???
 >>TWIN PEAKS<<
 har i hovedet under armen - hvis der var en serie der fortjente en lækker
 DVD udgivelse - er Twin Peaks der absolut en værdig mulighed   
-=JESPER=-
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Kasper (15-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kasper | 
  Dato :  15-07-01 01:55 |  
  |  
 
            On Fri, 13 Jul 2001 19:47:03 +0200, Jesper Winding ("Jesper Winding"
 <jesperw@privat.dk>) wrote:
 >HVAD FANDEN TÆNKER I PÅ???
 >
 >>>TWIN PEAKS<<
 >
 >har i hovedet under armen - hvis der var en serie der fortjente en lækker
 >DVD udgivelse - er Twin Peaks der absolut en værdig mulighed   
Ahhhh...ja, den ville være guld værd.
 -- 
 Kasper
 E-mail: rbb at rocketmail.com
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Lars Kræmmer (14-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lars Kræmmer | 
  Dato :  14-07-01 09:27 |  
  |   
            Jeg så gerne:
 
 Mandrilaftalen
 Langt fra Las Vegas
 
 
 Lars
 
 
 "Thorbjørn Henckel" <Hexar@nospam.dk> wrote in message
 news:3b4d0a9a$0$2570$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > Sad bare lige og undrede mig om hvor mange folk her der rent faktisk ville
 > være interesserede i at købe hele TV serier på DVD. Det ser jo ud som om
 der
 > er ret stort marked for de sådan som de forskellige firmaer er begyndt at
 > pumpe dem ud.
 > Så ud af ren nysgerrighed. Er der nogen TV-Serier som i virkelig godt
 kunne
 > tænke jer at se på DVD en dag?
 > For lige at starte lidt kan jeg nævne dem jeg selv kunne finde på at købe
 > ligegyldig prisen. (skal måske nævnes at jeg HAR Monty Python boxen og
 snart
 > køber Black Adder.. og "selvfølgelig" også Simpsons box 1 når den engang
 > kommer)
 > Futurama
 > Family Guy
 > Duckman
 > The Tick
 > Red Dwarf
 > M*A*S*H (glæder mig dog også en del til den 5* udgivelse der skulle komme
 af
 > filmen. ;))
 > og evt. også Star Trek: Deep Space 9
 >
 > Venlig Hilsen
 > Thorbjørn Henckel
 >
 >
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Søren Jacob Lauritse~ (14-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Søren Jacob Lauritse~ | 
  Dato :  14-07-01 13:48 |  
  |   
            "Thorbjørn Henckel" wrote in message
 > Family Guy
 Yepsen! Totalt grineren! :)
 
 Ellers ville jeg gerne have "Frasier" på DVD! :)
 
 /Søren
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Claus Nielsen (17-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Claus Nielsen | 
  Dato :  17-07-01 00:24 |  
  |  
 
            >Så ud af ren nysgerrighed. Er der nogen TV-Serier som i virkelig godt kunne
 >tænke jer at se på DVD en dag?
 En del af "mine" serier er allerede blevet nævnt i andre indlæg, men
 jeg vil da også gerne have fingre i...
 Batman (& Robin), Superman og Batman Beyond. Tegnefilmsserier. Mmm,
 dét ville være cool.
 Eller måske Power Puff Pigerne (fra Cartoon Network) - dét er
 underholdning!  :)
 Rygterne siger faktisk at PPP skal udkomme en gang til efteråret. Men
 det bliver nok kun udvalgte afsnit, og ikke hele sæsoner.
 Mvh, Claus Nielsen
 --
 e-mail: cnn@post6.tele.dk
 homepage:  http://home6.inet.tele.dk/cnn
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Peter B. Juul (17-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter B. Juul | 
  Dato :  17-07-01 01:38 |  
  |   
            "Thorbjørn Henckel" <Hexar@nospam.dk> writes:
 
 > Sad bare lige og undrede mig om hvor mange folk her der rent faktisk ville
 > være interesserede i at købe hele TV serier på DVD. Det ser jo ud som om der
 > er ret stort marked for de sådan som de forskellige firmaer er begyndt at
 > pumpe dem ud.
 
 JEg sjoskede rundt i Virgin MEgastore her i Chicago i går. Det er
 utroligt, hvad man kan købe på DVD. En komplet Monty Python-samling
 til $200. En komplet Blackadder-samling til (vist nok) $100. Boxsets
 er åbenbart det store hit herovre.
  
 -- 
 Peter B. Juul, o.-.o  "Diskussioner ødelægges tit af folk,
 The RockBear.  ((^))   der ved hvad de taler om"
 I speak only  0}._.{0                         -K. Schumacher
 for myself.    O/ \O  
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           T.Liljeberg (17-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : T.Liljeberg | 
  Dato :  17-07-01 08:13 |  
  |   
            On 17 Jul 2001 02:37:35 +0200, pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
 wrote:
 
 >JEg sjoskede rundt i Virgin MEgastore her i Chicago i går. Det er
 >utroligt, hvad man kan købe på DVD. En komplet Monty Python-samling
 >til $200. En komplet Blackadder-samling til (vist nok) $100. Boxsets
 >er åbenbart det store hit herovre.
 
 Sopranos er vist den mest populære tv-serie compilation lige nu.
 
 Tom
 
 -- 
 A society that will trade a little liberty for a little order will 
 lose both, and deserve neither - Thomas Jefferson
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Thomas Jespersen (18-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas Jespersen | 
  Dato :  18-07-01 11:02 |  
  |   
            "Thorbjørn Henckel" <Hexar@nospam.dk> writes:
 
 > ligegyldig prisen. (skal måske nævnes at jeg HAR Monty Python boxen og snart
 
 Fortæl lige lidt om Monty Python boksen. Jeg har selv købt en DVD
 efter at jeg så boksen hos Amazon :)
 
 Er der nogle gode extras, hvordan er kvaliteten ?
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Thorbjørn Henckel (18-07-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thorbjørn Henckel | 
  Dato :  18-07-01 13:09 |  
  |   
            
 "Thomas Jespersen" <thomas@daimi.au.dk> wrote in message
 news:y4nlmlmftd0.fsf@rogue.daimi.au.dk...
 
 > Fortæl lige lidt om Monty Python boksen. Jeg har selv købt en DVD
 > efter at jeg så boksen hos Amazon :)
 
 Hrm.. ikke meget at fortælle virkelig. Det er bare alle de Monty Python's
 Flying Circus DVD'er der blev udgivet enkeltvis som er blevet samlet i en
 stor "pap" æske. Der er intet specielt ved sættet som der ikke er ved de
 individuelle disks..
 
 > Er der nogle gode extras, hvordan er kvaliteten ?
 
 Extras er næsten precis det samme.. så hvis du har en af dem så er den enest
 forskel på alle de andre kun at det er andre afsnit og dertil tilhørende
 sketch klip og trivia. De extras jeg syntes er bedst på sættet er utroligt
 nok underteksterne.
 Og kvaliteten er helt okay, intet specielt enestående, men programmet er jo
 også efterhånden lidt små gammelt, og så er det skudt direkte til TV. ;)
 
 Så ærlig talt.. med mindre man er STOR fan af showet eller bare MÅ have alle
 afsnit så er det ikke at anbefale på DVD. ;) hvis man endelig vil have noget
 specielt fra Monty Python, så skal man istedet gå efter "Life of Python" som
 er et lille 2-dvd sæt af ting på det er der:
 Disk 1"A Veritable Popourri of Python" der indeholder:
 "It's... The Monty Python Story" en BBC documentar omkring Monty Python,
 lavet til deres 30 års fødselsdag. Den har endda nye sketches osv med alle
 de originale Python'er.
 "Pythonland" Michael Palin vandrer rundt og leger tour guide for kendte
 Monty Python steder i England. F.eks. stedet hvor de optog "The
 Fish-slapping Dance" sekvensen og andre..
 "The Lost Python Mayday Special" en lille speciel afsnit fra 1971.
 "From Spam to Sperm: Monty Python's Greatest Hits" Meat Loaf snakker lidt om
 Monty Python's musik
 og sidst men ikke mindst "An animated tribute from South Park" en sjov lille
 sekvens med MP'erne og SP'erne (både tegnefilms figurene OG Trey og Matt) ;)
 
 Disk 2 har "Monty Python's Fliegender Zirkus #2" afsnittet. en af de to de
 lavede specielt til en tysk TV kanal.. dette afsnit ER dog på engelsk i
 modsætning til det første som var 100% på tysk
 
 Se nu mangler vi næsten bare at få udgivet Monty Python Live at the
 Hollywood Bowl og afsnit 1 af "Monty Python's Fliegender Zirkus" på DVD så
 er alt ude på formatet. ;)
 
 Venlig Hilsen
 Thorbjørn Henckel
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |