Jeg er STADIG dum
Fra : Michael Kragh

Dato : 12-07-01 00:05

Ja, Nu har jeg så geninstalleret min ene maskine med winME og den anden med
win2000...

Lortet virker bare ikke....
jeg kan ikke få dem til at se hinanden.
der har været enkelte gange at jeg har fået fat i hinanden men det var med
det andet OS... Jeg kan se de små ikoner nede ved uret i win2000 som siger
at der LAN forbindelse med 100 mbps...

Jeg har en ide om at det er forsi jeg har været inde i noget shit og trykke
på opret ny forbindelse..
og så virker det som om de 2 computere ligsom leder efter hinanden i 2
forskellige "rum"...

Jeg er ked af at min forklaring svæver lidt, men håber det er nok til at en
eller anden kan hjælpe mig... Sig endelig til hvis noget skal uddybes..

Mvh Michael

Fra : Joergen M. Joergense~

Dato : 12-07-01 05:41

"Michael Kragh" <kragh@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det andet OS... Jeg kan se de små ikoner nede ved uret i win2000 som siger

Bruger du TCP/IP?
Hvis ja, kan du pinge "hinanden"?

Jørgen

Fra : Michael Kragh

Dato : 12-07-01 23:01

Når du spørger om jeg kører TCP/IP mener du så om jeg har protokollen
installeret under Netværk? for det har jeg..
Men hvordan pinger jeg maskinerne??? Desuden må jeg hellere lige henvise til
min anden og tredje besked jeg har posteret. Jeg har fået maskinerne til at
se hinanden jeg mangler bare at dele mit internet mellem dem... Læs
detaljerne i de første 3 beskeder..

Mvh Michael

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 12-07-01 23:20

Hej Michael

"Michael Kragh" <kragh@privat.dk> skrev i en meddelelse news:3b4e1e8c$0$1020$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg har fået maskinerne til at
> se hinanden jeg mangler bare at dele mit internet mellem dem... Læs
> detaljerne i de første 3 beskeder..

Måske kan du få et par fif her:
<http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/>

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.:

Fra : Keld Sørensen

Dato : 12-07-01 07:47

Det tror jeg nu ikke du er , men derimod har du ret i at det lort virker
ikk',
og man kan undre sig over, at man kan blive verdens rigeste mand ved at
fremstille sådant noget lort !

Jeg har et eksempel (W-ME), hvor den siger ingen adgang til netværket, når
jeg
klikker på 'Andre netværkssteder' prøver jeg så nogle genveje, som jeg
ved et tilfælde har fået oprettet - drøner den finr ud på netværket !

Det er fundstændig uforudsigeligt hvordan det lort virker !

Jeg har også en maskine som ikke kan se de andre, medens de andre godt
kan se den - og alle kan pinge hinanden - det er bare en gang lort hele
vejen
igennem.

mvh Keld Sørensen

Fra : Joergen M. Joergense~

Dato : 12-07-01 12:23

"Keld Sørensen" <KeldSorensen@email.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har også en maskine som ikke kan se de andre, medens de andre godt
> kan se den - og alle kan pinge hinanden - det er bare en gang lort hele

Selvfølgelig virker det, det er derfor "lortet" bliver købt! Det er derfor
"lortet" bliver solgt!
Der er sågu da ingen der vil købe noget der bevisbart ikke dur, vel?
At DU ikke kan få "lortet" til at virke behøver ikke at betyde, at ingen
ANDRE kan.
Men der er intet der forhindrer, at "nogen" sætter "lortet" forkert op, i
vildskab rå-klikker sig frem til infunktionalitet... eller hvad ved jeg.
Det dur her, og det dur andre steder...

Men det du skriver giver jo ligesom ikke meget hjælp til Michael, og det er
vel det der her er fidusen?
Jørgen

Fra : Michael Kragh

Dato : 12-07-01 02:34

Ja, jeg må jo hellere lige tilføje at jeg kobler mig på TDC netexpress ADSL
256/128 via ATM kort.

Fra : Søren Poulsen

Dato : 13-07-01 09:56

Har du installeret NetBios på begge 2, det vil måske hjælpe. Og vær sikker
på at de er i samme arbejdsgruppe, dette kan give problemer.
Hvis ikke det virker...,
Check om Computerene kan se sig "selv".

Søren Poulsen

Fra : Michael Kragh

Dato : 12-07-01 02:32

Ja...... Nu har jeg siddet hele natten og nu kører det endelig det hele.....
bortset fra at jeg endnu ikke har fundet ud af at dele mit TDC internet ADSL
256/128 mellem min winME som opkoblingen er på med min server med win2000.
Jeg har været inde i hjemme netværk og slå deling af internet til, og jeg
tror egentlig bare at min winME venter på at den anden spørger om lov for at
det skal køre...
problemet er at jeg ikke lige ved hvordan jeg skal bære mig ad i win2000
Prof.

Nogen der har en ide????