MS Windows
briani 27239
Kan ikke åbne Kontrolpanel
Fra : Smurf

Dato : 18-10-07 18:00

Hejsa
Når jeg vil åben Kontrolpanel så går explorer.exe ned og genstarter.
Har pøvet både via Start og Denne computer.
Hvad sker der?

Fra : Smurf

Dato : 18-10-07 18:37

On Thu, 18 Oct 2007 19:00:19 +0200, Smurf <no@mail.invalid> wrote:

>Hejsa
>Når jeg vil åben Kontrolpanel så går explorer.exe ned og genstarter.
>Har pøvet både via Start og Denne computer.
>Hvad sker der?

WinXP

Fra : kep

Dato : 18-10-07 21:57

"Smurf" <no@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> WinXP

Hvis du har installeret Nero 8
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41885

http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=42195

Fra : Smurf

Dato : 18-10-07 23:24

On Thu, 18 Oct 2007 22:56:53 +0200, "kep" <kepFJERN@postkasse.net> wrote:

>"Smurf" <no@mail.invalid> skrev i en meddelelse

>Hvis du har installeret Nero 8
>http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41885
>
>http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=42195

Bingo! Thnx

Fra : Smurf

Dato : 19-10-07 20:06

On Thu, 18 Oct 2007 22:56:53 +0200, "kep" <kepFJERN@postkasse.net> wrote:

> [...]

Men jeg kan desværre ikke få afinstalleret Nero
Har prøvet alt muligt nu!

Fra : kep

Dato : 19-10-07 21:15

> Men jeg kan desværre ikke få afinstalleret Nero
> Har prøvet alt muligt nu!

Og du har prøvet Nero`s egen CleanTool ?
http://www.nero.com/eng/support-news.html?id=3

Fra : John

Dato : 19-10-07 21:22

"Smurf" <no@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> Men jeg kan desværre ikke få afinstalleret Nero
> Har prøvet alt muligt nu!

Tip:

http://www.nero.com/enu/downloads-cleantools.html

John

Fra : Smurf

Dato : 19-10-07 23:51

On Fri, 19 Oct 2007 22:22:03 +0200, "John" <nogen@pladderballe.ok> wrote:

>Tip:
>
>http://www.nero.com/enu/downloads-cleantools.html
>
>John

Hentede det til Nero 8 og det virkede vist. vist fordi den meldte fejl i
OLE, at den ikke kunne tilgå dem?
Men nu kan jeg ihvertfald bruge Kontrolpanel igen.
Fremover holder jeg mig til ashampoo
Thnx for hjælpen

Fra : John

Dato : 20-10-07 01:00

"Smurf" <no@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> nu kan jeg ihvertfald bruge Kontrolpanel igen...

Herligt! Rart at ku' hjælpe :)

> Thnx for hjælpen

Velbekomme, og tak for tilbagemelding!

Du kan evt også muge lidt ud med dette gratis program:

http://www.snapfiles.com/get/eusingregistry.html

Det renser uden at ridse..

John

Fra : esenet@gmail.com

Dato : 21-10-07 06:39

On 20 Okt., 00:51, Smurf <n...@mail.invalid> wrote:

> [...]
> OLE, at den ikke kunne tilgå dem?
> Men nu kan jeg ihvertfald bruge Kontrolpanel igen.

Nero er ellers udmærket gør som der står her så funker den
1.løsning er at installere uden NeroBurnRights,
det er nemlig den der fucker.
2. Ellers går du bare ind i programmer mappen, nero, nero tools/
toolkit (kan ikke lige huske det).
Der omdøber du bare neroburnrights.cpl til et eller andet. Så er
problemet løst.

Fra : Smurf

Dato : 21-10-07 13:21

> [...]
>toolkit (kan ikke lige huske det).
> Der omdøber du bare neroburnrights.cpl til et eller andet. Så er

Jep men jeg synes Nero er blevet for bloaded og for tungt.

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 21-10-07 14:15

Smurf skrev:

> Jep men jeg synes Nero er blevet for bloaded og for tungt.

Bloaded?

Asbjørn M. Nielsen

Fra : Lyrik

Dato : 21-10-07 17:15

On Sun, 21 Oct 2007 15:15:12 +0200, Asbjørn M. Nielsen
<asbjorn@lite.invalid> wrote:

> Bloaded?
Internationalt computerslangord for "opsvulmet" software. "Den started'
som lil-le, og så blev den STOR!!"-Alt,- alt for stor til sit formål.

Vista er "bloaded." Win2000 var "lean."

--
Hilsen Jens Erik Bech
lyrik@heaven.dk

Fra : Carl Drud

Dato : 21-10-07 17:40

Lyrik <lyrik@heaven.dk> writes:

> Internationalt computerslangord for "opsvulmet" software. "Den
> started' som lil-le, og så blev den STOR!!"-Alt,- alt for stor til
> sit formål.
>
> Vista er "bloaded." Win2000 var "lean."

Jeg har set "bloat"[¹] benyttet, men aldrig "bloaded".

[¹]http://en.wikipedia.org/wiki/Software_bloat

--
Carl

Fra : Smurf

Dato : 22-10-07 22:32

On Sun, 21 Oct 2007 18:39:50 +0200, Carl Drud <carl.drud@myrealbox.com>
wrote:

>Jeg har set "bloat"[¹] benyttet, men aldrig "bloaded".
>
>[¹]http://en.wikipedia.org/wiki/Software_bloat

Uha nej der stavede jeg da vist forkert

Fra : Rado

Dato : 22-10-07 14:08

On Sun, 21 Oct 2007 18:15:22 +0200, Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

>Vista er "bloaded." Win2000 var "lean."

Det ser ud til at Windows bliver lean igen, fra næste version:

http://www.computerworld.com/action/article.do?command=printArticleBasic&articleId=9043359

--
Rado

"The greatest obstacle to discovery is not ignorance
but the illusion of knowledge."

Fra : Smurf

Dato : 22-10-07 22:32

On Mon, 22 Oct 2007 15:08:03 +0200, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk> wrote:

>Det ser ud til at Windows bliver lean igen, fra næste version:
>
>http://www.computerworld.com/action/article.do?command=printArticleBasic&articleId=9043359

Dér har MS da vist fat i noget
Men jeg troede at deres næste OS ville blive et nyt filsystem? (det der
skulle være kommet istedet for Vista).

Fra : Jacob Larsen

Dato : 23-10-07 17:12

Smurf wrote:
> Men jeg troede at deres næste OS ville blive et nyt filsystem? (det der
> skulle være kommet istedet for Vista).

Ikke helt. Men Vista skulle have inkluderet support for nyt filsystem
kaldet WinFS. Desværre nåede WinFS ikke at blive klar, så det blev
pillet af feature listen. Ellers en skam da det var en af de ting der
skulle have været virkeligt nyskabende i Vista.

/Jacob

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 23-10-07 17:37

On Tue, 23 Oct 2007 18:11:54 +0200, Jacob Larsen
<jacob@not4u2know.net> wrote:

> [...]
>pillet af feature listen. Ellers en skam da det var en af de ting der
>skulle have været virkeligt nyskabende i Vista.

Det ser ud til at sælge godt nok enda, jeg tror den mand kan
sælge sand i Sahara
mvh Ebbe

Fra : Lyrik

Dato : 21-10-07 18:33

wrote:

> Jeg har set "bloat"[¹] benyttet, men aldrig "bloaded".
>
> [¹]http://en.wikipedia.org/wiki/Software_bloat
Når der skulle bare lige kneppes et staveord!

--
Hilsen Jens Erik Bech
lyrik@heaven.dk