MS Windows
briani 27239
Auto kontrol af hdd v. boot
Fra : Ole Larsen

Dato : 17-10-07 09:42

Min pc er begyndt at auto-kontrollere den ene af 3 hdd (ikke
system-hdd)ved start op af W (XP-home m. SP2). Den viser ingen fejl
og efterfølgende kontrol heller ikke. Hvordan får jeg standset denne
kontrol?
PFT
New Images: http://olelarsen.eu/76/index.html

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 18-10-07 01:35

> [...]
> PFT
> --
> -and gallantly handed her my very last piece of gum-

Hvis du har mulighed for det, så kopier dataene over på et andet medie.
Formater derefter disken. Kopier dataene tilbage.
Denne metode har jeg anvendt en del gange, hvor jeg løb ind i samme problem.

Kurt

Fra : Asle Bjerva

Dato : 18-10-07 09:42

Ole Larsen wrote:
> [...]
> system-hdd)ved start op af W (XP-home m. SP2). Den viser ingen fejl
> og efterfølgende kontrol heller ikke. Hvordan får jeg standset denne

Det kan gjøres ved å endre i registry.
Her kan du laste ned en .reg fil som slår av disk-sjekk ved boot, og også en
..reg fil som reverserer endringen.
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm

Det er programsnuttene nr. 82 du vil ha fatt på.
(Det er alltid en god regel å ta backup av registry før man legger inn .reg
filer, men disse fra Kelly har jeg aldri hatt problemer med.)
--
AsleB;Oslo

Fra : Ole Larsen

Dato : 18-10-07 11:54

Ole Larsen skrev:
> [...]
> system-hdd)ved start op af W (XP-home m. SP2). Den viser ingen fejl
> og efterfølgende kontrol heller ikke. Hvordan får jeg standset denne

Tak for foreslagene. Googlede til denne løsning:

Kør:
chkntfs /x e:

idet omtalte drev er e

New Images: http://olelarsen.eu/76/index.html