MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows starter ikke
Fra : Sten Axelsen

Dato : 16-10-07 10:53

Hej

En bærbar Fujitsu Siemens Amilo vil ikke starte.
Når jeg tænder for den kommer en sort skærm med spørgsmålene om man vil
starte den Normalt, Fejlsikret eller via LAN.
Uanset hvad jeg vælger, kommer der i en brøkdel af et sekund en blå skærm
med hvid skrift.
Jeg kan ikke stoppe processen og læse, hvad der står.
Derefter starter det forfra.
Den originale Windows ligger på harddisken, og der er ingen sikkerhedskopi.
Hvordan får jeg den startet.

Mvh
Sten Axelsen

Fra : kep

Dato : 16-10-07 11:57

"Sten Axelsen" <stenVirkerIkke@nets.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Derefter starter det forfra.
> Den originale Windows ligger på harddisken, og der er ingen

Hej
Hvis du kan starte op i Fejlsikret tilstand - tryk F8 under opstart -
kan du prøve at vælge punktet " Deaktiver automatisk genstart
ved systemfejl "
Måske du så kan læse den blå skærm.

kep

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-07 14:51

kep wrote:
> [...]

Klip.....
> [...]

Klip.....

Læste du overhovedet hvad Sten skrev ?

Og til Sten: Prøv at boote op på den originale cd, og vælg R for reparation.
Det kan måske klare problemet.

mvh Ebbe

Fra : Karsten Nielsen

Dato : 17-10-07 02:26

On Tue, 16 Oct 2007 15:51:08 +0200, "Ebbe \(7000\)"
<es44(snabela)pc[punktum]dk> wrote:

>Læste du overhovedet hvad Sten skrev ?

Du læste da vist heller alt det han skrev.
Han skriver jo netop at han ikke har en diskdrev med windows

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-07 13:07

Karsten Nielsen wrote:
> [...]

Touché Det stod nu godt nok ikke lige ud, men du har ret, den ligger på
HD. Så er der den mulighed at lave en boot-cd med Win 98, og derfra starte
installation/rep. fra HD. Medmindre det er på en partition med NTFS.

Jeg tror jeg ville forsøge mig med Hiren's boot-cd.

mvh Ebbe

Fra : jama

Dato : 18-10-07 00:00

"Ebbe (7000)" <es44(snabela)pc[punktum]dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> installation/rep. fra HD. Medmindre det er på en partition med NTFS.
>
> Jeg tror jeg ville forsøge mig med Hiren's boot-cd.

Man kan godt bruge win 98(SE), den kan Boote på NTFS, jeg har brugt den til
format på XP m. NTFS.
Mvh.Jama

Fra : Anders \(6400 Sønder~

Dato : 16-10-07 12:05

Der er sikkert gået ged i den Windows der er i mask.
Det eneste du kan gøre er, at formatere harddisken.

Har du ikke en Windows CD, så kan de hentes på nettet (ikke en original)

Fra : Allan Vebel

Dato : 16-10-07 12:24

Anders (6400 Sønderborg) skrev:

> Det eneste du kan gøre er, at formatere
> harddisken.

Så mister han jo alle sine data. Jeg ville da
pille harddisken ud, og kopiere alle data over
på en anden maskine inden jeg gør andet.

Blå skærm kan også skyldes fejl på RAM
eller bundkort - det skal chekes først.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Anders \(6400 Sønder~

Dato : 16-10-07 13:32

De fleste mennesker laver jo backup en gang i mellem !

Fra : Allan Vebel

Dato : 16-10-07 20:55

Anders (6400 Sønderborg) skrev:

> De fleste mennesker laver jo backup en gang
> imellem

Ja, men nu startede Sten med at fortælle:

Kan harddisken læses, kan han altså redde sine
data - og mon ikke han så lærer af det?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk