TCP og Injou firrewall warp 4
Fra : Bent Nielsen

Dato : 11-07-01 19:26

Hej
Kort nr 1 buger DHCP hos TDC Bredbånd ADSL. (Den faste IP er ikke klar )
Jeg kan ikke få forbindelse ud af huset til internet lige så snart jeg
har opsat netkort nr 2 til lokalt IP 192.168.0.2 netmask 255.255.255.0
Hvis netkort nr 2 ikke er aktiv kan jeg godt ping www.fx.dk eller
mail.fx.dk.
Det er lige meget om det er med tcpcfg eller jeg bruger ifconfig land1
192.168.0.2 netmask 255.255.255.0 og ipgate on.

Jeg kan ikke install Injoy firewall da det ikke virker med 2 netport,
men hvis jeg bruger to lokal ip og en lokal gateway på anden maskine
som bruger et modem så kan jeg godt få tcp til at virke med 2 kort og
lokal IP på begge . men hvordan får jeg injou firrewall til at virke så
den kan lave nat til lokal netværk??

BN

Fra : Allan

Dato : 13-07-01 17:26

On Wed, 11 Jul 2001 18:25:52, Bent Nielsen <postmaster@x2000.dk> wrote:

> [...]
> Det er lige meget om det er med tcpcfg eller jeg bruger ifconfig land1
> 192.168.0.2 netmask 255.255.255.0 og ipgate on.

Når du har 2 netkort i, skal du jo osse oprette nogle relavante router, så
IP-stakken ved, hvor de forskellige pakker skal hen. Det lyder umiddelbart
ikke som om, at du har gjort dette.

> Jeg kan ikke install Injoy firewall da det ikke virker med 2 netport,

Jeg har da haft IJ firewall kørende fint med 2 netkort. Den ene med Inet forbindelse,
og den andet med lan forbindelse.

> [...]
> som bruger et modem så kan jeg godt få tcp til at virke med 2 kort og
> lokal IP på begge . men hvordan får jeg injou firrewall til at virke så

IJ Firewall virker lige ud af boxen, den laver automatisk nat. Du skal selvfølgeligt
sørge for, at du installerer den, på det rigtige netkort.

--
Allan.

It is better to close your mouth, and look like a fool,
than to open it, and remove all doubt.