Hævning af jordoverflade omkring hæng
Fra : Leif Neland

Dato : 11-10-07 21:19

De sidste par meter af græsplænen falder ca 1/2 meter.

Jeg vil gerne bygge en mur for enden (ud mod marken) og fylde jord på,
så det bliver plant, så havetraktoren ikke fedter på vej op ad bakken

Men der står nogle 8-10 meter høje hængebirke.

Er det et problem for dem at jeg kommer vel 30cm jord ovenpå?

Så ville jeg forøvrigt bruge de 5-kantede plantesten hedder de vist; de
der ligner som de er lavet af en aflang 6-kant, der er delt over på den
lange led:

+----------------------------+
| |
| |
\ /
\ /
\______________________/

Men det havde Bauhaus ikke... Findes de mon andre steder?

Så kan jeg hæve overfladen langsomt, efterhånden som jeg får samlet jord
(og hestepærer...) sammen.

Græsset kan vel vokse op igennem. Hvis det da vokser mere i år.

Leif

Fra : Thomas

Dato : 12-10-07 13:10

On 11 Okt., 22:18, Leif Neland <l...@neland.dk> wrote:
> [...]
> (og hestepærer...) sammen.
>
> Græsset kan vel vokse op igennem. Hvis det da vokser mere i år.

Intet problem med at fylde 30 jord op omkring dine birke. Hvis ikke
græsset kommer af sig selv kan du jo bare smide lidt græsfrø

VH