Hold lige vejret
Fra : tz@cdnet.dk

Dato : 12-10-07 14:53

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 12-10-07 16:17

Ok, jeg er officielt imponeret. Hvordan fanden kan man gøre det uden
at besvime. Det må kræve medfødte evner.

Jens Olsen

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-07 16:47

> Det må kræve medfødte evner.
> Jens Olsen

Nej da, han er da Skotte og den medfødte nærrighed gør at han ikke vil købe
tlasker

Flot, utroligt det kan lade sig gøre.
--
Venlig hilsen
Ole "Toggal" Juhl (Storefut)

Fra : Jesper Munk

Dato : 12-10-07 18:39

Nu havde han jo indåndet ren O2 i 20 min. inden forsøget. det hjælper jo
unægteligt.............

Jesper Munk

Fra : Vildmand

Dato : 12-10-07 17:30

On 12 Okt., 17:46, "Ole \"Toggal\" Juhl"
<olepunktumjuhlsnabelAtoggalpunktumdk> wrote:

> Nej da, han er da Skotte og den medfødte nærrighed gør at han ikke vil købe
> [...]

jeg får det nu til at han skulle være tysk, men det kan godt være det
bare er mig.. ;)
"A German man....."

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 12-10-07 23:36

On 12 Okt., 19:38, "Jesper Munk" <jesper.m...@privat.dk> wrote:
> Nu havde han jo indåndet ren O2 i 20 min. inden forsøget. det hjælper jo
> unægteligt.............
>
> Jesper Munk

Aha, se det stod der jo ikke noget om i det oprindelige link. Så blev
han straks mere menneskelig.

Jens Olsen

Fra : joppe

Dato : 13-10-07 08:46

Joh men han har da også rekorden uden ilt på over 9 min.
Der er læger der mener det er lige på kanten af en hjerneskade pga
manglende ilt.
Jeg tror jeg vil begrænse mig til 20% for en sikkerheds skyld
Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-07 11:50

>Der er læger der mener det er lige på kanten af en hjerneskade pga
>manglende ilt.

Har du mulighed for at uddybe dette nærmere, fx med links eller andre
henvisninger?

Jeg er meget interesseret i henvisninger til undersøgelser, statistik eller
lignende omkring hypoxiske hjerneskader forårsaget af at holde vejret i
forbinelse med fx. fridykning, eller i forbindelse med drukne ulykker og
lignende.

Det er flere år siden jeg sidst undersøgte det, og den gang kunne jeg ikke
finde nogen videnskabelig dokumentation for hjerneskader, end ikke i grælde
eksempler med kortvarige besvimelser forårsaget af hypoxi.

Mvh
Anja

Fra : David

Dato : 14-10-07 23:44

Truntes Mor wrote:

> [...]
> eller lignende omkring hypoxiske hjerneskader forårsaget af at holde
> vejret i forbinelse med fx. fridykning, eller i forbindelse med drukne

Det finder du nok heller ikke..
Egentlige videnskabelige undersøgelser af hjerneskader vil betyde at man
bevidst påfører "forsøgsobjekter" hjerneskader.
For laboratorie-dyr har man etiske kvaler med det (og for mennesker er
det åbenlyst en no-go).
Evaluering af ulykkestilfælde er selvfølgelig nyttigt, men de betragtes
normalt som selvstændige (og adskildte) tilfælde,
da de eksterne parametre typisk ikke er sammenlignelige.

--
David

Fra : Happy Diver

Dato : 15-10-07 20:14

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez?
Db=pubmed&Cmd=ShowDetailView&TermToSearch=16964749&ordinalpos=1&itool=
EntrezSy
stem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_RVDocSum

Det er en case beskrivelse, ikke statistik.

Fra : Happy Diver

Dato : 15-10-07 20:22

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez?
Db=pubmed&Cmd=ShowDetailView&TermToSearch=8118534&ordinalpos=1&itool=E
ntrezSys
tem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_RVAbstractPlus

Fordel: Man ved inden for 24 timer om vedkommende er hjerneskadet...

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 13-10-07 10:10

On 13 Okt., 09:46, joppe <jesperbjerrega...@gmail.com> wrote:
> Joh men han har da også rekorden uden ilt på over 9 min.

Det er indrømmet også imponerende længe

> Der er læger der mener det er lige på kanten af en hjerneskade pga
> manglende ilt.
> Jeg tror jeg vil begrænse mig til 20% for en sikkerheds skyld

Jeg er fint tilfreds med de 4½ min jeg kan klare. Det skulle holde mig
fint på den sikre side af hjeerneskader

J.O.