/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
afgift tilbage ved export?
Fra : Esben


Dato : 05-10-07 15:09

hej

er der nogen som har styr på reglerne eller prøvet det.

jeg står og skal have bygget zxr'eren op igen efter sommerens styrt og
skal nok have en ny motor i også.
og så finder jeg lige præcis den perfekte donor cykel.
problemet er at den står her i dk og er med afgift, det havde jo været
nemmere hvis det var en tysker.

så min tanke er om man kan få afgiften ud af cyklen igen.
har læst noget med at man skal kunne bevise at den er solgt til
udlandet, men skal den også indregistreres i det nye land for at man
kan få penge tilbage.????

det er ikke fordi jeg vil forsøge at snyde skat og alt sådan noget men
når man nu har fundet det helt rigtige så er det jo træls hvis det er
bare noogle træls danske regler der gør at det ikke kan lade sig gøre.

håber nogen kan komme med nogle gode råd om det overhovedet kan lade
sig gøre.

Hilsen Esben


 
 
Armand (05-10-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-10-07 15:18

Esben skrev:
> hej
>
> er der nogen som har styr på reglerne eller prøvet det.
>
> jeg står og skal have bygget zxr'eren op igen efter sommerens styrt og
> skal nok have en ny motor i også.
> og så finder jeg lige præcis den perfekte donor cykel.
> problemet er at den står her i dk og er med afgift, det havde jo været
> nemmere hvis det var en tysker.
>
> så min tanke er om man kan få afgiften ud af cyklen igen.
> har læst noget med at man skal kunne bevise at den er solgt til
> udlandet, men skal den også indregistreres i det nye land for at man
> kan få penge tilbage.????
>
> det er ikke fordi jeg vil forsøge at snyde skat og alt sådan noget men
> når man nu har fundet det helt rigtige så er det jo træls hvis det er
> bare noogle træls danske regler der gør at det ikke kan lade sig gøre.
>
Den skal også synes hhv. værdisættes inden eksport!

Hvorfor ikke bare finde den tilsvarende perfekte model syd for grænsen??

--
Armand.

Dr. Enduro (05-10-2007)
Kommentar
Fra : Dr. Enduro


Dato : 05-10-07 17:11

Esben skrev:

> det er ikke fordi jeg vil forsøge at snyde skat og alt sådan noget men
> når man nu har fundet det helt rigtige så er det jo træls hvis det er
> bare noogle træls danske regler der gør at det ikke kan lade sig gøre.


Hej Esben

Der findes sikkert måder at omgås de der trælse danske regler, men det
er vist definitionen på snyd.


--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Ukendt (08-10-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-10-07 17:04

On Fri, 05 Oct 2007 18:11:18 +0200, Dr. Enduro wrote:

> Der findes sikkert måder at omgås de der trælse danske regler, men det
> er vist definitionen på snyd.

Jae, er det nu snyd ? Det er fuldt lovligt at eksportere et køretøj til
skrotning i udlandet. Det gøres typisk med store varebiler tæt på "udløb"
af syn. Da der her er tale om stykafgift, så skal de ikke toldsynes, de
skal blot stadig være registrerede, og så er det er blot en formsag á
skrivebordsarbejde at få stykafgift-15% tilbage.

Når køretøjet er skrottet sikrer EU's frie bevægelighed af varer, at der
ikke er noget problem i, eller noget ulovligt i, at købe alle stumperne som
reservedele. Du kunne også købe nogle andre tilsvarende udenlandske dele.

Så snyd er det ikke, det er derimod uklar/tåbelig lovgivning af bedste
skuffe, og typisk dansk. Vi vil gerne have varernes frie bevægelighed, og
dog bevare vores særlige "punktafgifter", ikke nogen let balancegang.
--

mvh
Orla Pedersen, som mener at vi skal bevare en form for registreringsafgift.
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg

Dr. Enduro (08-10-2007)
Kommentar
Fra : Dr. Enduro


Dato : 08-10-07 19:32

Orla Pedersen skrev:
> On Fri, 05 Oct 2007 18:11:18 +0200, Dr. Enduro wrote:
>
>> Der findes sikkert måder at omgås de der trælse danske regler, men det
>> er vist definitionen på snyd.
>
> Jae, er det nu snyd ? Det er fuldt lovligt at eksportere et køretøj til
> skrotning i udlandet. Det gøres typisk med store varebiler tæt på "udløb"
> af syn. Da der her er tale om stykafgift, så skal de ikke toldsynes, de
> skal blot stadig være registrerede, og så er det er blot en formsag á
> skrivebordsarbejde at få stykafgift-15% tilbage.
>
> Når køretøjet er skrottet sikrer EU's frie bevægelighed af varer, at der
> ikke er noget problem i, eller noget ulovligt i, at købe alle stumperne som
> reservedele. Du kunne også købe nogle andre tilsvarende udenlandske dele.
>
> Så snyd er det ikke, det er derimod uklar/tåbelig lovgivning af bedste
> skuffe, og typisk dansk. Vi vil gerne have varernes frie bevægelighed, og
> dog bevare vores særlige "punktafgifter", ikke nogen let balancegang.


Er du sikker på, at det kan lade sig gøre? Det lyder lidt fantastisk, at
et køretøj, der står til at dumpe til syn, uden videre kan skrottes + at
man faktisk får afgiften tilbage.

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Ukendt (08-10-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-10-07 20:50

On Mon, 08 Oct 2007 20:31:56 +0200, Dr. Enduro wrote:

> Er du sikker på, at det kan lade sig gøre?

Ja, det er faktisk et levebrød for nogle, de bedste af køretøjerne får vel
et liv udenlands, det koster at komme af med et køretøj i Danmark, men på
denne måde slipper ejeren uden omkostninger, Du giver bare køretøjet væk.

> Det lyder lidt fantastisk, at
> et køretøj, der står til at dumpe til syn,

Hov-hov, køretøjet befinder sig faktisk i registreret stand og kører på de
danske veje, ingen vil vel køre rundt i et ulovligt køretøj ? Nej ærligt,
her kan jeg godt følge Kløves udtalelser om den danske vognpark, den er kun
blevet ringere af de periodiske syn. Jeg husker glimrende hvordan det
var med LT-kassevognen dengang i firserne, den blev også kun reppet hvert
andet år. Siden har jeg fået et lidt mere nuanceret forhold til den slags.


> uden videre kan skrottes + at man faktisk får afgiften tilbage.

Eksporteret ! Hvad der siden sker..... :-/

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg

Dr. Enduro (09-10-2007)
Kommentar
Fra : Dr. Enduro


Dato : 09-10-07 09:58

Orla Pedersen skrev:
> On Mon, 08 Oct 2007 20:31:56 +0200, Dr. Enduro wrote:
>
>> Er du sikker på, at det kan lade sig gøre?
>
> Ja, det er faktisk et levebrød for nogle, de bedste af køretøjerne får vel
> et liv udenlands, det koster at komme af med et køretøj i Danmark

Næ, man plejer da at få 1300 kr. i præmie, når man skrotter sin bil?
Måske gælder der særlige regler for gulpladebiler?

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Michael Dahlberg (07-10-2007)
Kommentar
Fra : Michael Dahlberg


Dato : 07-10-07 15:05


"Esben" <ebo@oncable.dk> skrev i en meddelelse
news:1191593369.832048.226060@k79g2000hse.googlegroups.com...
hej

er der nogen som har styr på reglerne eller prøvet det.

jeg står og skal have bygget zxr'eren op igen efter sommerens styrt og
skal nok have en ny motor i også.
og så finder jeg lige præcis den perfekte donor cykel.
problemet er at den står her i dk og er med afgift, det havde jo været
nemmere hvis det var en tysker.

så min tanke er om man kan få afgiften ud af cyklen igen.
har læst noget med at man skal kunne bevise at den er solgt til
udlandet, men skal den også indregistreres i det nye land for at man
kan få penge tilbage.????

det er ikke fordi jeg vil forsøge at snyde skat og alt sådan noget men
når man nu har fundet det helt rigtige så er det jo træls hvis det er
bare noogle træls danske regler der gør at det ikke kan lade sig gøre.

håber nogen kan komme med nogle gode råd om det overhovedet kan lade
sig gøre.

Hilsen Esben

Hvis du har fundet den perfekte donor, kunne du så ikke bruge den ?
Det er så sjældent man finder det perfekte
Du ved: Dyrt men dejligt .

Vh
Michael



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408943
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste