/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Indsugning
Fra : Thorbjørn


Dato : 19-09-07 16:56

Min GS750 fra 77 har lidt problemer med at starte i fugtigt vejr, og jeg har
ladet mig fortælle at det kan være mine KN filtre der lader for meget vand
trænge ind. Jeg har læst at man kan rengøre KN filtre og give dem "frisk
olie". Er det løsningen eller skal jeg evt. anskaffe mig en original
indsugningsboks til den?
Samtidig siger folk også at KN-filtre ikke gør meget andet end at øge
benzinforbruget en hel del. Er der noget om det?

Mvh. Thorbjørn



 
 
Hans Paulin \(6310\) (19-09-2007)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 19-09-07 17:04

Thorbjørn skrev:

> Samtidig siger folk også at KN-filtre ikke gør meget andet end at øge
> benzinforbruget en hel del. Er der noget om det?

Årh...de øger da osse støjen...
--
Med venlig hilsen
Hans - uden KN
http://kortlink.dk/2hsd



Armand (19-09-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 19-09-07 21:29


"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:46f14892$0$15881$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Thorbjørn skrev:
>
>> Samtidig siger folk også at KN-filtre ikke gør meget andet end at øge
>> benzinforbruget en hel del. Er der noget om det?
>
> Årh...de øger da osse støjen...
>
Og giver en ujævn motorgang, betinget af vindforhold og turbolænser omkring
motorcyklen (CV-karbunadernes luftstyrede gasspjæld er for sensible til at
kunne klare de trykforskelle som turbolæns omkring de fritstående
enkelt-filtre medfører)!

Her og nu må en gen-oliering af filtrene være hvad der skal til for at
minimere vand-påvirkeligheden og derved Thorbjørns problemer!
Måske at dine problemer i grunden ligefrem ér den gode indikation for at
rensning og oliering er tiltrængt, som andre mangler :-/

--
Armand.



Torben Scheel (20-09-2007)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 20-09-07 07:15

Armand wrote:

> Og giver en ujævn motorgang, betinget af vindforhold og turbolænser omkring
> motorcyklen (CV-karbunadernes luftstyrede gasspjæld er for sensible til at
> kunne klare de trykforskelle som turbolæns omkring de fritstående
> enkelt-filtre medfører)!
>
(psst : http://da.wikipedia.org/wiki/Turbulens)

--
vh
Torben

Jim Andersen (20-09-2007)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 20-09-07 07:31

Torben Scheel wrote:
> Armand wrote:
>> sensible til at kunne klare de trykforskelle som turbolæns omkring
>> de fritstående enkelt-filtre medfører)!
>>
> (psst : http://da.wikipedia.org/wiki/Turbulens)

Ikke når luften kommer fra siden af. Altså sidelæns.



/jim



Torben Scheel (20-09-2007)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 20-09-07 07:58

Jim Andersen wrote:
> Torben Scheel wrote:

>> (psst : http://da.wikipedia.org/wiki/Turbulens)
>
> Ikke når luften kommer fra siden af. Altså sidelæns.
>
Så er det bare at finde en forkromet lænsepumpe på ebay..

--
vh
Torben

Armand (20-09-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 20-09-07 23:32


"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46f20fd8$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
> Armand wrote:
>
>> Og giver en ujævn motorgang, betinget af vindforhold og turbolænser
>> omkring motorcyklen (CV-karbunadernes luftstyrede gasspjæld er for
>> sensible til at kunne klare de trykforskelle som turbolæns omkring de
>> fritstående enkelt-filtre medfører)!
>>
> (psst : http://da.wikipedia.org/wiki/Turbulens)
>
Taget ad notam!

--
Armand.
(Måske lidt for motortosset til at kunne skrive "turbu")



Robert Andersen (21-09-2007)
Kommentar
Fra : Robert Andersen


Dato : 21-09-07 21:16

>>> Samtidig siger folk også at KN-filtre ikke gør meget andet end at øge
>>> benzinforbruget en hel del. Er der noget om det?
>>
>> Årh...de øger da osse støjen...
>>
> Og giver en ujævn motorgang, betinget af vindforhold og turbolænser
> omkring motorcyklen (CV-karbunadernes luftstyrede gasspjæld er for
> sensible til at kunne klare de trykforskelle som turbolæns omkring de
> fritstående enkelt-filtre medfører)!

En GS 750 fra 77 har ikke CV karburatorer.... - clamp on filtre på en
veljusteret gs'er er kun et problem i stiv sidevind, jeg havde ikke
nævneværdige problemer med luft-filtrene, på min i de små 100.000 km jeg
kørte på den



Armand (21-09-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 21-09-07 22:44


"Robert Andersen" <mail@robertandersenfjerndette.info> skrev i en meddelelse
news:46f4269c$0$63749$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>>>
>> Og giver en ujævn motorgang, betinget af vindforhold og turbolænser
>> omkring motorcyklen (CV-karbunadernes luftstyrede gasspjæld er for
>> sensible til at kunne klare de trykforskelle som turbolæns omkring de
>> fritstående enkelt-filtre medfører)!
>
> En GS 750 fra 77 har ikke CV karburatorer....
Lort!
Et øjebliks uopmærksomhed og jeg bliver fanget i det
Du har ganske ret, og det er ikke engang særligt længe siden der har været
snak omkring hvad der skulle til for netop at bygge en GS'er om fra spjæld
til CV -karburatorer, så jeg venter lige med at harcellere over
enkelt-K&N'ere til en anden lejlighed :-|

--
Armand.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408930
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste