AOpen HQ08 og kabinetter generelt.
Fra : Atcox

Dato : 11-07-01 00:44

Jeg står og skal have et overblik over en masse dele til noget selvbyg,
men er kommet lidt i tvivl angående kabinettet.

Jeg har kigget lidt på AOpens HQ08 som efter min mening ser lækkert ud,
det er bare meget højt(59cm!) og så koster det jo også.
Taget i betragtning af at min maskine kommer til at koste 6500-7000 uden
skærm, ved jeg ikke om jeg tør bruge så mange penge på et kabinet.

Ideelt leder jeg efter noget som er en 50-54 cm i højden
(så kan det være i mit computerbord , som er bare en smule logisk
indrettet og som heller ikke koster alt for meget.
Udover Addtronics kabinetter som opfylder mine to første kriterier,
er de fleste kabinetter på edbpriser alle 40-43 cm høje.

Nogen gode forslag ?

Mvh,
Pelle Zbigniew Frederiksen.
--
Atcox' Diablo2 Speed up Tips & Tweaks
http://hjem.get2net.dk/atcox/d2

Fra : Thomas

Dato : 11-07-01 02:08

Fra : raven

Dato : 11-07-01 07:28

On Wed, 11 Jul 2001 01:44:21 +0200, "Atcox" <atcox@get2net.dk> wrote:

> [...]
>Udover Addtronics kabinetter som opfylder mine to første kriterier,
>er de fleste kabinetter på edbpriser alle 40-43 cm høje.

Jeg er nået frem til at hovedsagelig Codegen og Chieftech (dyrest) har
mulighed for montage af en 80 mm køler på bagsiden ud for cpu.

Det har AOpen normalt ikke. Jeg har AOpen HQ45, som jeg er ret ked af
p.gr.a. det.
På Aopen sidder kabinetblæseren foran ved gulvet.

Jeg vil hellere have kabinetblæseren på førstnævnte sted, idet det
giver en kølig luftstrøm til cpu-køleren. Det er helt fantastisk
effektivt. Støjsvag cpu køler og støjsvag 80 mm blæser, så suser det
kun, og cpu er altid under 45 grader (Tbird 1200).
Dette er vigtigere end udseendet.

hilsen

John

Fra : Atcox

Dato : 11-07-01 10:16

> Jeg er nået frem til at hovedsagelig Codegen og Chieftech (dyrest) har
> mulighed for montage af en 80 mm køler på bagsiden ud for cpu.

Dejligt, kunne være man skulle gøre i et af dem. Edbpriser har dog kun
Chieftech kabinetter
med 250watt PSUer.

Den blæser man kan montere ud for CPU, det er ved gitteret lige under PSUen,
som på http://www.codegengroup.com/product-int-6000.html ?

Hvilket formål har blæseren nederst foran da? Blæser den ind i kabinettet ?
Den harmonerer heller ikke helt med at der ikke ser ud til at være nogen
huller
til ind-/udsugning på
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1404597891
?

Mvh,
Pelle Frederiksen.

Fra : raven

Dato : 11-07-01 11:45

On Wed, 11 Jul 2001 11:16:22 +0200, "Atcox" <atcox@get2net.dk> wrote:

>Dejligt, kunne være man skulle gøre i et af dem. Edbpriser har dog kun
>Chieftech kabinetter
>med 250watt PSUer.

Det kan være, - altså at de ikke opgiver den med 300 W.
Jeg vil anbefale ikke at gå under 300. Hvis du køber en løs PSU, så
køb en Enermax 430 W. Måske kan du købe et Chieftech uden PSU, men de
er ret dyre.

>Den blæser man kan montere ud for CPU, det er ved gitteret lige under PSUen,
>som på http://www.codegengroup.com/product-int-6000.html ?

ja, den bør blæse ind (vendes rigtigt)

>Hvilket formål har blæseren nederst foran da? Blæser den ind i kabinettet ?

ja, den blæser også ind. Men her er et filter meget nødvendigt. Det
giver bare en dårligere direkte kold luft på cpu'en, efter min mening.

>Den harmonerer heller ikke helt med at der ikke ser ud til at være nogen
> [...]
Hvis du for eksempel går til http://www.shg.dk og via deres side går
til codegen, så får du et internt view af kabinettet.
Der kan både monteres omtalte blæser på bagsiden og den foran
forneden.

Men jeg bruger ikke 2. Den forneden har jeg dårligere erfaringer med.
Jeg synes det brummede mere (tæt på gulv).

Det er nogle meget fine Codegen, shg har. Datatel har nogle meget
billige Codegen til 399,-
Det er sådan et, jeg brugte (300 W). Det er godt nok noget blik, men
køle anretningen blev altså god, og kabinettet vibrerer ikke.

hilsen

John

Fra : Atcox

Dato : 11-07-01 12:26

> [...]
> Det er sådan et, jeg brugte (300 W). Det er godt nok noget blik, men
> køle anretningen blev altså god, og kabinettet vibrerer ikke.

Ok, har været inde at kigge på diverse modeller og typer.
Hvilken model er det som Datatel har?
Det ser for mig ud til at at 6000-serien er stort set den samme,
eneste forskel er ydre design.

Mvh,
Pelle Frederiksen.

Fra : Anders Hansen

Dato : 11-07-01 20:37

Hejsa, jeg har et chieftec TL-W02 kabinet med en 250 Watt strømforsyning, og
det er rigeligt når man som jeg kun har en enkelt HD, 1 CD, 1 DVD, 1
geforceMX, tb 900 og nic i maskinen.
Det er en noget bedre strømforsyning end diverse lavpris kabinetter
tilbyder. Den er også meget lydsvag!

MVH/Anders