Robotstøvsuger?
Fra : Vittrup

Dato : 07-10-07 10:12

Har i gode råd angående robotstøvsugere, specielt de lidt billigere
Roomba....?

Søren
www.audiocompagniet.dk

Fra : Holst

Dato : 07-10-07 10:41

Vittrup wrote:

> Har i gode råd angående robotstøvsugere, specielt de lidt billigere
> Roomba....?

Prøv at søg tilbage i denne gruppe og news:dk.forbruger, hvor
robotstøvsugere begge steder ofte er oppe. Brug http://groups.google.com
til din søgning efter tidligere tråde om emnet.

Fra : Intet Navn

Dato : 07-10-07 10:54

> Har i gode råd angående robotstøvsugere, specielt de lidt billigere
> Roomba....?

Jeg har en kollega der købte en Roomba til sin hustru som
fødselsdagsgave (Nej virkelig; det gjorde han!) og de er begge (!) meget
imponerede over den og anbefaler den i stormomsuste vendinger.

Den gør åbenbart væsentligt bedre rent end man lige forestiller sig og
begejstringen - sammen med den gode test i DR's forbrugerprogram
"Konsum" for et par år siden (find testen ved at søge på "Roomba" på
DR's hjemmeside) - har været nok til at overbevise mig; sårn' én skal
jeg da ha'!

Bemærk lige at der nu findes flere slags Roomba'er; en gammel, en 'ny'
(model "SE") og nogle helt nye med numre indviklet i navnene. Hold dig
fra den gamle (med mindre du selvfølgelig er heldig nok til at få én af
de "refurbished" modeller der ind imellem sælges i USA til USD 50..!

/Claus (endnu uden Roomba...)

Fra : Lars Knudsen

Dato : 09-10-07 11:39

On Sun, 7 Oct 2007 11:12:12 +0200, "Vittrup"
<FJERNvittrup@audio-link.dk> wrote:

>Har i gode råd angående robotstøvsugere, specielt de lidt billigere
>Roomba....?

Jeg har sådan en Roomba SE. Den fungerer sådan set godt nok til hvad
man kan kalde "daglig støvsugning". Dyrehår er den ikke super til, men
tager dog det værste.

Den fungerer bedst på hårde gulve (dvs tæpper er ikke det bedste) og
kører fast hvis man har tæpper med frynser eller andet.

Støjniveauet fra den gør, at man lader den køre når man ikke er hjemme
- den larmer ret meget.

Men derudover er vi fint tilfredse med den, man kan lige starte den
når man går hjemmefra og så tager det det værste skidt. Men helt
erstatte en rigtig støvsuger kan det altså bestemt ikke.

hilsen Lars

Fra : BorreBoy

Dato : 10-10-07 06:09

"Lars Knudsen" <noemail@in.this.place> skrev i meddelelsen

> [...]
> når man går hjemmefra og så tager det det værste skidt. Men helt
> erstatte en rigtig støvsuger kan det altså bestemt ikke.

Helt enig i denne beskrivelse