Radiator termostater
Fra : Torben

Dato : 01-10-07 20:56

Hej gruppe
Så er det ved at være tiden hvor jeg skal igang med at få alle termostaterne
løs igen. Sidste år var der enkelte der drillede hele særsonen selv om selve
håndtaget havde været af og stiften masseret løs....
Er der et par gode råd?
Hvis de skal udskiftes er det vel ud med alt vandet og så igang med
svansknøglen, eller ?

Gode råd modtages gerne..
Mvh. Torben

Fra : Mads Kristiansen

Dato : 01-10-07 21:07

"Torben" <Nomail@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> løs....
> Er der et par gode råd?
> Hvis de skal udskiftes er det vel ud med alt vandet og så igang med

Jeg har nogle almindelig danfoss ventiler, som jeg sidste år skruede
thermostaten af, og derefter skiftede den lille pakdåse med "pinden" i. Der
skulle ikke tappes noget af, og i det hele taget en meget simpel operation.
De koster vist 12-20 kr, hos de forskellige. (eller var det 40...) Prøv lidt
forskellige steder, jeg syntes der er stor prisforskel.

God fornøjelse

Mvh
Mads K