elvarme måtte erfaringer med forbrug?
Fra : Onix

Dato : 29-09-07 08:07

Vi overvejer for tiden at købe elmåtter (devi o.l.) som findes i
byggemarkedet mv. og ligge i vores badeværelse og ligge fliser ovenpå.

Der er tale om areal på 2x3 meter altså ca. 6 m2.

Mit spg går på om I har erfaring for om det er rasende dyrt at have lagt de
har elmåtter i drift???

Onix

Fra : Michael Hansen

Dato : 29-09-07 11:18

Jeg ville bruge gulvvarmen, som comfort, altså til at have et varmt gulv og
gå på.
Men have en sekundær varmekilde til selve opvarmingen, så ville jeg mene at
el varmen ikke bliver så dyr

Michael

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 29-09-07 15:23

Onix wrote:
> [...]
>
> Der er tale om areal på 2x3 meter altså ca. 6 m2.
>
> Mit spg går på om I har erfaring for om det er rasende dyrt at have lagt de

Hvad mener du med rasende dyrt.?
Det afhænger af isoleringen og af en temperatur det skal have.

jeg har netop selv "indviet" et nyt badeværelse, med elgulvvarme.
Ca. 6m2.
Dog er varmekablerne støbt ca. 5 cm ned i beton. (Devi) Med 20 cm
styropor under betonen.
jeg forventer ikke at det bliver rasende dyrt. Men som det var før.
Lidt bedre, da isoleringen er bedre nu. (Før 16cm leca under beton)

At lægge dem lige under fliser: Jo tættere de er mod rummet, jo bedre
kommer varmen jo frem.!
Der er dog noget med fordelingen af varmen i gulvet. Den bliver bedre
når de er 5 cm nede. (Man regner med at varmen spredes ca. 45 grd.
vinkel udad, fra kablerne.)

Kig evt. i tidligere indlæg for at finde erfaringer.

Mvh. Jørgen

--
http://www.aktiveforbrugere.dk/