Sokkelskuffer i Ikea køkken
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 27-09-07 17:30

Hej!

Jeg har snart færdigmonteret mit nye Faktum køkken med Abstrakt låger. Dog vil
jeg gerne (hvis muligt) have nogle sokkelskuffer (i 60 og 80cm elementer) da jeg
ikke har specielt meget skuffeplads som det er nu. Har nogen af jer erfaring med
at integrere sokkelskuffer i et Faktum-køkken? Ikea har jo ikke slige sager, så
hvem kan levere noget der kan komme til at passe i? Jeg har ca. 150mm frihøjde
under skabene.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Hauge

Dato : 27-09-07 18:56

Hejsa
Kim Voss Schrader wrote:
> Ikea har jo ikke slige sager,

Øhm, jeg er da ret sikker på at de har sokkelskuffer som standard, da jeg
selv har kikket på dem, dog i Århus

Men prøv at kikke på alm. skuffer til skuffeelementer, de passer fint under
soklen, det er dem jeg selv vil bruge når jeg får taget mig sammen. Husk at
købe dem med størst mulig udtræk.

Mvh Hauge

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 27-09-07 19:36

Hej!

Hauge wrote:
> Øhm, jeg er da ret sikker på at de har sokkelskuffer som standard, da jeg
> selv har kikket på dem, dog i Århus

Seriøst? Damn, synes ellers jeg havde kigget hele baduljen igennem i Gentofte...

Nå, men så må jeg jo tage en snak med dem :)

> Men prøv at kikke på alm. skuffer til skuffeelementer, de passer fint under
> soklen, det er dem jeg selv vil bruge når jeg får taget mig sammen. Husk at
> købe dem med størst mulig udtræk.

God idé. Vil dog også lige tage en alvorlig snak med personalet

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Gunnar007

Dato : 27-09-07 19:51

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i meddelelsen
> Hej!

> Seriøst? Damn, synes ellers jeg havde kigget hele baduljen igennem i
> Gentofte...

Og så lige beviset.

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/70025525

Hilsen G

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 27-09-07 20:01

Hej!

Gunnar007 wrote:
> Og så lige beviset.
>
> http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/70025525

Yes, yes, bare drej kniven rundt i såret

Nuvel, jeg vil få købt nogle af disse skuffer. Pladsen dernede er jo alligevel
ikke udnyttet til noget som helst. Man kunne selvfølgelig dyrke champignoner,
men alligevel

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Jacob Andersen

Dato : 28-09-07 15:52

> Nuvel, jeg vil få købt nogle af disse skuffer. Pladsen dernede er jo
> alligevel ikke udnyttet til noget som helst. Man kunne selvfølgelig dyrke
> champignoner, men alligevel

Skufferne er ret så smalle, jeg har lavet dem bredere ved at skære bagkanten
over og svejse et ekstra stykke på. Ellers er de ok, der er et lille hjul
under som forhindre dem i at skrabe mod gulvet.

Mvh
Jacob

Fra : Hauge

Dato : 27-09-07 20:03

Hejsa
Gunnar007 wrote:
> Og så lige beviset.

Netop dem. Men jeg synes de er en del mere slasket, end en alternativ
løsning med et alm. skuffeelement, som mit forrige indlæg.
Sokkelskuffen kan, hvis der er bare en lille smule i skuffen, køre hen ad
gulvet.

Mvh Hauge

Fra : Hauge

Dato : 27-09-07 20:01

Hej
Kim Voss Schrader wrote:
> God idé. Vil dog også lige tage en alvorlig snak med personalet

De alm. skuffer passer ikke imellem sokkel-benene, så du skal lave noget
alternativt, som fx. lodretstående spånplader. De skal monteres lige under
siderne på selve skabet, istedet for benene.. Dvs. at du skal lave en gang
emuleret skab under selve skabet.
Jeg har selv lavet det med to stykker 19 mm spånplade på 10 cm. x 50 cm.,
limet ovenpå et stykke 60 cm. x 50 cm. Dvs. jeg får en sektion det kan
stilles på gulvet under selve skabet, og fungere som en selvstendig enhed.
Skuffens skinner monterer du så imellem de to nye 10 cm. høje sider, derfor
skal spånpladen være 19 mm. .
Så klodser du skabet op mellem dine 11.9 cm. høje sider, istedet for de
originale ben, for skabet skal jo ikke hænge i beslaget..

Men ok, det har du nok selv regnet ud, ellers kan du skrive igen

Mvh Hauge