krydderurter
Fra : Peter

Dato : 25-09-07 21:14

Kan man på nogen måde selv sørge for at have selvplantede krydderurter, nu
når efterår/vinter kommer. Er varmen nok, eller spiller solen også ind...

Hilsen
ham, der elsker friske krydderurter...

Fra : mcloud

Dato : 26-09-07 13:02

Hej Peter
Det eneste der efter min erfaring skal til er lys,læ og rimelig varme og
sparsom vanding over vinteren .
Selv har jeg de sidste år haft rosmarin som står tæt på muren hele vinteren
udendørs og laurbær,som ligeledes står tæt på muren .
Timian er også god til overvintring her i huset uden for .
Bedst siger experterne at de dog har godt af 12-15 grader vinteren igennem
og masser af lys ,ingen gødskning.
mvh
mcloud

Fra : Peter

Dato : 26-09-07 21:33

dvs. et krydderurt drivhus er ikke umuligt om vinteren :)
Takker
Peter

Fra : mcloud

Dato : 27-09-07 11:46

> dvs. et krydderurt drivhus er ikke umuligt om vinteren :)

Hej Peter
Med de milde vintre vi har haft de sidste år ,skulle en del af dine eller
vores urter kunne overleve,vil selv sætte et indkøbt vægdrivhus til foråret
til netop det samme .
God fornøjelse
Mvh
Mcloud