Duetrænød-spiring
Fra : V Hansen

Dato : 24-09-07 16:06

Sidste år lagde jeg nødderne
på noget jord i en potte og stillede den på nordsiden af drivhuset, alle 7
nødder rådnede.

Er der nogen der har erfaring med en bedre metode ?
skal de evt i sand på et frostfrit sted og så til foråret i et egnet
spiremiljø ???

Vibeke

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 24-09-07 18:51

On Mon, 24 Sep 2007 17:06:07 +0200, "V Hansen" <vibsenhansen@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>
>Er der nogen der har erfaring med en bedre metode ?
>skal de evt i sand på et frostfrit sted og så til foråret i et egnet

Ingen erfaring, men der står lidt her:
<http://www.plantexplorers.com/articles/davidia-involucrata.htm>

Og godt du lige fik Duetræ'et frem i lyset - jeg skal have fundet et
sted til et. Det er jo et spændende træ, jeg har ønsket mig et i mange
år men ikke haft pladsen til det. Det har jeg nu.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : V Hansen

Dato : 24-09-07 21:51

> [...]
> sted til et. Det er jo et spændende træ, jeg har ønsket mig et i mange
> år men ikke haft pladsen til det. Det har jeg nu.

Både spændende og meget smukt, både når det blomstrer og her om efteråret,
det får fine efterårsfarver.
Og jeg har åbenbart været heldig med at få et frøformeret,
siden det allerede blomstrer, ellers kan der gå op til 25 år inden
det sker, og det har vi jo næsten ikke tid til at vente på.

Tak for linket,frøene har måske fået kulde,
så jeg vil putte dem i jorden denne gang.

Vibeke