Rense tagrender ?
Fra : Mads

Dato : 24-09-07 16:34

Hejsa

Hvad bruger I til at rense tagrender med ?
Altså til at skovle det sand og snavs op som har
samlet sig i løbet af året.

Kan man købe noget der passer i rundingen eller
skal man bare forsøge sig frem med diverse
overskårne plasticdunke og flasker ?

mvh Mads

Fra : B. Jensen

Dato : 24-09-07 16:46

> [...]
> samlet sig i løbet af året.
>
> Kan man købe noget der passer i rundingen eller
> skal man bare forsøge sig frem med diverse

Hej
Tro det eller ej, men jeg støvsuger mine tagrender med en vådstøvsuger -
det er hurtigt og nemt.
Den kan købes for 3-500 kr i ethvert byggemarked, og kan også bruges til
alt det kedelige fejearbejde i krogene i garagen.

Birger

Fra : Mads

Dato : 24-09-07 23:01

On Mon, 24 Sep 2007 17:45:57 +0200, "B. Jensen"
<bodegaardnospam@mail.dk> wrote:

> [...]
>Den kan købes for 3-500 kr i ethvert byggemarked, og kan også bruges til
>alt det kedelige fejearbejde i krogene i garagen.

En lidt dyr og besværlig løsning.
Dels har jeg allerede en dyr støvsuger og dels er jeg pga.
rygproblemer ikke i stand til at stå med en tung støvsuger
på toppen af en stige. Det er sgu svært nok at kommer
derop uden bagage.

mvh Mads

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 24-09-07 16:46

Mads wrote:
> Hejsa
>
> Hvad bruger I til at rense tagrender med ?
> Altså til at skovle det sand og snavs op som har
> samlet sig i løbet af året.

De bare næver, og skyller efter med vandslangen.
Hvor svært kan det være?

M.v.h
Niels

Fra : Mads

Dato : 24-09-07 23:03

On Mon, 24 Sep 2007 17:46:19 +0200, "Niels Jacobsen"
<niels.k.jacobsen@oncable.dk> wrote:

>De bare næver, og skyller efter med vandslangen.
>Hvor svært kan det være?

Ja, det er jo sådan jeg lige har gjort det.
Bare ikke særligt lækkert at stå og grave i
sand, slam, alger, rådne blade og fuglelort
med hænderne.

mvh Mads

Fra : Inger Pedersen

Dato : 25-09-07 00:44

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse

> Bare ikke særligt lækkert at stå og grave i
> sand, slam, alger, rådne blade og fuglelort
> med hænderne.

Gummihandsker er løsningen.
Skal man gøre noget ud af det: Lyserøde og dertil blomstrede ærmeskånere og
do plasticforklæde
Hvis det bare skal være praktisk, fås gummihandsker i kraftige udgaver med
kedelige farver og lidt længere skafter i nærmeste byggemarked.

Hilsen Inger

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 24-09-07 17:01

> Kan man købe noget der passer i rundingen eller
> skal man bare forsøge sig frem med diverse
> overskårne plasticdunke og flasker ?
>
> mvh Mads

Du kan købe en tagrenderenser i dit byggemarked som den her
http://www.primavvs.dk/shop/tagrenderenser-24009c1.html

Eller du kan lave en som beskrevet her
http://www.idenyt.dk/artikler_show.asp?show=12315

Mvh. Jesper

Fra : Mads

Dato : 24-09-07 23:04

On Mon, 24 Sep 2007 18:01:26 +0200, "Jesper Sørensen"
<nomail@nomail.de> wrote:

>Du kan købe en tagrenderenser i dit byggemarked som den her
>http://www.primavvs.dk/shop/tagrenderenser-24009c1.html

Tak for tippet. Sådan en vil jeg se efter i de lokale
byggemarkeder ( Silvan og Bauhaus )

mvh Mads

Fra : Armand

Dato : 25-09-07 15:44

"Jesper Sørensen" <nomail@nomail.de> skrev i en meddelelse

> Du kan købe en tagrenderenser i dit byggemarked som den her
> http://www.primavvs.dk/shop/tagrenderenser-24009c1.html
>
> Eller du kan lave en som beskrevet her
> http://www.idenyt.dk/artikler_show.asp?show=12315

Eller gå på udkig i genbrugsforretninger o.l. efter en god gammeldags
kartoffel-ske der lige har størrelsen!

--
Armand.

Fra : Benny Andersen

Dato : 24-09-07 17:11

On Mon, 24 Sep 2007 17:34:10 +0200, Mads wrote:

> [...]
> samlet sig i løbet af året.
>
> Kan man købe noget der passer i rundingen eller
> skal man bare forsøge sig frem med diverse

ja, AO har en sådan - og ja man kan bare forsøge sig diverse overskårne
plastting.

Benny Andersen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 24-09-07 19:26

"Benny Andersen" <a.mail.user@gmail.com> skrev

> ja, AO har en sådan - og ja man kan bare forsøge sig diverse overskårne
> plastting.

En strømpe/sok med sand skulle være fint.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Mads

Dato : 24-09-07 23:04

On Mon, 24 Sep 2007 18:11:05 +0200, Benny Andersen
<a.mail.user@gmail.com> wrote:

>ja, AO har en sådan -

AO ?

mvh Mads

Fra : Benny Andersen

Dato : 25-09-07 18:22

On Tue, 25 Sep 2007 00:04:07 +0200, Mads wrote:

> AO ?
Brødren AO, et københavns håndværker og vvs butiknet: http://www.ao.dk
(intet salg til private)

Men det er bare en skovl, formet i blød plast, så den kan presses sammmen.
Hvis du er meget interesseret kan jeg da godt offentliggøre et digitalt
billede. (tip til hvordan flasken skal skæres :) )

Benny Andersen

Fra : Mads

Dato : 26-09-07 15:06

On Tue, 25 Sep 2007 19:22:14 +0200, Benny Andersen
<a.mail.user@gmail.com> wrote:

>Brødren AO, et københavns håndværker og vvs butiknet: http://www.ao.dk
>(intet salg til private)

Så kan det jo ikke bruges til noget.

>Men det er bare en skovl, formet i blød plast, så den kan presses sammmen.
>Hvis du er meget interesseret kan jeg da godt offentliggøre et digitalt
>billede. (tip til hvordan flasken skal skæres :) )

Det var straks bedre. Det må du meget gerne.

mvh Mads

Fra : Benny Andersen

Dato : 01-10-07 07:24

On Wed, 26 Sep 2007 16:05:30 +0200, Mads wrote:

> Så kan det jo ikke bruges til noget.
Nå .. - det er ikke den ande af landet du befinder dig i!

> Det var straks bedre. Det må du meget gerne.
http://abbyg.dk/usenetShare/tagrendeSkovl.jpg

Benny Andersen

Fra : /Peter

Dato : 24-09-07 20:40

> [...]
> samlet sig i løbet af året.
>
> Kan man købe noget der passer i rundingen eller
> skal man bare forsøge sig frem med diverse

Fyld en sok med sand, og bind en snor i den,
læg den så op i tagrenden og træk den igennem med snoren.

Fra : Mads

Dato : 24-09-07 22:53

On Mon, 24 Sep 2007 21:39:31 +0200, "/Peter" <nospam@no.mail> wrote:

>Fyld en sok med sand, og bind en snor i den,
>læg den så op i tagrenden og træk den igennem med snoren.

Det hjælper bare ikke meget når der ligger en masse vådt sand/slam
i tagrenden. Sokken glider bare ovenpå skidtet. Det skal skovles op
af renden og det var mere det jeg efterlyste et værktøj til.

mvh Mads

Fra : Henrik

Dato : 25-09-07 19:35

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> wrote in message

> [...]
> i tagrenden. Sokken glider bare ovenpå skidtet. Det skal skovles op
> af renden og det var mere det jeg efterlyste et værktøj til.

Så er der ikke sand nok i.
Det virker fint hos mig

Henrik