Sorte pletter på dampspær i loft !! skimme~
Fra : Leon Hulstroem

Dato : 23-09-07 17:30

Hej Ng,

Jeg har taget vores gamle loftbeklæding ned for at sætte gipsloft op. Der er
på det gamle dampspær nogle sorte pletter (let spredt), som om der har været
fugt.
Der har været fladt tag på bygningen, men der blev i midt 90' sat spær oven
på det flade tag og samtidigt borede en hel del udluftningshuller i det
fladt tag.

Spørgsmålet er nu om de sorte pletter på oversiden af dampspæret er
skimmelsvamp eller om det bare er ælde.
Rockwool efterlader vel næppe sorte pletter på "elefanthud" som dampspæret
hedder.

Jeg skal der til sige at vi nu har boet i huset i 12år og ikke har oplevet
noget problemer på trods af, at vi har haft soveværelse og kontor i den
halvdel af huset som nu renoveres.

Leon Hulstrøm
---

Fra : Jørgen E.

Dato : 24-09-07 18:42

"Leon Hulstroem" <LeonSPAMME@hulstroem.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Spørgsmålet er nu om de sorte pletter på oversiden af dampspæret er skimmelsvamp eller

Uanset om det skulle være skimmelsvamp er de jo sikkert uddød ved renovering
af taget men sporene efter dem forsvinder jo ikke ved det. Indtørrede svampe
udgør efter min vurdering ikke noget problem, da de ikke længere afgiver
nogen stoffer til omgivelserne.