drypvandin Hydromat
Fra : pensionisten

Dato : 16-09-07 11:57

ER der nogen der ligger med en brugervejledning til en HYDROMAT der vil
sende mig et kopi.

Eller fortælle hvad der står om afkalkning af slanger

hilsen Jørgen
fra
Jørgen

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 16-09-07 17:57

"pensionisten" <oldboy@os.dk> skrev i en meddelelse
> ER der nogen der ligger med en brugervejledning til en HYDROMAT der vil
> sende mig et kopi.
>
> Eller fortælle hvad der står om afkalkning af slanger

Afkalkning kan foretages med saltsyre men husk at det er giftigt for
planter. Forebyggelse af tilkalkning kan ske ved at blande lidt salpetersyre
i gødningen. Jeg har nu valgt at skifte slangerne efter 3 års brug, men nu
da du minder mig om det må jeg jo hellere huske at afkalke inden jeg pakker
slangerne væk.

Steen.

Fra : pensionisten

Dato : 16-09-07 22:15

Steen Jakobsen skrev:
> [...]
> da du minder mig om det må jeg jo hellere huske at afkalke inden jeg pakker

tak for svaret.

er det rent eller skal det fortyndes inden man sprøjter det ind i slangerne?

fra
Jørgen

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 17-09-07 13:54

> tak for svaret.
>
> er det rent eller skal det fortyndes inden man sprøjter det ind i
> slangerne?

Citat fra brugsforvirringen:

Man hælder 1/2 til 1 deciliter saltsyre i 2 liter vand og ved hjælp af en
tragt hælder man denne opløsning i den ene ende af drypslangesystemet.
Slangerne skal ligge på et vandret underlag og frie ender af slangen hæves
over jorden så syreopløsningen trænger ud gennem drypslangerne.

Steen.