Nye fuger i mur
Fra : Ludo

Dato : 10-07-01 22:22

Skal jeg bruge en bestem type mørtel, når jeg skal lave nye fuger?

På forhånd tak

Fra : Borge

Dato : 10-07-01 23:19

Ludo <Hors76@hotmail.com> skrev i en

> Skal jeg bruge en bestem type mørtel, når jeg skal lave nye fuger?

Ja, spørg hos din lokale tømmerhandel, eller hvor du køber det, så får du
råd om hvad du skal bruge.

Fra : Niels Olsen

Dato : 11-07-01 11:58

Borge <borge_jensen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:EaL27.583$XM.20609@news.get2net.dk...
> Ludo <Hors76@hotmail.com> skrev i en

> Ja, spørg hos din lokale tømmerhandel, eller hvor du køber det, så får du
> råd om hvad du skal bruge.

Hej
Jeg har lige repareret et par af mine fuger der var revnet.Da det var
farvede fuger, og jeg ikke havde lyst til at købe en hel sæk (40 kg) for kun
at bruge en skovlfyld, brugte jeg istedet alm. fugemørtel. Altså det men
bruger til gulv og vægfliser. Så kunne jeg nøjes med en 5kg pose. Da det kun
var beregnet til fuger op til 12mm, fik jeg det råd at blande lidt grus i. 1
del grus til 3 dele mørtel. Det var dejlig nemt at arbejde med og at rengøre
stenene bagefter med 1 del saltsyre blandet op med 10 dele vand. Jeg var
samtidig så heldig at farven passede så godt at jeg tror at det er det der
er brugt oprindeligt ). Der er ikke mere forskel end på ny og gammel
maling med samme farve. Man skal helt tæt på for at kunne se det.

MVH Niels