Østersø tur..
Fra : Thomas og Heidi

Dato : 01-10-07 23:32

Hej alle.
Tiden er ved at være inde, til at jeg igen vil arrangere en lille 3 1/2
DAGES LIVE ABOARD med Havgus. Vi nappede en tur i foråret til
Kattegat,hvilketblev en super tur.
Men denne gang er det altså Østersøen som skal være tumle-plads for os.Det
skal være vrag med en dykkerdybde på maks 40m.
Jeg kunne rigtig godt bruge lidt hjælp vedr hvilke vrag I mener vi skal
besøge..........
Håber I gider lægge hovedt lidt i blød.....

Fra : Johnny Christensen

Dato : 02-10-07 13:43

"Thomas og Heidi" <th@bredalsparken.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> besøge..........
> Håber I gider lægge hovedt lidt i blød.....

På en solrig dag er Vendee / Elsa Martini et fremragende dyk, det er svært
at opdrive mere stemningsfulde forhold at dykke under.
Bonita er også udemærket i kraft af sin størrelse.

Fra : Thomas og Heidi

Dato : 03-10-07 22:59

Jeg kender ikke Vendee/Elsa Martini men alt er da muligt.Jeg skal også lige
Tom fra Havgus om han har nogle gode ideer.
Du var selv med på vores Kattegat tur.
Om ikke andet kan du muligvis huske den på det gode vejr vi havde......

Fra : Johnny Christensen

Dato : 04-10-07 06:55

> [...]
> Du var selv med på vores Kattegat tur.
> Om ikke andet kan du muligvis huske den på det gode vejr vi havde......

Ja da, gode ture med hyggelige mennesker kan man da altid huske.
Jeg håber at Tom har brug for en hjælper til jeres Østersø tur, det var en
oplevelse der var værd at gentage.

Vendee er ikke så forfærdelig dyb, faktisk dykkedybde ligger 28-32m. Jeg har
efterhånden dykket mange steder, også på vrag som er mere intakte og har
alle de eftertragtede detaljer til at stå frit fremme. Men på en
solskinsdag, så er stemningen på Vendee helt i top. Så vil jeg hellere dykke
der, end besværet ved at dykke 60-70m på et jomfrueligt vrag.
Man kan snuppe et par timer på vraget uden at få særligt meget deko, så
bliver det en rigtigt god dag.

Hvis I laver afhentning på Sjælland, formodentlig Skovshoved. Så passer Ares
eller Vapper godt som opvarmningsvrag.

Mvh
Johnny

Fra : Thomas og Heidi

Dato : 04-10-07 11:32

Tak for det .
Vi må se hvad det bliver til

Fra : torben nissen

Dato : 08-10-07 15:16

1 Hvornår kommer turen til at ligge?
2 Hvad er prisen?
3 Hvormange pladser er der?
Har hørt, at Tom for tiden ikke har tid til, at sejle med
dykkere! Han har vist gang i noget transport-sejlas af mandskab
for vindmølle-industrien.
vh.
Torben

Fra : Johnny Christensen

Dato : 10-10-07 09:15

"torben nissen" <torbennissen2@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Har hørt, at Tom for tiden ikke har tid til, at sejle med
> dykkere! Han har vist gang i noget transport-sejlas af mandskab
> [...]

Ja det er opgaven pt, andre gange laves der havbundsundersøgelser for
råstoffer, miljø osv.
Lidt ligesom god sømands skik, der er plads til både fornøjelse og erhverv.
Men er de på kollisionskurs, så viger fornøjelse for erhverv.
Han har ikke mistet lysten til at dykke, fokus er bare indsnævret fra alle -
til de personer man kender i forvejen. Det er sjovere at lave ture sammen
med folk som kender rutinerne.

Fra : Thomas og Heidi

Dato : 11-10-07 00:29

Jeg ved ikke helt den eksakte dato, men det bliver nok i slutningen af
April.¨Prisen er ikke aftalt med Tom. Han har dog sagt at der godt kunne
blive tid til en tur. Jeg satser på at fylde turen op med medlemmer fra
klubben ( Dykkerklubben AQUA)