"Ponyflaske" til BCD vest
Fra : Jacob

Dato : 01-10-07 19:49

Hej i gruppen
Ved nogen hvor jeg finder en ponyflaske med tilhørende ventiler til
min BCD vest?
Det er en Omersub Tekno Pro 2000... Hvis nogen skulle være i tvivl,
vil jeg have muligheden for at kunne blæse vesten uden tilførsel fra
min hovedflaske.

Tak for hjælpen...

Jacob
CMAS**
Scuba erhversdykker

Fra : r_iversen@hotmail.co~

Dato : 01-10-07 20:28

Hej
Jeg regner med at det er en 0,4(vest flaske) tilslutning du snakker
om. ("pony flaske" bliver normalt brugt om flasker til ekstra bund-
gas).
Omer har det ikke som standart, men man kan altid lime en i vesten.

Mvh
Rolf

Fra : Jacob

Dato : 01-10-07 20:51

Ja præcis... Det var derfor den fik et par " " omkring
Regner med at sætte den i stedet for den ene dump-ventil, hvor der
også findes en lomme den kan sidde i... Findes der ikke et system hvor
en ventil til 0,4 l flasken kan skrues i istedet... Mener jeg har set
noget lignende en gang...
/Jacob

Fra : Allan Norsk

Dato : 01-10-07 21:05

På Buddy vestene fra AP-valves er ventilerne skruet sammen - ikke limet. Du
kan sikkert købe en Buddy ventil hos Søsport import i Århus eller Scubagear
på Amager.

/Allan

Fra : Jacob

Dato : 01-10-07 21:12

Tror jeg fandt noget her:
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=51858400
Så er spørgsmålet om gevindet passer... Må prøve at ringe til ham i
morgen!
Tak for indsparkene begge to!
Købte i øvrigt mit udstyr ved Søsport Import i sin tid, men bor nu i
Kbh., så det bliver nok Scubagear jeg besøger...
/Jacob

Fra : r_iversen@hotmail.co~

Dato : 01-10-07 21:17

Tilslutning til fx Buddy finnes både til int. og din.

Hvis du lægger flasken i lommen og vil bruge dump-ventilen, skal du
nok lede efter en krum flaske

Buddy er den eneste holdbare løsning.

Mvh
Rolf

Fra : Jacob

Dato : 01-10-07 21:34

Lommen sidder med åbningen nedad, lige over dumpventilen. Så flasken
kan sidde med bunden i vejret... Tror nu ikke en krum flaske bliver
nødvendig!
Det er en del af den påsyede batterilomme på højre bagside af vesten
jeg tænker på... (Kan være svart at forklare på skrift...)
Ved godt at en vest med flasken "indbygget" er den bedste løsning, men
har hørt om folk der med succes har lavet det selv...
Og er glad for min Omersub...
/Jacob

Fra : Jimmy

Dato : 02-10-07 19:31

Jeg har 1 liggende hvis du er interesseret! Magen til den du ser i dba. Mail
hvis du er interesseret!
ng_jim(A)hotmail.com
Mvh
Jimmy