Rengøring af maske
Fra : Brian Larsen

Dato : 01-10-07 11:03

Håber der er nogen der har et godt råd til mig, efter sidste dyk har
min maske været våd, da den blev pakket i den plastikbox som masken
bliver opbevaret i. Det har resulteret i at igår da jeg skulle bruge
den, var den blevet noget "levende" pga alger, har nu skrubbet den
godt, men kan ikke få det sidste af, der sidder nemlig noget tilbage
ved kanten af glasset. Har haft den til at ligge lidt i blød i eddike
i håb om det kunne hjælpe, men uden resultat, er der nogen som ved
hvad man kan gøre eller om man kan skille masken af uden at ødelægge
den ?, det er en Cressi Big Eye maske, håber i kan komme med gode
råd.

Mvh.
Brian larsen

Fra : SM

Dato : 01-10-07 13:05

Prøv en kloropløsning, det slår det meste ihjel uden at gøre skade.
Det er også godt til at fjerne alger fra tegltag, jeg har prøvet, og det
virker, der er stadig sten på.

Fra : Kenneth Villadsen

Dato : 01-10-07 17:47

Jeg plejer at bruge en tandbørste til at komme helt ud i de små kroge

/kenneth

Fra : Nikolaj M

Dato : 06-10-07 11:45

Prøv evt. med noget rodalon - kan bla købes i matas, det er godt når
ting bliver lidt for levende. -> fx badeværelset

Vh Nikolaj