/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hvad er der galt her?
Fra : TommyS


Dato : 23-09-07 14:58

Hej

Jeg var i den "heldige" situation at min 2000'er ford Mondeo 2.0 synes
den ville blive vældig varm her igår.

Temperatur-måleren drønede op med det røde felt og blev der lidt for
derefter at falde meget hurtigt ned igen. Men der gik ikke længe før
den fes opad igen og så faldt den lidt igen. Det gentog sig en 3 gange
hvor efter den så ud til at blive ved med at køre op, hvorfor jeg
kørte ind til siden og slukkede motoren.

Jeg ventede en 10 minutter før jeg kørte videre og da tændte jeg så
for varmen og skruede den op på fuldt blus. Dette var efter at have
konstateret, at der var masser af vand i expansions-beholderen. Men
der komme ikke ret meget varme ind i kabinen. Det var nærmest lettere
lunkent. Men motoren blev ret hurtigt over-varm igen.

Hvad er det? Vandpumpen? Der er tilsyneladende fint med kølevæske på
dytten og møllen kører for fuldt knald ude foran. Men der er ingen
varme i kabinen og motoren overopheder iføle temperatur-måleren.

Nogen med et godt bud ?

mvh
Tommy


 
 
Tau (23-09-2007)
Kommentar
Fra : Tau


Dato : 23-09-07 15:15


"TommyS" <verndroid@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:1190555882.481121.143930@57g2000hsv.googlegroups.com...
Hej

Jeg var i den "heldige" situation at min 2000'er ford Mondeo 2.0 synes
den ville blive vældig varm her igår.

Temperatur-måleren drønede op med det røde felt og blev der lidt for
derefter at falde meget hurtigt ned igen. Men der gik ikke længe før
den fes opad igen og så faldt den lidt igen. Det gentog sig en 3 gange
hvor efter den så ud til at blive ved med at køre op, hvorfor jeg
kørte ind til siden og slukkede motoren.

Jeg ventede en 10 minutter før jeg kørte videre og da tændte jeg så
for varmen og skruede den op på fuldt blus. Dette var efter at have
konstateret, at der var masser af vand i expansions-beholderen. Men
der komme ikke ret meget varme ind i kabinen. Det var nærmest lettere
lunkent. Men motoren blev ret hurtigt over-varm igen.

Hvad er det? Vandpumpen? Der er tilsyneladende fint med kølevæske på
dytten og møllen kører for fuldt knald ude foran. Men der er ingen
varme i kabinen og motoren overopheder iføle temperatur-måleren.

Nogen med et godt bud ?

mvh
Tommy


Det med at den ikke varmer i kabinen tyder på at der er for lidt vand på
systemet. Eller som du selv var inde på , vandpumpen. Hvis vandet ikke
bliver tvunget rundt kan den sagten blive for varm.

vh
Poul



Ukendt (23-09-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-09-07 16:05

On Sun, 23 Sep 2007 13:58:02 -0000, TommyS <verndroid@hotmail.com>
wrote:

>Hej
>
>Jeg var i den "heldige" situation at min 2000'er ford Mondeo 2.0 synes
>den ville blive vældig varm her igår.
>
>Temperatur-måleren drønede op med det røde felt og blev der lidt for
>derefter at falde meget hurtigt ned igen. Men der gik ikke længe før
>den fes opad igen og så faldt den lidt igen. Det gentog sig en 3 gange
>hvor efter den så ud til at blive ved med at køre op, hvorfor jeg
>kørte ind til siden og slukkede motoren.
>
>Jeg ventede en 10 minutter før jeg kørte videre og da tændte jeg så
>for varmen og skruede den op på fuldt blus. Dette var efter at have
>konstateret, at der var masser af vand i expansions-beholderen. Men
>der komme ikke ret meget varme ind i kabinen. Det var nærmest lettere
>lunkent. Men motoren blev ret hurtigt over-varm igen.
>
>Hvad er det? Vandpumpen? Der er tilsyneladende fint med kølevæske på
>dytten og møllen kører for fuldt knald ude foran. Men der er ingen
>varme i kabinen og motoren overopheder iføle temperatur-måleren.
>
>Nogen med et godt bud ?
>
En termostat som tager pis på dig? - eller en vandpumpe, der ikke
rigtigt ved om den virker eller ikke virker.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD (nu med Netto-ridser ;-(

Steen Andersen (23-09-2007)
Kommentar
Fra : Steen Andersen


Dato : 23-09-07 16:13


>Jeg ventede en 10 minutter før jeg kørte videre og da tændte jeg så
>for varmen og skruede den op på fuldt blus. Dette var efter at have
>konstateret, at der var masser af vand i expansions-beholderen. Men
>der komme ikke ret meget varme ind i kabinen. Det var nærmest lettere
>lunkent. Men motoren blev ret hurtigt over-varm igen.

Masser af vand på ekspansionsdunken - ligesom i "normalt" eller som i "over
normalt"?

Min (mazda) smed toppakningen, sendte kompresion i vandet, så alt vandet
havnede i ekspansionsdunken. Der blev for lidt vand i selve motoren og
køleren, og det vand der var tilbage, blev varmt. Husk at din temp-føler
måler på vandet, og når der så periodisk ikke er vand ved føleren, viser den
faldende temp igen.

-Steen



TommyS (23-09-2007)
Kommentar
Fra : TommyS


Dato : 23-09-07 16:49

On 23 Sep., 17:13, "Steen Andersen"
<duebj...@removedettemail1.stofanet.dk> wrote:
> >Jeg ventede en 10 minutter før jeg kørte videre og da tændte jeg så
> >for varmen og skruede den op på fuldt blus. Dette var efter at have
> >konstateret, at der var masser af vand i expansions-beholderen. Men
> >der komme ikke ret meget varme ind i kabinen. Det var nærmest lettere
> >lunkent. Men motoren blev ret hurtigt over-varm igen.
>
> Masser af vand på ekspansionsdunken - ligesom i "normalt" eller som i "over
> normalt"?
>
> Min (mazda) smed toppakningen, sendte kompresion i vandet, så alt vandet
> havnede i ekspansionsdunken. Der blev for lidt vand i selve motoren og
> køleren, og det vand der var tilbage, blev varmt. Husk at din temp-føler
> måler på vandet, og når der så periodisk ikke er vand ved føleren, viser den
> faldende temp igen.
>
> -Steen

Det er bare som "normalt". Der er vand mellem min og max mærke så ikke
noget med at det ser overfyldt ud.

--
Tommy


TommyS (23-09-2007)
Kommentar
Fra : TommyS


Dato : 23-09-07 16:50

On 23 Sep., 16:15, "Tau" <cra...@craner.dk> wrote:
> "TommyS" <verndr...@hotmail.com> skrev i en meddelelsenews:1190555882.481121.143930@57g2000hsv.googlegroups.com...
> Hej
>
> Jeg var i den "heldige" situation at min 2000'er ford Mondeo 2.0 synes
> den ville blive vældig varm her igår.
>
> Temperatur-måleren drønede op med det røde felt og blev der lidt for
> derefter at falde meget hurtigt ned igen. Men der gik ikke længe før
> den fes opad igen og så faldt den lidt igen. Det gentog sig en 3 gange
> hvor efter den så ud til at blive ved med at køre op, hvorfor jeg
> kørte ind til siden og slukkede motoren.
>
> Jeg ventede en 10 minutter før jeg kørte videre og da tændte jeg så
> for varmen og skruede den op på fuldt blus. Dette var efter at have
> konstateret, at der var masser af vand i expansions-beholderen. Men
> der komme ikke ret meget varme ind i kabinen. Det var nærmest lettere
> lunkent. Men motoren blev ret hurtigt over-varm igen.
>
> Hvad er det? Vandpumpen? Der er tilsyneladende fint med kølevæske på
> dytten og møllen kører for fuldt knald ude foran. Men der er ingen
> varme i kabinen og motoren overopheder iføle temperatur-måleren.
>
> Nogen med et godt bud ?
>
> mvh
> Tommy
>
> Det med at den ikke varmer i kabinen tyder på at der er for lidt vand på
> systemet. Eller som du selv var inde på , vandpumpen. Hvis vandet ikke
> bliver tvunget rundt kan den sagten blive for varm.
>
> vh
> Poul

Der er fint med vand på .. Så jeg hælder nok mest til den med pumpen. :
(

mvh
Tommy


TommyS (23-09-2007)
Kommentar
Fra : TommyS


Dato : 23-09-07 16:50

On 23 Sep., 17:05, Ivan Madsen <> wrote:
> On Sun, 23 Sep 2007 13:58:02 -0000, TommyS <verndr...@hotmail.com>
> wrote:
>
>
>
>
>
> >Hej
>
> >Jeg var i den "heldige" situation at min 2000'er ford Mondeo 2.0 synes
> >den ville blive vældig varm her igår.
>
> >Temperatur-måleren drønede op med det røde felt og blev der lidt for
> >derefter at falde meget hurtigt ned igen. Men der gik ikke længe før
> >den fes opad igen og så faldt den lidt igen. Det gentog sig en 3 gange
> >hvor efter den så ud til at blive ved med at køre op, hvorfor jeg
> >kørte ind til siden og slukkede motoren.
>
> >Jeg ventede en 10 minutter før jeg kørte videre og da tændte jeg så
> >for varmen og skruede den op på fuldt blus. Dette var efter at have
> >konstateret, at der var masser af vand i expansions-beholderen. Men
> >der komme ikke ret meget varme ind i kabinen. Det var nærmest lettere
> >lunkent. Men motoren blev ret hurtigt over-varm igen.
>
> >Hvad er det? Vandpumpen? Der er tilsyneladende fint med kølevæske på
> >dytten og møllen kører for fuldt knald ude foran. Men der er ingen
> >varme i kabinen og motoren overopheder iføle temperatur-måleren.
>
> >Nogen med et godt bud ?
>
> En termostat som tager pis på dig? - eller en vandpumpe, der ikke
> rigtigt ved om den virker eller ikke virker.
> --
> Ivan Madsen,
> Xsara Weekend HDi
> Fiat Punto JTD (nu med Netto-ridser ;-(- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Hvis det var termostaten ville der vil ikke være noget problem med
varme i kabinen?

mvh
Tommy


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408952
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste