Hvad er hurtigst?
Fra : Søren Aaholm Møller

Dato : 10-07-01 20:14

Hvilke overførelseshardware er hurtigst?

Infrarød eller LPT1/COM

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 10-07-01 20:23

"Søren Aaholm Møller" <swdata@image.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilke overførelseshardware er hurtigst?
>
> Infrarød eller LPT1/COM

Jeg ved ikke med infrarød, men LPT(parallel) er 5-8 gange hurtigere end com.

Peter Brandt Jørgensen
peterbj@peterbj.dk
www.peterbj.dk (Nu over 700 vitser!!!)

Fra : JYK

Dato : 10-07-01 21:44

Plejer infrarød ikke også at køre over COM? (det gjorde den fx ved min
bærebare).

_________________

Jesper Y. Kristiansen
_________________

Fra : Peter Pan

Dato : 10-07-01 22:04

"Søren Aaholm Møller" <swdata@image.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilke overførelseshardware er hurtigst?
>
> Infrarød eller LPT1/COM

Infrarød kan du køre op til 4 Mbit
Parallel (LPT) Kan du køre fra1 Mbit og opefter, meget forskelligt om det er
ECP/EPP eller bidirectional.
Seriel (COM) kan du køre op til 115 Kbit med en normal port. Specielle
highspeed porte kan du komme op på 2x eller 4x det (230kbit/460 kbit)

Altså er infrarød hurtigst.

Mvh
Anders

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 11-07-01 20:19

"Peter Pan" <.@anders.dk> wrote in message news:9ifq9g$2ut$1@sunsite.dk...
> Infrarød kan du køre op til 4 Mbit
> Parallel (LPT) Kan du køre fra1 Mbit og opefter, meget forskelligt om det
er
> ECP/EPP eller bidirectional.
[snip]
> Altså er infrarød hurtigst.
Hvordan var det lige du kom til det resultat basseret på en ukendt hastighed
for LPT porten?

Ifølge http://www.usb.org/faq/ans2.html#q1 skulle en moderne parallel være
omkring 3MBytes/s (bemærk bytes, ikke bits så det er 24MBit/s- altså
hurtigere end USB). Så selv om det nok er max hastighed skulle det da stå
slemt til før du ryger ned på 4Mbit/s.

/Lars

Fra : Peter Pan

Dato : 11-07-01 22:43

"Lars Møllebjerg" <larsm@xs4all.nl> skrev i en meddelelse
> Hvordan var det lige du kom til det resultat basseret på en ukendt
hastighed
> for LPT porten?

Egen erfaring med diverse parallel port cd-rom drev/brændere. Jeg har aldrig
fået over 450 KB/s ud af en lpt port.
Men måske er det bare mig....

Mvh
Anders

Fra : Finn

Dato : 12-07-01 22:06

> Infrarød kan du køre op til 4 Mbit
Ja - men det skal være en speciel IR port (Jeg husker ikke navnet præcist men det er noget med Fast IR el.lign.). De fleste nye
bærbare har mulighed for at køre op til 4 Mbit via deres indbyggede "øje".
En standard IRport som man kan købe til fx. et Asus bundkort kommer kun op på 115 Kbit.

Mvh
Finn

Fra : Ben Knudsen

Dato : 11-07-01 12:01

..@anders.dk,Ny-Internet writes:
>Altså er infrarød hurtigst.

I praksis en sandhed med modifikationer. Sync på min palm kører tre-fire
gange hurtigere over seriel forbindelse end via IR. Muligvis skyldtes det
begrænsninger i Palm'en... men det er i hvert fald langt hurtigst at bruge
kabel.

Mvh Ben