MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
administrator-password
Fra : lejf jessen

Dato : 09-10-07 15:41

Hej!
Jeg bruger ikke windows så ofte, men i dag ville jeg ændre opstarts
måden, så jeg kommer ind direkte som administrator. Nu skete der en
fejl (eller jeg lavede den), så jeg slettede min egen konto. Når jeg nu
vil starte op i xp kommer den med administrator kontoen, meen vil have
et password. Det ved jeg ikke er hvad? Findes der en måde, man kom
omgå dette på??
--
Mvh. lejf
ubuntu 7.04 feisty.

Fra : Plonk

Dato : 09-10-07 16:13

"lejf jessen" <eljessenGRØN@lite.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i xp kommer den med administrator kontoen, meen vil have et password. Det
> ved jeg ikke er hvad? Findes der en måde, man kom omgå dette på??

Hvis der er et administrator password, har du selv oprettet det, så du
burde vide hvad du angav...

Fra : lejf jessen

Dato : 09-10-07 16:26

Plonk skrev:
> "lejf jessen" <eljessenGRØN@lite.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis der er et administrator password, har du selv oprettet det, så du
> burde vide hvad du angav...

Hej "Plonk"!

Nej- jeg har ikke angivet noget administratorpassword. Jeg har angivet
et password i en administratorkonto, der hed administrator-og mit navn!
Men den konto slettede jeg, da det var forkert. Det jeg ville var at
den skulle starte direkte! Jeg har selvfølgelig prøvet dette password,
men det dur heller ikke?

Nogen go'e ide,er eller er det en om,er

--
Mvh. lejf
ubuntu 7.04 feisty.

Fra : Plonk

Dato : 09-10-07 17:05

> [...]
> den konto slettede jeg, da det var forkert. Det jeg ville var at den
> skulle starte direkte! Jeg har selvfølgelig prøvet dette password, men

Hvis ikke du har angivet et administrator password under instalationen, er
der ikke noget password, så simpelt er det. Prøv at logge af, og når du så
står i windows login billede,(måske er du allerede der når du starter op?)
trykker du ctrl>alt>del 2 gange, eller til der kommer et loginbillede frem,
skriv administrator i brugernavn, og ingenting i password.

Fra : Plonk

Dato : 09-10-07 17:42

ps administrator er muligvis med stort A, kan ikke lige huske det

Fra : lejf jessen

Dato : 09-10-07 18:27

Plonk skrev:
> ps administrator er muligvis med stort A, kan ikke lige huske det

Hej "Plonk og Jørgen E.!

Tak for de gode råd. Men det hjalp ikke. Ved hvert forsøg kommer den med
en irriterende meddelelse: Du kan ikke logge på. Årsagen er en
begrænsning på din konto. Således bli'r den hwed og hwed :(

--
Mvh. lejf
ubuntu 7.04 feisty.

Fra : Jørgen E.

Dato : 09-10-07 16:58

"lejf jessen" <eljessenGRØN@lite.dk> skrev i en meddelelse

> Hej "Plonk"!
>
> Nej- jeg har ikke angivet noget administratorpassword.

Så kan den også være "ingenting" = enter

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 09-10-07 19:02

On Tue, 09 Oct 2007 17:26:27 +0200, lejf jessen <eljessenGRØN@lite.dk>
wrote:

> [...]
> Men den konto slettede jeg, da det var forkert. Det jeg ville var at
>den skulle starte direkte! Jeg har selvfølgelig prøvet dette password,

Der findes flere mulighedder for at resette et password:
http://www.google.dk/search?hl=da&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Ada%3Aofficial&q=windows+password+reset+OR+recovery&btnG=S%C3%B8g&meta=

Det er vist denne jeg har prøvet et par gange:
http://home.eunet.no/pnordahl/ntpasswd/bootdisk.html
--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : lejf jessen

Dato : 10-10-07 10:52

Jørgen Nielsen skrev:

> [...]
>
> Det er vist denne jeg har prøvet et par gange:
Hej Jørgen!

Tak for dit input Jeg har downloaded "ophcrack", men har endnu
ikke fundet ud af, hvordan det gøres. Meget engelsk text at læse :( -
men jeg forsøger.

--
Mvh. lejf
ubuntu 7.04 feisty.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 10-10-07 21:43

On Wed, 10 Oct 2007 11:51:44 +0200, lejf jessen <eljessenGRØN@lite.dk>
wrote:

>Tak for dit input Jeg har downloaded "ophcrack", men har endnu
>ikke fundet ud af, hvordan det gøres. Meget engelsk text at læse :( -
>men jeg forsøger.

Valget består først af om du booter fra diskette eller CD og om din PC
har SATA eller SCSI harddisk.

cd070927.zip (~3MB) - Bootable CD image.
Floppy release, see below on how to use them
bd070927.zip (~1.4M) - Bootdisk image
drivers1-070927.zip (~310K) - Disk drivers
drivers2-070927.zip (~1.2M) - Disk drivers (mostly SCSI)

Jeg glemte at skrive at det jeg har prøver er at resette glemte
passwords.

Du har slettet hele Admin kontoen og det er måske anderledes, men et
forsøg værd.

Det ser ud til at du er Linux haj, så det ser sikkert kendt ud når du
booter.
--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : lejf jessen

Dato : 11-10-07 09:34

Jørgen Nielsen skrev:

> [...]

> passwords.
>
> Du har slettet hele Admin kontoen og det er måske anderledes, men et

Ja Haj Haj Jørgen!

Min dåbsattest siger desværre noget forkert, hvis jeg skulle være noget
som helst haj

Du har fuldstændig ret, jeg havde slettet min konto, og det gjorde
åbenbart en forskel. Selv om jeg downloadede 450 MB, så hjalp kun en
genetablering ved hjælp af min DEJLIGE "Acronis True Image", som godt
nok sendte mig tilbage til begyndelsen af 2006 , jeg skulle alligevel
have ryddet op i windows, som jeg kun bruger til min mobiltelefon
Tak for din interesse.

--
Mvh. lejf
ubuntu 7.04 feisty.