MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Re-installation af WinXp pro
Fra : Lars Andersen

Dato : 08-10-07 20:48

Efter re-installation af WinXp pro(Sp2), ved brug af R for reparation, fungerer windows igen.

Men jeg kan desværre ikke sikkerhedsopdatere Windows XP, - enten via det gule skjold, eller manuelt
på windows update. Heller ikke selv om jeg logger på som administrator.

Jeg får en fejl-henvisning på windows update som siger Fejlkode: 0x80080008.
Generelt får jeg beskeden: Følgende blev ikke installeret, - og så lister den stort set alle
opdateringerne.

Er der nogen, som kan hjælpe mig med at løse problemet?

Mvh. Lars Andersen

Fra : O. Skjold

Dato : 08-10-07 22:55

Lars Andersen skrev i

<klip>

> [...]
> 0x80080008. Generelt får jeg beskeden: Følgende blev ikke
> installeret, - og så
> lister den stort set alle opdateringerne.

Er den CD du brugte til rep. incl. SP2?

Koden er vist noget med en COM-server der stopper, det skulle
kunne rettes med seneste SP. Prøv evt. manuelt at hent og
installer SP2 fra eks. SDU:
ftp://ftp.sdu.dk/pub/microsoft/xpsp2/dk/WindowsXP-KB835935-SP2-DAN.exe
hvis du har rep. med en CD uden SP2.

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : fix

Dato : 09-10-07 02:59

"O. Skjold" <5260.odense@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> med seneste SP. Prøv evt. manuelt at hent og installer SP2 fra eks. SDU:
> ftp://ftp.sdu.dk/pub/microsoft/xpsp2/dk/WindowsXP-KB835935-SP2-DAN.exe

det er beskrevet i en kb. fra ms. en update ødelægger autoupdate efter
repair!
google xp autoupdate repair
kør en manuel opdate, skulle klare problemet!

finn

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 09-10-07 07:10

"fix" <fix@faxe.dk> skrev i meddelelsen news:470ae04d$0$63820$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
> repair!
> google xp autoupdate repair
> kør en manuel opdate, skulle klare problemet!

Han anfører rent faktisk, at han IKKE kan køre en manuel update...
...::JMJ::..

Fra : hcma

Dato : 09-10-07 08:47

"Lars Andersen" <lha@besked.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> den stort set alle opdateringerne.
>
> Er der nogen, som kan hjælpe mig med at løse problemet?

Måske dette:
Problemet kan skyldes wups2.dll, som er en af de syv filer, som 'Windows
Secrets' omtaler, og er en del af den såkaldte "stealth"-opdatering, som
Microsoft har sendt til de fleste af deres private XP og Vista-brugere siden
juli.
Løsningen skulle være flg.: http://support.microsoft.com/kb/943144

eller:
Eller kør det script og prøv så at installere igen:
http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/xp_cryptofix.vbs

m v h
hcma/-

Fra : Lars Andersen

Dato : 09-10-07 17:08

> [...]
> en del af den såkaldte "stealth"-opdatering, som Microsoft har sendt til de fleste af deres

Tusinde tak! - Ovenstående løsning hjalp.
De varmeste hilsner Lars Andersen.