MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Tekstbehandling
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 01-10-07 09:54

Jeg synes ikke det fremgår helt tydeligt af Vistas hjemmesider - men er
der Word eller andet tekstbehandlingsprogram med, når man køber en
bærbar hvorpå der er installeret Windows Vista Home Premium?

--
Mvh.: Jørgen Grandt - www.stornotime.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 01-10-07 12:25

Jørgen Grandt skrev:

> er der Word eller andet tekstbehandlingsprogram
> med, når man køber en bærbar hvorpå der er
> installeret Windows Vista Home Premium?

Nej, Word er ikke med, det er en del af office-pakken,
for eksempel Office 2007, der fås i forskellige
udgaver.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-10-07 13:13

Den 01-10-07 10.53 skrev Jørgen Grandt følgende:
> Jeg synes ikke det fremgår helt tydeligt af Vistas hjemmesider - men er
> der Word eller andet tekstbehandlingsprogram med, når man køber en
> bærbar hvorpå der er installeret Windows Vista Home Premium?

Word følger ikke med, men mon ikke Wordpad følger med? Jeg har ikke en
Vista premium, så jeg kan desværre ikke tjekke.

Men hvis man vil have et omfattende tekstbehandlingsprogram, og ikke har
lyst til at betale for det, kan man jo altid hente OpenOffice fra
http://da.openoffice.org

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Løs Sudoku-opgaver på computeren. Du kan også få hjælp til trykte opgaver.

Fra : Bc

Dato : 01-10-07 17:00

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der Word eller andet tekstbehandlingsprogram med, når man køber en
> bærbar hvorpå der er installeret Windows Vista Home Premium?

Det må du spørge om der hvor du køber computeren. Det har ikke noget med
Vista at gøre. Det er helt op til Computerfabrikanten nogen HP bliver f.eks.
leveret med MS Works 8 andre bliver leveret med både Works Suite og Word og
nogen endda en 30 eller 60 dages prøveversion af Office 2007.

Bc

Fra : Akadut

Dato : 01-10-07 17:14

"Bc" <Bc@No> skrev i en meddelelse

> [...]
> f.eks. leveret med MS Works 8 andre bliver leveret med både Works Suite og
> Word og nogen endda en 30 eller 60 dages prøveversion af Office 2007.

WordPad er med i Vista.

Fra : KentBM

Dato : 02-10-07 14:29

Jørgen Grandt wrote:
> Jeg synes ikke det fremgår helt tydeligt af Vistas hjemmesider - men er
> der Word eller andet tekstbehandlingsprogram med, når man køber en
> bærbar hvorpå der er installeret Windows Vista Home Premium?

Du kan købe forskellige versioner af MS-Office pakken. F.eks.
http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=163375

Eller som andre nævner installere http://www.openoffice.org/ , som er
gratis.

--

Kent

Fra : Akadut

Dato : 02-10-07 14:34

"KentBM" <kentF_JERNmagnussen@aim.com> skrev i en meddelelse

> Du kan købe forskellige versioner af MS-Office pakken. F.eks.
> [...]
Eller bruge den medfølgende WordPad.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 02-10-07 16:47

Akadut wrote:

> Eller bruge den medfølgende WordPad.

Til mindre opgaver kan AbiWord anbefales.
http://www.abisource.com

Jesper Poulsen

Fra : Holst

Dato : 02-10-07 17:03

Akadut wrote:

> Eller bruge den medfølgende WordPad.

Rigtig mange danskere kan få deres tekstbehandlingsbehov dækket fuldt ud
af WordPad.

For mange er WordPad også at foretrække, idet det er langt mere simpelt
og ikke indeholder det utal af funktioner, som Works og navnlig Word
indeholder, og som kun er med til at gøre indlæringsprocessen langt
vanskeligere for mange.