MS Windows
briani 27239
Windows fjernsupport
Fra : JSH [9800]

Dato : 30-09-07 18:57

Hej
Jeg har en pc med Win XP Pro og en NetGear WGR614 v5 router.

I Win XP har jeg sat flueben i Tillad fjernsupportforbindelse til denne
computer.
I routeren har jeg åbnet port 3389

Jeg kan ikke få Fjernsupport til at logge på - hvad mangler jeg?

Fra : CarstenGP \(8381\)

Dato : 30-09-07 20:17

"JSH [9800]" <jstenbakFJERN_DETTE@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> computer.
> I routeren har jeg åbnet port 3389
>
> Jeg kan ikke få Fjernsupport til at logge på - hvad mangler jeg?

Prøv at se under LAN om du ikke har en funktion, der hedder:
"Default DMZ server"
Aktiver denne og skriv IP'en til den computer du vil have fjernsupport på.

Hvis du ikke ved hvilken IP den har, så tryk start+kør (+enter)
Skriv IPCONFIG /ALL (+enter)
(IP er Typisk 192.168.1.XXX)

Samme sted kan du også deaktivere den indbyggede firewall i routeren.
(Men husk at slå den til igen, hvis du deaktiverer den)

Se om det ikke gør tricket...

Carsten

Fra : JSH [9800]

Dato : 30-09-07 21:11

"CarstenGP (8381)" <cgp.nyheder@direkte.org> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Samme sted kan du også deaktivere den indbyggede firewall i routeren.
> (Men husk at slå den til igen, hvis du deaktiverer den)

Det hjalp ikke.
Det mest vigtige er også at jeg kan hjælp andre.
Andre forslag?

Fra : Chano Andersen

Dato : 30-09-07 23:44

JSH [9800] wrote:
> Det mest vigtige er også at jeg kan hjælp andre.
> Andre forslag?

Hvis DU har behov for at hjælpe ANDRE, så er det jo ikke i din ende der
skal ændres noget, det virker direkte.

Hvis det skal være med windows fjernsupport/fjernskrivebord, så kan
hamachi anbefales for at komme igennem diverse NAT løsninger på vejen.

Et alternativ er at benytte logmein fra samme firma, det bruger jeg selv
til min computer, og til at hjælpe andre, det fungere fint, og der skal
bare lige installeres en lille klient på fjern PC'en.

- Chano Andersen.

Fra : JSH

Dato : 01-10-07 08:04

"Chano Andersen" <usenet@chanoandersen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til min computer, og til at hjælpe andre, det fungere fint, og der skal
> bare lige installeres en lille klient på fjern PC'en.

Jo, men jeg har prøvet at teste i mit "lokale netværk" og der kan jeg ikke
få adgang til min anden pc.

Jeg ville gerne have at det var Windows Fjernskrivebord der virkede, idet
jeg helst ville være fri for at installere andre programmer.

Hjælp?

Fra : Chano Andersen

Dato : 01-10-07 08:13

JSH wrote:
> Jeg ville gerne have at det var Windows Fjernskrivebord der virkede, idet
> jeg helst ville være fri for at installere andre programmer.

Er det XP Home eller XP Pro du vil benytte?

Kan dem du skal supportere over internettet, finde ud af at opsætte
deres router, eller har du adgang til denne?

Hvis du blot skal logge på maskinen og lave noget, så er
fjernskrivebordet en fin løsning, men hvis du skal hjælpe med brugerens
problemer, så er det nødvendigt at du kan se brugerens skærm, det kan
man ikke med fjernskrivebord.

Fjernsupport er måske en løsning, men den kræver vidst nogle andre
porte, blandt andet 445 og/eller 137-139, som mange internet udbydere
som standard lukker for i kundeudstyret, lige som personlige firewalls
lukker for dem mod internettet.

- Chano Andersen.

Fra : JSH

Dato : 01-10-07 08:34

Tak for hjælpen.

Så må jeg i gang med at bruge logmein

Virker fint, men jeg ville gerne have været fri for at installere andre
programmer.

Fra : Akadut

Dato : 01-10-07 09:39

> [...]
> en fin løsning, men hvis du skal hjælpe med brugerens problemer, så er det
> nødvendigt at du kan se brugerens skærm, det kan man ikke med

Jo.

Fra : Chano Andersen

Dato : 01-10-07 10:43

Akadut wrote:

> Jo.

Jo, hvad?

- Chano Andersen.

Fra : Mathias

Dato : 01-10-07 09:36

> Jeg kan ikke få Fjernsupport til at logge på - hvad mangler jeg?

Jeg tror du skal ind i Windows Firewall og sætte flueben i Fjernsupport
under Undtagelser.

-Mathias