MS Windows
briani 27239
Slette brugerkonto i XP
Fra : iSteen

Dato : 27-09-07 16:59

Jeg har som admin oprettet forskellige konti til resten af familien.
Der er gået ged i ungernes konto, så derfor har jeg simpelthen oprettet
en gæstekonto som de må deles om.

Jeg har via Kontrolpanel forsøgt at slette deres konto (som er
_begrænset_). Hver gang fryser computeren.
En anden konto har jeg kunnet slette uden problemer....

Spørgsmålet er nu, hvordan jeg kommer ind og sletter de to konti, som
åbenbart ikke vil slettes på vanlig vis...

Gode bud modtages meget gerne

Steen

Fra : Klaus H

Dato : 27-09-07 17:52

"iSteen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Spørgsmålet er nu, hvordan jeg kommer ind og sletter de to konti, som
> åbenbart ikke vil slettes på vanlig vis...

Prøv at starte op i fejlsikret tilstand. (Tryk F8 under opstart)

Klaus H

Fra : iSteen

Dato : 27-09-07 18:51

Klaus H skrev:

> Prøv at starte op i fejlsikret tilstand. (Tryk F8 under opstart)

Det prøver jeg

Fra : iSteen

Dato : 27-09-07 20:46

Klaus H skrev:
> "iSteen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Prøv at starte op i fejlsikret tilstand. (Tryk F8 under opstart)
>
> Klaus H

Jeg brugte Systemgendannelse, til at gå 14 dage tilbage, til et
tidspunkt hvor computeren virkede fint.
Nu skal jeg bare have ungerne lært at holde sig fra den skide Windows
Live Messenger

Fra : N_B_DK

Dato : 28-09-07 00:07

"iSteen" <isteen@gmail.com> wrote in message

> Nu skal jeg bare have ungerne lært at holde sig fra den skide Windows
> Live Messenger

Hvorfor ?

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : iSteen

Dato : 28-09-07 07:49

N_B_DK skrev:
> "iSteen" <isteen@gmail.com> wrote in message

> Hvorfor ?

I ungernes brugerkonto (der hvor man logger ind på sin egen konto), står
der fx *3 postmeddelelser*.
Ungerne siger selvfølgeligt, at de ikke ved hvorfor det står der.
Jeg kan kun tror, at det er fordi de, på en eller anden måde, har
forbundet deres konto med deres hotmail, via Windows Live Messenger.

Hvis andre har løsningen, ville jeg blive meget glad for svaret, for
meddelelsen om de postmedelelser, kan ikke fjernes...

Fra : Chano Andersen

Dato : 28-09-07 08:57

iSteen wrote:
> Hvis andre har løsningen, ville jeg blive meget glad for svaret, for
> meddelelsen om de postmedelelser, kan ikke fjernes...

Hvis du blot vil have fjernet beskeden, så burde dette virke:
http://www.tech-recipes.com/rx/1601/xp_remove_unread_email_notification_from_login_screen

- Chano Andersen.

Fra : iSteen

Dato : 28-09-07 09:27

Chano Andersen <usenet@chanoandersen.dk> wrote:

> [...]
> svaret, for > meddelelsen om de postmedelelser, kan ikke fjernes...
>
> Hvis du blot vil have fjernet beskeden, så burde dette virke:

Tak for linket, rart at have i baghånden. Fremkommer denne åndsvage
besked, fordi Messenger på en-eller-anden-måde er sat op til det? Så må
tricket jo være, at ændre i Messengers indstillinger...

Fra : emj

Dato : 28-09-07 11:45

iSteen skrev:

>Fremkommer denne åndsvage
>besked, fordi Messenger på en-eller-anden-måde er sat op til det?

Nej, det er defaultopsætning i Windows.

Hilsen emj
--
http://lamaguf.dk/

Fra : iSteen

Dato : 28-09-07 13:24

emj <emj@> wrote:

> Nej, det er defaultopsætning i Windows.

Hm...så må de jo hellere holde sig fra Messenger

Fra : emj

Dato : 28-09-07 15:02

iSteen skrev:

>Hm...så må de jo hellere holde sig fra Messenger

Ja, de skal holde sig fra Messenger, men det er jo op til dig/eller
administrator at deaktivere den under tjenester.

Du vil vel ikke fratage dem muligheden for at bruge MSN messenger?
Det er et helt andet program og du skal passe på med ikke at tage fejl
af de to Messenger, der er på din PC.
MSN kan afinstalleres under tilføj/fjern programmer.

Hilsen emj
--
http://lamaguf.dk/

Fra : iSteen

Dato : 28-09-07 15:11

emj <emj@> wrote:

> [...]
> af de to Messenger, der er på din PC.
> MSN kan afinstalleres under tilføj/fjern programmer.

Nu er jeg forvirret - hvad er forskellen på de to du beskriver?

Fra : Peter T.

Dato : 29-09-07 10:35

iSteen udviste en rettidig omhu og skrev:

> Nu er jeg forvirret - hvad er forskellen på de to du beskriver?

Messenger er en ufarlig service i windows, som folk udefra kan misbruge til
bla. spam. Et eksempel er:

<http://honeyblog.org/uploads/messenger-spam.png>

Denne service må ikke forveksles med MSN messenger, da det er to
forskellige ting.

--
Disse steder skal ikke-rygere helst undgå.

http://web.ekstrabladet.dk/nationen/lk/rygning/index.html

Fra : MN

Dato : 29-09-07 13:05

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i meddelelsen

> Messenger er en ufarlig service i windows, som folk udefra kan misbruge
> til
> bla. spam. Et eksempel er:
>
> <http://honeyblog.org/uploads/messenger-spam.png>

Så er den vist heller ikke ufarlig.

Mogens

Fra : Peter T.

Dato : 01-10-07 07:20

MN udviste en rettidig omhu og skrev:

> Så er den vist heller ikke ufarlig.

Tekstbeskeder kan vist ikke være så farlige igen.

Fra : iSteen

Dato : 30-09-07 17:36

Peter T. skrev:

> [...]
>
> <http://honeyblog.org/uploads/messenger-spam.png>
>
> Denne service må ikke forveksles med MSN messenger, da det er to

Jeg bruger godtnok sjældent Windows, men på min pc er der en Windows
Messenger som standard. Så har jeg for nyligt downloadet Windows Live
Messenger...og så ligger der noget der hedder MSN, som jeg aldrig har brugt.

Fra : Lars Christensen

Dato : 29-09-07 00:13

On Fri, 28 Sep 2007 14:24:02 +0200, isteen@gmail.com (iSteen) wrote:

>Hm...så må de jo hellere holde sig fra Messenger

Ja og forbyde dem at logge ind på Hotmail

Fra : Jørgen E.

Dato : 29-09-07 23:06

"Lars Christensen" <tæsk@tæsk.invalid> skrev i en meddelelse

> Ja og forbyde dem at logge ind på Hotmail

Det kunne da være udemærket, unge mennesker tror desværre at det
er det eneste der dur. Der findes da en milion andre muligheder
og endda uden man skal smaskes til med alt muligt reklame fra MS.

Fra : Chano Andersen

Dato : 30-09-07 23:41

iSteen wrote:
> Tak for linket, rart at have i baghånden. Fremkommer denne åndsvage
> besked, fordi Messenger på en-eller-anden-måde er sat op til det? Så må
> tricket jo være, at ændre i Messengers indstillinger...

Mig bekendt kommer den når man bruger et eller andet fra MS, som kan
kontrollere mails.

Det kan være Hotmail (Hvis man tilgår den med Internet Explorer), MSN
Messenger (Dog kun hvis man har en hotmail konto), Outlook, Outlook
express, og jeg mener faktisk også at min egen Thunderbird (Fra mozilla)
også opdatere tallet.

For at være sikker, skal du altså forbyde en hver form for E-mail fra
MS, eller med et MS baseret program.

Mon ikke det nemmeste er, at man lige laver det der fix en gang for
alle, og så ellers bare gemmer vejledningen, til næste geninstallation?

Jeg kan i øvrigt ikke se hvorfor det er en katastrofe, at den viser
antallet af ulæste mails på brugerens konto.

- Chano Andersen.

Fra : emj

Dato : 28-09-07 09:20

iSteen skrev:

>Ungerne siger selvfølgeligt, at de ikke ved hvorfor det står der.
>Jeg kan kun tror, at det er fordi de, på en eller anden måde, har
>forbundet deres konto med deres hotmail, via Windows Live Messenger.

De stakkels unger
De skal sgu da også beskyldes for alt muligt gejl, som de ikke har en
jordisk chance for at undgå uden at skulle pille )

Hilsen emj
--
http://lamaguf.dk/

Fra : iSteen

Dato : 28-09-07 09:27

emj <emj@> wrote:

> [...]
> De skal sgu da også beskyldes for alt muligt gejl, som de ikke har en
> jordisk chance for at undgå uden at skulle pille )

Jep, når intet andet virker -> skyd skylden på ungerne

Fra : Allan Vebel

Dato : 29-09-07 01:05

iSteen skrev:

> Ungerne siger selvfølgeligt, at de ikke ved
> hvorfor det står der.

Giv dog ungerne deres egen pc, så er du helt
fri for at oprette "fremmede" konti på din

I vores familie får ungerne deres egen pc når de
fylder 4 år - det er en god løsning for hele familjen.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : iSteen

Dato : 29-09-07 08:53

Allan Vebel <spam@do.not> wrote:

> Giv dog ungerne deres egen pc, så er du helt
> fri for at oprette "fremmede" konti på din
>
> I vores familie får ungerne deres egen pc når de
> fylder 4 år - det er en god løsning for hele familjen.

Hvorfor ikke gå hele vejen, giv dem en i dåbsgave

Fra : emj

Dato : 29-09-07 10:22

iSteen skrev:

>Hvorfor ikke gå hele vejen, giv dem en i dåbsgave

Fordi de næppe har glæde af den før de bliver 8-9 mdr. gamle og så er
grejet jo forældet

Hilsen emj

--
http://lamaguf.dk/