MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Lydproblem med Vista og ASUS P4P800-VM
Fra : Kaasing

Dato : 26-09-07 13:11

Hej,

Min datters computer har et lydproblem. Ind imellem forsvinder alt lyd, både
systemlyd, filmlyd, musiklyd og spillyde. For at få lyden igen, skal man
genstarte computeren. Jeg har prøvet at deaktivere lydenheden, og
genaktivere den igen, det gik fint første gang, men nu vil den have at man
skal genstarte computeren hver gang. Bundkoret med integreret lyd er et ASUS
P4P800-VM, lydenheden er SoundMAX Intgrated Digital Audio, driveren er
version 5.12.1.5290, og OS er Vista 32Bit DK.
Systemet melder ikke om nogen fejl eller konflikter af nogen art, der er
bare ingen lyd. Efter genstart er lyden der igen, indtil et eller andet går
galt og den forsvinder. Lyden forsvinder fx når hun har spillet en bane i
"Call of juarez" og den loader en ny bane.
Håber i kan hjælpe, hverken Asus eller Microsoft er til megen hjælp.

/Poul

Fra : HBB

Dato : 26-09-07 13:26

"Kaasing" <kaasing@SLEThotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> bane i "Call of juarez" og den loader en ny bane.
> Håber i kan hjælpe, hverken Asus eller Microsoft er til megen hjælp.

Uden at gøre mig klog på det indbyggede lydkort så understøtter vista
vistnok ikke directsound......jeg ved der er kommet et program til dem der
kører med SB X-FI kort og Audigy lydkort - men jeg tror problemet ligger i
understøttelsen fra vista til dit indbyggede lydkort - har du hentet nyeste
driver?
vh
Henrik

Fra : Kaasing

Dato : 26-09-07 14:10

"HBB" <hbbFJERN@sport.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kører med SB X-FI kort og Audigy lydkort - men jeg tror problemet ligger i
> understøttelsen fra vista til dit indbyggede lydkort - har du hentet

Ja, jeg har hentet nyeste driver med Vista update. ASUS har ingen Vista
drivere til det bundkort på deres hjemmeside.

/POul

Fra : HBB

Dato : 26-09-07 18:06

> Ja, jeg har hentet nyeste driver med Vista update. ASUS har ingen Vista
> drivere til det bundkort på deres hjemmeside.
>
> /POul

Prøv at hente den nyeste certificerede XP driver fra ASUS
det kan godt køre med en XP driver
vh
Henrik

Note:
du har vel patchet spillet?? 99MB
http://www.coj-game.com/

VH
Henrik

Fra : HBB

Dato : 26-09-07 18:13

"HBB" <hbbFJERN@sport.dk> skrev i meddelelsen

> Prøv at hente den nyeste certificerede XP driver fra ASUS
> [...]

XP driver her:
http://dlsvr01.asus.com/pub/ASUS/misc/audio/ad1980/AD1980WHQL.zip
den bør kunne køre - med evt advarsler
vh
Henrik

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 27-09-07 08:39

Kaasing skrev:

> Min datters computer har et lydproblem. Ind imellem forsvinder
> alt lyd, både systemlyd, filmlyd, musiklyd og spillyde.

Ikke fordi at det hjælper dig ret meget, men jeg har slet ingen lyd i
Vista (x64). Selvom der er kommet Vista x64-drivere til mit lydkort,
(et Terratec PHASE X24 FW), så kan jeg ikke få lyd på, uanset hvad
hulen jeg så end skruer på. Frustrerende.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Kaasing

Dato : 27-09-07 16:34

> [...]
> (et Terratec PHASE X24 FW), så kan jeg ikke få lyd på, uanset hvad
> hulen jeg så end skruer på. Frustrerende.

Hej,

nej, det hjælper jo ikke meget, men det er altid rart at vide at der er
nogen der har det værre end en selv
Vista 64 er iøvrigt et driver helvede, vi har det på vores HTPC, hvor vi dog
er så heldige at alt virker.

/Poul

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 27-09-07 17:02

Kaasing skrev:

> Vista 64 er iøvrigt et driver helvede, vi har det på vores HTPC,
> hvor vi dog er så heldige at alt virker.

Jeg mangler også driver til mit TV-kort og siden lyden heller ikke
fungerer, er der ikke meget HTPC i den Vista-installation. Godt at
man også investerede i WinXP MCE2005.

--
Hilsen
Madsen