MS Windows
briani 27239
[VMWare] Installere 64 bit guest på 32 bit~
Fra : Hans J

Dato : 19-09-07 14:36

Jeg har en 32 bit XP Pro hvorpå jeg gerne vil (i en VMWare Server)
installere en RHEL4 EMT64 version men når jeg starter guesten op siger den
blot:

This CPU is VT-capable, but VT is not enabled (check your BIOS settings).
You have configured this virtual machine as a 64-bit guest operating
systemer. However
this host's CPU is not capable of running 64-bit virtual machines or this
virtual machine has 64-bit support disabled.

CPU'en der sidder i er en Intel Xeon 5150 og til jeg kan se, at den står
til:

Unlike the Dempsey, Woodcrest does not support Hyper-Threading but it does
support Intel VT, EM64T, and Execute Disable Bit.

På en identisk maskine (bare installeret med RHEL4), kan den godt køre 64
bit:

uname -a
Linux 2.6.9-55.0.6.ELsmp #1 SMP Thu Aug 23 11:13:21 EDT 2007 x86_64 x86_64
x86_64 GNU/Linux

Maskinen står desværre ikke lige ved siden af mig (den er i udlandet), så
jeg kan ikke lige komme ind i BIOS og se om man kan enable VT-mode, men hvad
kan det ellers være?

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 19-09-07 15:48

Hans J wrote:

> Jeg har en 32 bit XP Pro hvorpå jeg gerne vil (i en VMWare Server)
> installere en RHEL4 EMT64 version men når jeg starter guesten op siger den

Du kan ikke køre 64-bit software på et 32-bit system - heller ikke via
emulator.

> Unlike the Dempsey, Woodcrest does not support Hyper-Threading but it does
> support Intel VT, EM64T, and Execute Disable Bit.

Det kræver bare at OS'et også supporter det og 32-bit Windows supporter
ikke EM64T.

> [...]
> uname -a
> Linux 2.6.9-55.0.6.ELsmp #1 SMP Thu Aug 23 11:13:21 EDT 2007 x86_64 x86_64

Det er jo nok en 64-bit Linux der ligger til grund for VMWare...

> Maskinen står desværre ikke lige ved siden af mig (den er i udlandet), så
> jeg kan ikke lige komme ind i BIOS og se om man kan enable VT-mode, men hvad
> kan det ellers være?

Det er ikke VT-mode der giver problemet.

Jesper Poulsen

Fra : Hans J

Dato : 20-09-07 14:27

> [...]
> ikke EM64T.
>
> Det er ikke VT-mode der giver problemet.

Du lød ellers næsten overbevisende, men det VAR netop VT-mode i BIOS der var
problemet. Det skal bare enables (Virtualization On) og derefter er der
ingen problemer. Jeg havde en mistanke til det, da host OS'et burde være
ligegyldigt men jeg vidste ikke, at der var den indstilling i BIOS.