MS Windows
briani 27239
MS Power Point Viewer 2007.
Fra : Jørgen Christensen

Dato : 18-09-07 18:54

Jeg har i dag installeret denne viewer. Når jeg prøver at åbne en pps-fil
modtaget i mail, får jeg at vide, at der ikke findes nogen filtilknytning,
og at jeg skal oprette den i mappeindstillinger, hvilket jeg har gjort.
Gemmer jeg filen og klikker på den, starter Vieweren og filen åbner korrekt.
Har du nogen ide om, hvad jeg gør forkert, eller er programmet indrettet
sådan?

--
Med venlig hilsen, Jørgen.

Fra : Ole C

Dato : 18-09-07 23:04

Jørgen Christensen skrev blandt andet:

> [...]
> Vieweren og filen åbner korrekt. Har du nogen ide om, hvad jeg gør
> forkert, eller er programmet indrettet sådan?

Har du prøvet at genstarte maskinen?

--
vh
Ole C.

Fra : Jørgen Christensen

Dato : 19-09-07 11:15

> Har du prøvet at genstarte maskinen?

Ja, den er genstartet, ingen forskel.

Jeg kørte tidligere 2003 versionen uden problemer, men i går modtog jeg en
pps-fil, som var nyere, og den kunne ikke åbnes.

En anden fejl er, at hvis jeg gemmer filen i en mappe med f.eks. navnet
"spøg og skæmt", får jeg fejlmeldinger om, at "spøg" ikke kan findes, så
"og" kan ikke findes, og derpå åbner filen.
Har mappen kun et enkelt ord som navn, er der ingen problemer.

Jeg har endnu ikke prøvet, om Open Office kan åbne filen. Det må jeg have
gjort.

Mvh. Jørgen.

Fra : Ole C

Dato : 19-09-07 12:46

Jørgen Christensen skrev blandt andet:

> Ja, den er genstartet, ingen forskel.

Øv!

> Jeg kørte tidligere 2003 versionen uden problemer, men i går modtog
> jeg en pps-fil, som var nyere, og den kunne ikke åbnes.

Hvordan mon en ældre pps-fil ville opføre sig?
Der kan jo være tale om generationsændringer som giver problemer med
kompabiliteten.

> [...]
> findes, så "og" kan ikke findes, og derpå åbner filen.
> Har mappen kun et enkelt ord som navn, er der ingen problemer.

Mange programmer kan ikke lide fil- og mappenavne med æ,ø og å.

> Jeg har endnu ikke prøvet, om Open Office kan åbne filen. Det må jeg
> have gjort.

Lyder som en god idé. Held og lykke!

--
vh
Ole C.

Fra : Ole C

Dato : 19-09-07 12:52

Ole C skrev blandt andet:

> [...]
> kompabiliteten.

> Mange programmer kan ikke lide fil- og mappenavne med æ,ø og å.

Nå da! Tasterne har fået sit eget liv. Der skal naturligvis stå
"kompatibiliteten" ovenfor

--
vh
Ole C.

Fra : Jørgen Christensen

Dato : 19-09-07 18:29

Jeg har desværre for nylig ryddet kraftigt op, så jeg har ikke en ældre
pps-fil, jeg kan teste med.

Det gav ingen problemer med 2003 versionen og heller ikke i andre
sammenhænge.

Open Office åbner pps-filen som 5 lysbilleder og ikke som et billedshow,
desværre.

Har du eventuelt en pps-fil af gammel dato, kunne du måske sende mig den, så
jeg kan prøve at åbne den.

Mvh. Jørgen.

Fra : Ole C

Dato : 19-09-07 18:45

Jørgen Christensen skrev blandt andet:

> Open Office åbner pps-filen som 5 lysbilleder og ikke som et
> billedshow, desværre.

Hm, - og jeg går ud fra, at du har set om det kan ændres?

> Har du eventuelt en pps-fil af gammel dato, kunne du måske sende mig
> den, så jeg kan prøve at åbne den.

Jeg prøver at sende dig en, som er dateret 14.4.2005 hos mig, men sagtens
kan være ældre.

--
vh
Ole C.

Fra : Jørgen Christensen

Dato : 19-09-07 20:37

> Hm, - og jeg går ud fra, at du har set om det kan ændres?

Nej, ikke endnu. Jeg har kun haft Open Office kort tid og er ikke god til
præsentationsdelen, men jeg vil arbejde videre med det.

> Jeg prøver at sende dig en, som er dateret 14.4.2005 hos mig, men sagtens
> kan være ældre.

Tak for pps-filen. Resultatet er det samme. Fejlmeddelelse ved åbning fra
mail, men intet problem, når filen er gemt.

Jeg kommer tilbage, når jeg får studeret Open Office.

Mvh. Jørgen.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 19-09-07 19:17

Jørgen Christensen wrote:

> Open Office åbner pps-filen som 5 lysbilleder og ikke som et billedshow,
> desværre.

Det er et spørgsmål om opsætning.

Jesper Poulsen

Fra : Jørgen Christensen

Dato : 20-09-07 06:37

> Det er et spørgsmål om opsætning.
Hej Jesper.

Jeg kan åbne filen med Open Office og afspille ved at trykke F5, men jeg har
ikke fundet opsætningen, der afspiller automatisk
Har du løsningen, så kom med den. Emnet har været oppe i Open Office Forum
senest i maj 2007, og der var ikke en korrekt løsning. De forsøgte med nogle
macroer, men så var lyden væk.

Mvh. Jørgen.

Fra : Jørgen Christensen

Dato : 20-09-07 10:10

Nu begynder jeg at frygte for, at min hukommelse snyder mig med at jeg kunne
åbne en pps-fil direkte fra en mail med Power Point Viewer 2003.

Jeg afinstallerede 2007 og geninstallerede 2003 versionen. Samme problem,
virker ikke fra mail, men fra en gemt fil.

Restorede en backup fra 1. september, hvor kun 2003 havde været installeret.
Samme resultat.

Kan nogen bekræfte, at 2003 versionen kunne åbne filer direkte fra mail? Kan
det eventuelt være nogen Windows Update, som har sat det ud af funktion?

Mvh. Jørgen.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 20-09-07 14:14

Jørgen Christensen wrote:

> Kan nogen bekræfte, at 2003 versionen kunne åbne filer direkte fra mail? Kan

Det kan den.

System: Windows 2000 og Thunderbird.

Jesper Poulsen

Fra : Jørgen Christensen

Dato : 20-09-07 16:49

> Det kan den.
>
> System: Windows 2000 og Thunderbird.

Tak for svaret Jesper. Så var det ikke hukommelsen, der svigtede denne gang.
Men hvad dælen er der så sket?

Mvh. Jørgen.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 19-09-07 11:00

Jørgen Christensen skrev:

> [...]
> Vieweren og filen åbner korrekt. Har du nogen ide om, hvad jeg gør
> forkert, eller er programmet indrettet sådan?

Samme hér gennem lang tid.
Hans