MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Opstarts problmer
Fra : Per Nielsen

Dato : 16-09-07 09:42

Hej
Har problemer i opstarts fasen, den starter op og stopper så med besked :Cmos settings Wrong
press F1 to run setup
press F2 to load defaut
values and continue

og så er jeg nødt til trykke F2 for at komme videre og skal der efter justere dato og klokkeslæt.
er der nogen der har et godt råd.
MVH Per

Fra : Klaus H

Dato : 16-09-07 09:33

"Per Nielsen" <per_n@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> press F2 to load defaut values and continue
>
> og så er jeg nødt til trykke F2 for at komme videre og skal der efter

Batteriet på bundkortet?

Klaus H

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 16-09-07 09:35

> [...]
>
> press F2 to load defaut values and continue
>
> og så er jeg nødt til trykke F2 for at komme videre og skal der efter
Mit bud kunne være, at batteriet på dit bundkort er fladt.
Et nyt kan i de fleste tilfælde let sættes i.

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : Per Nielsen

Dato : 16-09-07 09:53

"Hans-Jørgen Sindholt" <sindholt@paradis.dk> skrev i en meddelelse news:46ecea82$0$194$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Mit bud kunne være, at batteriet på dit bundkort er fladt.
> Et nyt kan i de fleste tilfælde let sættes i.

Hvordan finder jeg det og hvad er det for et batteri
Per

Fra : Bjarne Chr

Dato : 16-09-07 11:12

> Hvordan finder jeg det og hvad er det for et batteri
> Per

Du skal ind og kigge på bundkortet efter noget i denne her stil
http://www.compumail.dk/products/images/75060.jpg
--
venlig hilsen
Bc

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 16-09-07 13:01

"Per Nielsen" <per_n@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan finder jeg det og hvad er det for et batteri
> Per

Har du ikke monstro en såkaldt manual til din computer?
Der skulle du kunne finde lidt hjælp til udskiftning af batteriet.
Men ellers har jo Bjarne Chr. vist et billede af et muligt batteri
i din maskine.
Batteriet sidder som regel et sted på bundkortet, og er i de
fleste tilfælde lette at pille ud og genmontere.
For år tilbage var disse batterier ofte loddet fast på bundkortet,
men så gammel er din computer vel heller ikke(?)

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 16-09-07 22:28

> [...]
>
> press F2 to load defaut values and continue
>
> og så er jeg nødt til trykke F2 for at komme videre og skal der efter

Den har mistet oplysningerne om indstillinger i bios.
Som andre skriver kan det være et defekt batteri, som sidder på bundkortet.
Men det kan også bare være fordi, at noget uventet er sket og derved er bios
oplysningerne væk.
Når du trykker på F2 læser den default bios ind, men problemet er at den
ikke gemmer disse oplysninger, når du bruger den metode, så derfor får du
samme fejl næste gang du booter.
Du skal i stedet ind i bios og finde et sted, hvor der står noget i retning
af:
Load Default bios settings
eller
Load Optimal bios settings.
Herefter skal du under afslutningsproceduren vælge at gemme ændringen.
Herefter booter du så igen.
Får du ingen fejl mere, slap du med skrækken. Bliver den ved med at smide
bios oplysningerne, må du prøve at skifte batteriet.
Det plejer at være klipset fast på bundkortet og er ca. på størrelse med en
50 øre. Det er nemt lige at vippe ud og skifte.

Kurt

Fra : Allan Vebel

Dato : 18-09-07 01:45

Kurt B. Andersen skrev:

> Det plejer at være klipset fast på bundkortet og
> er ca. på størrelse med en 50 øre. Det er nemt
> lige at vippe ud og skifte.

.... og det koster ikke mere end 20 - 25 kroner.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk