NAS FTP
Fra : Bo Nielsen

Dato : 30-09-07 15:21

Hej,

Det har jo en del med netværksteknik at gøre men om det er rette sted at
spørge ved jeg ikke.

Jeg har en Synology NAS server på mit netværk, og det fungerer rigtig godt.
Jeg tilgår den
ude fra på FTP og her fungerer det også godt.

Nu har jeg så en ven der kører MAC og de FTP klienter han har prøvet
fungerer ikke optimalt.
Den logger ind, men kan ikke tilgå bibliotekerne korrekt.
Det tyder på at MAC FTP klienterne har svært ved at gå i Passiv FTP mode, og
arbejde korrekt der.

Er der en her der har erfaringer med dette?

Hilsen
Bo

Fra : Kasper

Dato : 30-09-07 16:57

"Bo Nielsen" <B.Nielsen@C.dk> wrote in message
> [...]
> og arbejde korrekt der.
>
> Er der en her der har erfaringer med dette?

Hvilken software version samt hvilken version af NAS??

Jeg har en 106E og med den sidste sw. opdatering virker passiv ftp igen

Kasper

Fra : Bo Nielsen

Dato : 30-09-07 20:11

> Hvilken software version samt hvilken version af NAS??
>
> Jeg har en 106E og med den sidste sw. opdatering virker passiv ftp igen
>
> Kasper

Det er som din, en 106E med den sidste nye software.

Jeg har dog når jeg logger på FTP via min Windows computer aldrig
haft problemer med at passiv FTP ikke har virket.

Læste godt i den sidste opdate at der var nogle forbedringer mht. FTP.

Har du en MAC computer?, og hvad hedder den FTP klient du i så fald
anvender?
Som sagt er det når man skal anvende FTP på en MAC maskine der opstår
problemer.

mvh
Bo.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-10-07 10:58

Bo Nielsen skrev:

> Det er som din, en 106E med den sidste nye software.

En klassisk forglemmelse er at åbne for de porte i ens NAT-router,
man har valgt som passiv FTP på serveren.

> Har du en MAC computer?,

Ja og en Synology DS-101g+ og jeg kunne ikke komme på dens FTP-server
før de frigav en firmware, hvor det var muligt at tildele passiv FTP.

Se evt.:
<http://groups.google.dk/group/dk.edb.netvaerk/msg/164930801959f1c7?hl=da>

> og hvad hedder den FTP klient du i så fald anvender?

Transmit.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Sprimdal

Dato : 05-10-07 09:29

On 1 Okt., 11:57, "Thomas G. Madsen" <nos...@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>
> Ja og en Synology DS-101g+ og jeg kunne ikke komme på dens FTP-server
> før de frigav en firmware, hvor det var muligt at tildele passiv FTP.

Hej,
Jeg er helt enig med Madsen, det skyldes sikkert at du prøve med en
Passiv forbindelse og box'en kører "aktiv" ... eller omvendt.

OFF topic, Jeg var helt tilfældigt med til at godkende dette produkt,
da man begyndte at importere det til DK. og der var dette netop en af
mine bekymringer.

Meget sjovt at man så falder over det igen :)

/ Søren