Sekundær DNS (alternativ til GratisDNS)
Fra : michael@danline.dk

Dato : 26-09-07 07:55

Heisan.

Har selv ledt en del efter det, men synes ikke jeg kan finde nogle
udbydere af sekundær DNS-services a la Gratisdns.
Er der nogen, der kender til en sådan udbyder?.

Vi benytter GratisDNS i dag, men jeg er snart så #!%%"!! træt af dem
(især deres "support"-svar), at jeg nu er villig til at betale for en
sekundær dns-service.

Så altså: hvor kan jeg købe en GratisDNS-lignende service?

Fra : Jakob Hansen

Dato : 26-09-07 08:52

><michael@danline.dk> wrote in message
>Så altså: hvor kan jeg købe en GratisDNS-lignende service?

Ved ikke om det er helt det du leder efter, men dyndns.org?

Jakob

Fra : Jan Nielsen

Dato : 26-09-07 08:53

michael@danline.dk skrev:
> [...]
> sekundær dns-service.
>
> Så altså: hvor kan jeg købe en GratisDNS-lignende service?

Dandomain har DNS hosting, der kan du sikkert også få lov til kun at
benytte den primære/sekundære.

100kr/år per domain, rabat ved 10stk eller mere.

Fra : Ole C

Dato : 26-09-07 09:26

http://opendns.com/

--
vh
Ole C.

Fra : Jan Nielsen

Dato : 26-09-07 09:30

Ole C skrev:

> http://opendns.com/

Udbyder opendns nu hosting af dns?
Tror kun de er til klienten.

Fra : Ole C

Dato : 26-09-07 11:52

Jan Nielsen skrev blandt andet:

> Udbyder opendns nu hosting af dns?
> Tror kun de er til klienten.

Du har sikkert ret - ved ikke så meget om det.
Der var tale om et brainstorm-bud

--
vh
Ole C.

Fra : gratisdns@gmail.com

Dato : 26-09-07 09:53

On Sep 26, 8:54 am, mich...@danline.dk wrote:
> [...]
> sekundær dns-service.
>
> Så altså: hvor kan jeg købe en GratisDNS-lignende service?

http://forum.gratisdns.dk/index.php?topic=6091.0

jeg skal beklage at jeg var næsten 40 minutter om at svare dit indlæg
i forumet

Svaret blev også kun gentaget og præcisiceret yderligere 4 gange.

at du kører dns selv som primær, uden ordentligt teknisk viden, kan du
vist kun takke dig selv for.

Fra : Svend

Dato : 26-09-07 10:35

gratisdns@gmail.com wrote:

> http://forum.gratisdns.dk/index.php?topic=6091.0

Tænk, Jeg synes faktisk ikke det var så svært, selvom jeg også kun er
programmør. Jeg købte et test domænne hos gdns slettede det som primært
og oprettede det som sekundært, det spillede lige ud af boksen.

Jeg bruger ispconfig(bind) som primær dns.

Men er der nogen der ved hvordan man får slettet de selvsignerede
certifikater og erstatet dem nogle rigtige ?

FUT: D.e.s.u
--
Svend

Fra : Ukendt

Dato : 27-09-07 09:28

<gratisdns@gmail.com> wrote in message
> [...]
>Svaret blev også kun gentaget og præcisiceret yderligere 4 gange.
>at du kører dns selv som primær, uden ordentligt teknisk viden, kan du

Fint, svar. Mange ville have været fristet til at skælde mere ud.
Jeg har også GratisDNS til nogle sites og har ikke noget problem.
Venlig hilsen
Lars

Fra : ///M

Dato : 26-09-07 17:05

michael@danline.dk wrote:
> Heisan.
>
> Har selv ledt en del efter det, men synes ikke jeg kan finde nogle
> udbydere af sekundær DNS-services a la Gratisdns.
> Er der nogen, der kender til en sådan udbyder?.

Desværre kan jeg ikke foreslå dig andre. Jeg bruger selv GratisDNS.

> Vi benytter GratisDNS i dag, men jeg er snart så #!%%"!! træt af dem
> (især deres "support"-svar), at jeg nu er villig til at betale for en
> sekundær dns-service.

Det er jo for det første et gratis produkt (medmindre man ønsker de
specielle services). *Min* erfaring er dog anderledes meget positiv[1].
Har du ikke fået hjælp til at løse dine problemer, eller forstår du ikke
hvad du skal gøre? Nu ved jeg ikke om du tidligere har lagt indlæg om dit
problem her eller andre steder?

> Så altså: hvor kan jeg købe en GratisDNS-lignende service?

Tjae, stort set alle hosting-udbydere tilbyder det mod horible priser, dog
typisk under forudsætning af at de også hoster (eller du betaler for) et
webhotel.

[1]
Jeg har betalt mig til at få hjælp til at flytte nogle gamle .com domæner
købt i USA til deres servere - det kunne jeg ikke selv pga. USA firmaet's
politik om beskyttelse af ophavsretter og andre restriktive regler. Det var
ren bureaukrati og fordi de ville have penge for hostingen. GratisDNS
klarede det på under to dage og til en yderst billig pris. De er flinke at
snakke med i telefonen og svarer meget hurtigt på mail. Jeg kan kun anbefale
dem. For en ordens skyld har jeg intet med firmaet at gøre udover at være
kunde.

mvh
///M