Støjdæmpning af computer.
Fra : Malte Øhlers

Dato : 10-07-01 18:02

Hej,

Jeg har et AOpen HQ45 Kabinet som jeg godt vil støjdæmpe. Ud over det vil
jeg også godt dæmpe mit ASUS V6800 GeForce. En lidt mere detaljeret
gennemgang af min systemkonfiguration kan findes her:
http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=8111 . Jeg opgradere meget
snart til en Lyn-Fugl. Jeg har selvfølelig selv kigget lidt rundt på nettet,
men jeg har ikke haft held til at finde så mange gode sider. Jeg vil også
meget gerne høre fra andre der har erfaring med
lydløse -strømforsyninger, -køler, ect.

På Forhånd Tak

Malte P. Øhlers
Tlf.: +045 22121101
E-Mail: malte@pc.dk

My System Configuration:
http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=8111

Fra : peet_dk

Dato : 10-07-01 19:17

køb ikke en
SILENT SYSTEMS Q-TECH ADVANCED PSU da jeg ikke kan se den har noget med LOW
noise at gør. Kig hellere efter noise control. Som bl.a. atcomputing.dk
forhandler.

Til dit grafikkort ville jeg:

1. finde ud af hvor meget Tennmax Lasagna VGA kølerene larmer. Hvis det er
inde for din grænse ville jeg købe sådan en hos bsmultimedia.dk

2. Ellers ville jeg købe noget Arctic Silver Adhesive kølelim (det kan du
få bla. hos bsmultimedia.dk, studiedata.dk m.m.) Også ellers købe en god
køler fra noise control. Jeg har selv en NC Supersilent FC-PGA og Socket A
1000 men der kan du jo bare finde en efter behov. Du bøver ikke andet til
at holde kølern på plads. Da den kølelim er rimlig effektiv. Bemærk at denne
her løsning tager 1-2 PCI pladser.

--
peet_dk was here....
ICQ#71309759 www.icq.com

Fra : Per Kristensen

Dato : 11-07-01 08:42

Du kan jo også bare sætte en Low noise Pabst blæser i din PSU.

Fra : peet_dk

Dato : 11-07-01 10:53

det har jeg også tænkt på i min PSU. Men min PCer bliver rimlig varm. Er der
plads til 2 blæsere inde i en PSU?

Fra : Per Kristensen

Dato : 12-07-01 16:35

Nej ikke til 2 80mm.