MS Windows
briani 27239
Gid Fanden havde Live-messenger....
Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 13-09-07 21:12

Hej,

Er der en måde at undgå Microsoft Live-messenger på uden at behøve at
holde op med at bruge MSN-Messenger? - Er der en måde at snyde deres
installer på? - Eller er det fodi der er kommet snavs på min maskine?

Jeg bruger MSN messenger - version 7 som jeg er rigtigt godt tilfreds
med, men nu her til aften kommer den lige pludselig og vil have at jeg
skal installere Live-messenger inden jeg kan logge på, og den vil jeg
simpelthen ikke have trukket ned over hovedet.

Jeg bruger Messenger i forbindelse med mit arbejde, men det kan jo så
være at jeg må nedgratere til Windows-messenger eller begynde at bruge
et andet produkt.

Jeg siger venligt men bestemt net tak til mere forchromet gejl og fis..
Jeg prøvede den kortvarigt i sidste uge å en anden PC og den dumpede på
sin filoverførsel med delte mapper.

/Lars

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-07 21:19

Lars Peter Larsen wrote:

> Jeg siger venligt men bestemt net tak til mere forchromet gejl og fis..

Trillian?

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 13-09-07 21:32

Miranda http://www.miranda-im.org/

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 14-09-07 09:56

Lars Peter Larsen wrote:
> være at jeg må nedgratere til Windows-messenger eller begynde at bruge
> et andet produkt.

Pidgin

Jesper Poulsen

Fra : John

Dato : 14-09-07 17:13

"Lars Peter Larsen" <lars_pontoppidan@get_to_net.i.danmark> skrev i en
meddelelse

> Er der en måde at undgå Microsoft Live-messenger på uden at behøve at
> holde op med at bruge MSN-Messenger?

Hvis der er, vil jeg også meget gerne vide det. :)

> Eller er det fodi der er kommet snavs på min maskine?

Næppe:

"Microsoft tvinger nu brugerne af MSN Messenger til at opgradere til den
seneste version for at lukke et sikkerhedshul":

http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=32675

> Jeg siger venligt men bestemt net tak til mere forchromet gejl og fis..

Samme her. Bill er blevet noget nævenyttig på sine gamle dage.. :(

John

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 14-09-07 20:03

John wrote:
> [...]
>
> http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=32675

> Samme her. Bill er blevet noget nævenyttig på sine gamle dage.. :(

Tak for tipsene allesammen.

Jeg har fundet et trick med at sætte messenger op i
compatibilitets-modus - beskrevet på COMON - og det virker. Fandt det
desværre for sent til at kunne redde laptoppen hvor jeg måtte lade
installere "Live" versionen.

Linket er http://www.comon.dk/index.php/forum/show/tid=61280

Joh, jeg ved godt at den gamle messenger er utæt som en si men jeg har
har levet fint med det fordi det et chatprogram jeg skal bruge - ikke en
underholdnings-central.
Jeg har fundet ud af at man kan slå de fleste irriterende features fra
men mangler endnu stoppe for off-line meddelelser og at kunne gå direkte
til alle mine Emoticons som jeg har en del af samt se minne kollegaers
billede i kontaktlisten.

Features som at starte Email-program op og Microsofts pendent til My
Space har jeg ikke brug for på arbejde så det ser jeg også gerne trukket
helt ud af den.

Nu fpr vi se hvor længe den gamle version-7 får lov at fundere i Win2K
boxen.

/Lars

Fra : Jama

Dato : 17-09-07 15:46

"Lars Peter Larsen" <lars_pontoppidan@get_to_net.i.danmark> skrev i en
meddelelse news:46eadac6$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> af den.
>
> Nu fpr vi se hvor længe den gamle version-7 får lov at fundere i Win2K

Her er metoden.
>Stifinder/programmer/messenger/højreklik på iconet
>egenskaber/kompatbilitet/hak i windows 2000, så spørger Windows ikke efter
>opdat. mere.
Mvh.Jama

Fra : Poul Christensen

Dato : 10-10-07 14:35

Hej

> [...]
> compatibilitets-modus - beskrevet på COMON - og det virker. Fandt det
> desværre for sent til at kunne redde laptoppen hvor jeg måtte lade

Jeg havde opgraderet uden at tænke nærmere over det, men pludselig en
dag ville Messenger ikke starte eller gik ned under opstarten - det
problem har jeg nu også løst ved at køre den i
W2000-kompatibilitetstilstand, så 1000 tak for det link.

Venlig hilsen

Poul