Tætningsmasse til tag
Fra : Kaj

Dato : 12-09-07 21:59

Er det muligt at få et tætningsmiddel, som kan lægges mellem asbestpladerne
på taget, så der ikke kommer fygesne ind?
Jeg forestiller mig, at man kan løsne de nederste rækker og lægge noget
imellem, da det er her problemet er.

--
Venlig hilsen
Kaj

Fra : SR

Dato : 13-09-07 05:33

Rufakit

Fra : Kaj

Dato : 13-09-07 08:07

"SR" <stig.rasmussen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Rufakit

Kunne du beskrive lidt nærmere, hvad det er, og hvor det købes?

--
Venlig hilsen
Kaj

Fra : SR

Dato : 13-09-07 08:22

Købes hos tømmerhandlen og er en tagkit indeholdende olie bruges til at
understryge betontagsten bla.

Fra : Frank

Dato : 13-09-07 09:08

Det "man" bruger til at tætne overlægget mellem eternitplader er en vatsnor.
Det sælges til dette formål hos tømmerhandlere.

Da jeg byggede huset her for 30 år siden og monterede eternittaget lagde jeg
denne vatsnor imellem og jeg har aldrig set et snefnug på loftet.

Venlig hilsen, Frank

Fra : Old Meower

Dato : 13-09-07 09:21

Frank wrote:
> [...]
>
> Da jeg byggede huset her for 30 år siden og monterede eternittaget lagde jeg
> denne vatsnor imellem og jeg har aldrig set et snefnug på loftet.

Da jeg i sommer skulle have nyt eternittag på garagen fik jeg noget
selvklæbende skum/tjærebånd med, til tætning i overlægget. Det virkede
fint, og var nemt at arbejde med.

Problemet med både dette og vatsnoren er, at det er "ret besværligt" at
eftermontere på et eksisterende tag. Hvad kan man gøre der ?

/Joakim

Fra : Thomas

Dato : 13-09-07 15:55

On 12 Sep., 22:58, "Kaj" <kasenxklat...@yahoo.dk> wrote:
> [...]
> på taget, så der ikke kommer fygesne ind?
> Jeg forestiller mig, at man kan løsne de nederste rækker og lægge noget

Har selv tætnet mit eternittag med Borup tagtæt virker fint

VH

Fra : Kaj

Dato : 13-09-07 17:13

"Thomas" <Thomas.Haugaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kaj
> Direkte mail: slet klatten

Har selv tætnet mit eternittag med Borup tagtæt virker fint

-----
Er Borups tagtæt en slags tjære? og er det til at have med at gøre på et
bestående tag?
Et helt andet spørgsmål er, om der er regler, som forhindrer en i at tætne
med et eller andet.

--
Venlig hilsen
Kaj

Fra : Max

Dato : 13-09-07 18:41

Hej Kaj

> Er Borups tagtæt en slags tjære? og er det til at have med at gøre
> på et bestående tag?

Det jeg har brugt er noget tykt noget i patroner, det skal spartles
ud og minder meget om koldt tykt tjære. Det er vældig godt til
at tætne flækkede eternitplader med også.

> Et helt andet spørgsmål er, om der er regler, som forhindrer en i at
> tætne med et eller andet.

Hvad regler skulle det være du tænker på ?

--
Mvh Max

Fra : jan nissen

Dato : 13-09-07 19:49

>Hvad regler skulle det være du tænker på ?

Der er noget med, hvis du løsner eller nedtager en plade med asbest i
må den ikke genbruges.
Kan bare ikke finde hvor jeg har læst det.

mvh jan

Fra : Esben I.

Dato : 13-09-07 21:07

Kaj wrote:
> [...]
> på taget, så der ikke kommer fygesne ind?
> Jeg forestiller mig, at man kan løsne de nederste rækker og lægge noget

Nortonbånd, ligner det man klæber i dørkarme
mvh
Esben I.

Fra : Kaj

Dato : 14-09-07 12:01

> [...]
> asbestpladerne på taget, så der ikke kommer fygesne ind?
> Jeg forestiller mig, at man kan løsne de nederste rækker og lægge noget

Tak for de mange svar, nu har jeg noget at gå efter.

--
Venlig hilsen
Kaj

Fra : Thomas

Dato : 14-09-07 12:39

On 14 Sep., 13:00, "Kaj" <kasenxklat...@yahoo.dk> wrote:

> Tak for de mange svar, nu har jeg noget at gå efter.
>
> --
> Venlig hilsen
> Kaj
> Direkte mail: slet klatten

Du har da i hvertfald nået at blive forvirret på et højere plan *GG*
Tag tæt kan både fåes på fugepatroner og i spande og hvis du kan leve
med at det ikke hedder Borup kan du få tilsvarende produkter hos
Lavpris byggemarkeder.

VH

Fra : Kaj

Dato : 15-09-07 11:25

> [...]
> Kaj
> Direkte mail: slet klatten

Du har da i hvertfald nået at blive forvirret på et højere plan *GG*

Det kan du godt have ret i, men jeg har da fået nogle informationer, som jeg
ikke havde før.

Tag tæt kan både fåes på fugepatroner og i spande og hvis du kan leve
med at det ikke hedder Borup kan du få tilsvarende produkter hos
Lavpris byggemarkeder.

Det med fugepatronerne lyder godt, og jeg er ligeglad med om katten er hvid
eller grå. Det vigtigste er, at den kan fange mus.

--
Venlig hilsen
Kaj