Postfix - kun tillade SMTP fra givne IP ad~
Fra : Hans J

Dato : 13-09-07 14:33

Jeg har flere mail domæner, hvor jeg gerne vil gøre det således, at to af
mine domæner kun skal modtage post fra et par givne IP adresser mens resten
af domænerne gerne må modtage fra alt og alle. Jeg har opsat MX'en korrekt
på domænerne, men diverse spammer benytter jo enhver IP adresse til at
aflevere post, så jeg modtager også post på min webserver selv om posten
burde blive afleveret til MX'en.

Hvor er det jeg opsætter det?

Fra : Hans J

Dato : 14-09-07 10:57

> [...]
> korrekt på domænerne, men diverse spammer benytter jo enhver IP adresse
> til at aflevere post, så jeg modtager også post på min webserver selv om

Ingen gode bud på dette?

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 15-09-07 22:10

Hans J skrev:
> [...]
> på domænerne, men diverse spammer benytter jo enhver IP adresse til at
> aflevere post, så jeg modtager også post på min webserver selv om posten

Du skal nok være meget mere konkret, hvis folk skal kunne svare dig.
Hvor mange fysiske servere drejer det sig om, hvilker programmer kører
der på serverne, hvorfor kører der stmp-server på web-serverne osv.

/Lars

Fra : Hans J

Dato : 17-09-07 12:02

> Hvor mange fysiske servere drejer det sig om
> hvilker programmer kører der på serverne
> hvorfor kører der stmp-server på web-serverne osv.

Til alle tre spørgsmål - hvorfor er det relevant?

Jeg kan stille det op således:

1) INET -> MX-udbyder -> Egen-mailserver
2) INET -> MX-egen -> Egen-mailserver

Til 1) høre domænet 1.xyz
Til 2) høre domænet 2.xyz

Jeg oplever, at spammer bruger 2) til at aflevere post til domænet fra 1) -
fordi 1.xyz domænet har en A-record (og www-record) og derfor prøver de.
Jeg vil derfor gerne gøre det således, at jeg kun kan modtage post fra 1.xyz
domænet fra MX-udbyder - alt andet skal bare afvises.