MS Windows
briani 27239
WMP 11 melder fejl på .mpg
Fra : Thomas

Dato : 13-09-07 12:38

Hej.

Jeg håber nogen kan bringe mig på sporet af en løsning til et problem som
jeg har her på min maskine.
Mit styresystem er XP Home.

Det drejer sig om Windows media player 11, som ikke vil afspille videoklip
fundet rundt omkring på nettet, hvis de ligger som .mpg filer.
Andre typer filer afspiller den fint automatisk, når jeg klikker på sådan et
videoklip.

Jeg mener ikke det bør være et Codecs problem, pga. jeg ingen problemer har
hvis jeg istedet for at klikke på .mpg filerne så bare henter filen hjem ved
at "Gemme distination som" og så efterfølgende dobbeltklikke på filen som nu
ligger lokalt på min egen maskine.

Den funktion som jeg altså mangler er Media play'erens evne til selv at
starte og afspille filer af typen .mpg.

Når jeg forsøger at gøre ovenstående så kommer den med en fejl dialog boks
som siger at der opstod en fejl ved afspillingen, og jeg kan så enten vælge
at lukke eller annulere.
Hvis jeg ønsker yderligere informationer omkring denne fejl. så kommer jeg
ind på en Microsoft hjemmeside der siger noget med at lydformattet ikke kan
afspilles, og de forslår at jeg henter nye drivere til mit lydkort.
Jeg mener at denne fejlbeskrivelse ikke er relevant, da jeg uden problemer
jo kan afspille filen når den ligger lokalt, og har i øvrigt ikke observeret
denne type problemer med andre programmer.
Hvis jeg sætter eks.vis min "IrfanView" player som standard player så virker
det fint, men jeg fortrækker nu WMP, da den kan en del mere.

Jeg har prøvet at afinstallere og genindstallere.(Det lader sig ikke gøre at
nedgradere WMP).
Andre programmer på maskinen der kan have indflydelse: Nero 7, IrfanView
4.0, DivX 6.6 player.

Skærmkort N6200, Nvidia forceware V. 162.

Nogen tips, tricks eller bare ideer ?

Thomas.

Fra : Bjarne Chr

Dato : 13-09-07 17:49

"Thomas" <oz1jte@REMOVETHISmail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Jeg har prøvet at afinstallere og genindstallere.(Det lader sig ikke gøre
> at nedgradere WMP).
>
> Thomas.

Du kan godt nedgradere til f.eks WMP 10 Eller 9. Afinstaller WMP 11 Har du
sat WMP som standard til MPG filer? WMP10
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=b446ae53-3759-40cf-80d5-cde4bbe07999&displaylang=da
WMP 9.
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=b446ae53-3759-40cf-80d5-cde4bbe07999&displaylang=da
--
venlig hilsen
Bc

Fra : Bjarne Chr

Dato : 13-09-07 18:53

"Bjarne Chr" <No@> skrev i en meddelelse

> [...]
------
Ups WMP 9
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=3a37d4d9-2c7d-4e4d-a191-5bba240fc87f&DisplayLang=da
--
venlig hilsen
Bc

Fra : Thomas

Dato : 14-09-07 06:47

Hej.

> Du kan godt nedgradere til f.eks WMP 10 Eller 9. Afinstaller WMP 11 Har du
> sat WMP som standard til MPG filer? WMP10
> [...]

Efter afinstallationen af WMP 11, og efterfølgende forsøg på at installere
en tidligere version WMP, så dukker der en fejldialogboks op der siger at
"Denne version ikke er gyldig til denne version windows"(Eller noget i den
stil.Jeg husker det ikke helt).
Dette er samme erfaring som jeg kan se at andre har gjort i tidligere tråde
her i gruppen.
Når alt kommer til alt, så ville jeg da også helst have den nyeste version
på min maskine.

I øvrigt er WMP sat op som standard afspiller af MPG filer.
Dette understøttes også af at WMP 11 jo faktisk starter op når jeg klikker
på sådan et videoklip.
(Men desværre så kan den jo så ikke afspille den automatisk)
Klikker jeg på en lokal gemt MPG fil, så afspiller WMP 11 den jo også
lystigt uden problemer.

> venlig hilsen
> Bc

Tak for dine tips,
Thomas.

Fra : Bjarne Chr

Dato : 14-09-07 09:11

> [...]
> "Denne version ikke er gyldig til denne version windows"(Eller noget i den

Behøver du at installere WMP. når du har afinstalleret WMP11 den version der
var installeret førend du "opgraderede" til ver.11 burde da virke igen! Jeg
har "smidt" 11'eren ud igen og bruger ver. 10

--
venlig hilsen
Bc

Fra : Thomas

Dato : 14-09-07 21:06

> Behøver du at installere WMP. når du har afinstalleret WMP11 den version
> der var installeret førend du "opgraderede" til ver.11 burde da virke
> igen! Jeg har "smidt" 11'eren ud igen og bruger ver. 10

Var ikke klar over at den sådan rullede en version tilbage, men prøvede det
selvfølgelig og endte rigtig nok på vers. 10.

Dette hjalp desværre ikke på problemet, da der stadig dukker en
fejlmeddelelse op.
Dog med lidt anden tekst denne gang. Noget med "Filformat ikke genkendt".

Jeg prøvede at køre en "Codecs detective" som var en del af en Codecs pakke
som jeg hentede til XP tidligere.
Denne analysere alle indlæste Codecs og laver så en liste.
Jeg kan på denne liste se at der er nogen fejlbehæftet Codecs bl.a. fra et
Pinacle Media center jeg tidligere har leget med.
Dette lille Codecs detective program kunne desværre kun liste mine Codecs,
og ikke hjælpe med at slette de Codecs som var fejlbehæftet.
Tror jeg vil prøve at få dem slettet på en eller anden måde, hvis de er til
at finde i systemet.

Thomas.