ADSL deling mellem 2 computere
Fra : Thomas - Ford Sierra~

Dato : 23-01-01 19:36

Davs...

Jeg er netop gået fra 56k til 256ADSL og nu rykker det sku'
meget godt...

Til sagen...
vi har hos os et netværk bestående af to computere forbundet
med hinanden over en hub, således man kan spille mod
hinanden m.m.. Vil det her være muligt - efter installation
af ADSL på den ene -, at forbinde disse, således computeren
med ADSL evt. kan køre som server, så man kan benytte ADSL
forbindelsen på begge computere og i så fald hvordan gøres
dette?

Behøves yderligere informationer omkring systemet for
løsning...skriv blot...

Med venlig hilsen

Thomas Krath Knudsen

http://w1.1491.telia.com/~u149100445/

Fra : Leon Jessen

Dato : 23-01-01 20:29

Thomas - Ford Sierra XR4i <Thomas_k@knudsen.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:1bkb6.2328$LK6.56116@news101.telia.com...
> [...]
> med ADSL evt. kan køre som server, så man kan benytte ADSL
> forbindelsen på begge computere og i så fald hvordan gøres

Kig her: http://home1.stofanet.dk/leon.i.jessen/delt_internet.htm
Leon I. Jessen
E-mail: Leon_Jessen@mail1.stofanet.dk
Homepage: http://home1.stofanet.dk/Leon.I.Jessen

Fra : Thomas - Ford Sierra~

Dato : 23-01-01 22:56

> Kig her:
http://home1.stofanet.dk/leon.i.jessen/delt_internet.htm

Det ser ud til at være noget for mig, men kan man ikke
downloade et program som WinGate eller SyGate gratis og uden
trial-periode?

Med venlig hilsen

Thomas Krath Knudsen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 23-01-01 21:43

Thomas skrev:
> [...]
>med ADSL evt. kan køre som server, så man kan benytte ADSL
>forbindelsen på begge computere og i så fald hvordan gøres

Når du nu alligevel har en hub - hvorfor så ikke bare sætte ADSL'en til
hub'en og installere ADSL på begge PC'er ?

Så kører begge fint internet - også selvom den anden ikke er tændt.......

--
M.v.h.
Jan Vestergaard

Fra : Thomas - Ford Sierra~

Dato : 23-01-01 22:57

> [...]
sætte ADSL'en til
> hub'en og installere ADSL på begge PC'er ?
>
> Så kører begge fint internet - også selvom den anden ikke

Det er ikke en server jeg har, men en hub. Derfor kan man
ikke installere et ATM kort i en hub (det bliver sku'
vanskeligt) og dele denne...

Prøv at uddybe dig lidt...måske er jeg bare dum!

Med venlig hilsen

Thomas

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 24-01-01 02:33

"Thomas - Ford Sierra XR4i" <Thomas_k@knudsen.dk> skrev i en meddelelse
> Det er ikke en server jeg har, men en hub. Derfor kan man
> ikke installere et ATM kort i en hub (det bliver sku'
> vanskeligt) og dele denne...
>
> Prøv at uddybe dig lidt...måske er jeg bare dum!

Hej,
Jeg tror problemet er at, din ADSL løsning er fra TeleDK.
Det råd du fik om at koble ADSL på hub'en er ganske udmærket, men er dog
baseret på en router (som følger med Worldonline og CiberCity) og ikke et
ATM kort. Hvis du gerne vil have en server med ATM kortet installeret, som I
så kan forbinde jer til, og som kan dele forbindelsen ud til flere
computere, tror jeg Linux er en god løsning. Prøv at spørge i

Mvh
Tonni Aagesen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 24-01-01 08:42

Åhh - nu nævnte du ikke at du havde en TD forbindelse med ATM-kort og ikke
en router.......

Mit forslag vil nok "kun" virke hos CC, WOL og hvem der ellers bruger en
router.........

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 24-01-01 08:59

Thomas - Ford Sierra XR4i wrote:

> [...]
> dette?
>
> Behøves yderligere informationer omkring systemet for

Jeg vil sige at den oplysning jeg mangler er, hvilket styresystem du
kører på den maskine du kobler ADSL-linien til. Hvis det er Win98 eller
WinME kan du bruge Internet Connection Sharing (det er nemt, men hvis du
har brug for hjælp kan du se på
<URL:http://www.annoyances.org/win98/features/ics.html>).

Hvis det er Linux skal du kikke på NAT. På en 2.2.x kerne er det simple
at indsætte:
/sbin/ipchains -P forward DENY
/sbin/ipchains -A forward -i eth0 -s 192.168.1.0/24 -j MASQ

hvor det antages at eth0 er det netkort, der snakker med Internettet og
dine maskiner internt (på eth1) hedder 192.168.1.x. Husk at sætte
default gateway på de andre maskiner til den IP-adresse du bruger på
eth1.

Jeg ved hvilket subnet du kører mellem din ATM og din PC. Hvis den
adresse hedder 192.168.0.x kan du sætte ipnummeret på dit interne net
til 192.168.1.x.

Knus
   Regnar
--