MS Windows
briani 27239
Hjælp til dos-fil - BACK-UP
Fra : Jørn N. Andersen

Dato : 12-09-07 20:03

Hej
Jeg har købt en ekstern HD - og kom til at tænke på - om man ikke kan
programere en lille fil, som kan bruges til at - ta' en hurtig back-up
af de ønskede mapper. Jeg kan huske fra "gamle dage", at man via
dos-kommandoer kan angive hvor der skal kopieres fra - kopieres til -
OG at - hvis filen er der i forvejen - ja så undlades kopiering.
Hjælp
Eller findes der færdige programmer, som ordner noget sådan??
vh
Jørn

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 12-09-07 20:08

On 12 Sep 2007 19:03:18 GMT, Jørn N. Andersen wrote:

> [...]
> dos-kommandoer kan angive hvor der skal kopieres fra - kopieres til -
> OG at - hvis filen er der i forvejen - ja så undlades kopiering.

Hvis du vil lave en batch-fil kan det stadig lade sig gøre. Kig på xcopy:
http://www.microsoft.com/resources/documentation/windows/xp/all/proddocs/en-us/xcopy.mspx?mfr=true

> Eller findes der færdige programmer, som ordner noget sådan??

Det er jeg næsten sikkert på de fleste back-up programmer kan klare. Jeg må
være dig svar skyldig hvilke der er gode.

Fra : claus b. p.

Dato : 12-09-07 21:27

"Jørn N. Andersen (slet 0LXFR)" <jna@0LXFRc.dk> wrote in message
> [...]
> Hjælp
> Eller findes der færdige programmer, som ordner noget sådan??

Vil du køre det under Windows, så prøv "Total Commander" (Shareware). Du kan
downloade en fuldt funktionel version.
Man får 2 vinduer som kan sammenligne en hel mappestruktur, så man kan
synkronisere fx. sin datapartition og en backuppartition. Det samme kan
gøres med en komprimeret struktur (fx. .zip) eller en ftp server.
/Claus

Fra : Pico

Dato : 12-09-07 23:01

Jørn N. Andersen (slet 0LXFR) wrote:
> [...]
> Hjælp
> Eller findes der færdige programmer, som ordner noget sådan??

Jeg har i årevis brugt Second Copy http://www.centered.com/ og kan kraftigt
anbefale det. Det kan det du ønsker og gør det stille og roligt i
baggrunden, du hørere kun fra det hvis en fil er åben når den skal kopieres.

Windows Vista compatible
Windows XP style user interface
Up to 256-bit AES encryption
Two-way Synchronization
FTP support
Automatic detection/deletion during synchronization
Enhanced compression
Automatic scheduled copies
E-mail notification
Multi-threaded background processing
Run as a service
Universal Naming Convention (UNC) support
Preview profile activity before running
Password protect profiles
Run profile when files change
Archival of up to 25 old versions
Disk spanning
Run profiles at Windows shutdown

Hvis du har "rimelig" binar adgang findes det i a.b.warez ellers kan du
prøve at skrive.

--
MVH
Pico

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 13-09-07 08:26

Pico wrote:

> Hvis du har "rimelig" binar adgang findes det i a.b.warez ellers kan du
> prøve at skrive.

Sidder du og opfordrer til ulovligheder?

Jesper Poulsen

Fra : Pico

Dato : 13-09-07 12:40

Jesper Poulsen wrote:

> Sidder du og opfordrer til ulovligheder?

Nej da, jeg tilbyder at hjælpe med en trail, jeg mener det er 30 dage
prøvetid.
--
MVH
Pico

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 13-09-07 12:52

Pico wrote:
> Nej da, jeg tilbyder at hjælpe med en trail, jeg mener det er 30 dage
> prøvetid.

Den kan hentes på http://www.centered.com/

Jesper Poulsen

Fra : Pico

Dato : 13-09-07 12:59

Jesper Poulsen wrote:

> Den kan hentes på http://www.centered.com/

Nå ja, det kan den sørme også. Nå jeg må leve med "et hak i tuden" for at
prøve at være hjælpsom
--
MVH
Pico

Fra : Bjarne Chr

Dato : 12-09-07 23:02

Stones Kopikontrol Freeware http://www.stoneware.dk/

--
venlig hilsen
Bc

Fra : Claus Tersgov

Dato : 13-09-07 14:24

> [...]

> Hjælp
> Eller findes der færdige programmer, som ordner noget sådan??

Husker jeg rigtigt, så har både ZIP og ARJ til dos en rigtig backupfunktion,
som endda kan holde rede på, hvilke filer der er ændret.

Claus

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 13-09-07 17:18

Jørn N. Andersen wrote :

> [...]
> dos-kommandoer kan angive hvor der skal kopieres fra - kopieres til -
> OG at - hvis filen er der i forvejen - ja så undlades kopiering.

Jeg har engang lavet et script til backup der dog laver en ny mappe på
den eksterne disk hver gang - så kan man selv slette gamle backups når
disken er ved at være fuld.
Se newsd:45a25adb$0$14046$edfadb0f@dread15.news.tele.dk

--

/klaus

Hold din (udbyders) mailserver fri for spam;
krypter din email-adresse til højre for "@".