/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Vista maskinen kan ikek komme ud af starte~
Fra : Søren Blom


Dato : 11-09-07 17:42

hej

Har fået kastede en Acer Aspire 3104 WLMi med Vista Basic, da denne maskine
ikke kan starte op.
Der er sket det, at efter en opdatering skulle maskinen genstarte, men
bliver lukkede ned i stedet og siden har den ikke fungerede.Når man tænder
maskinen, så kommer den til den menu hvor man kan vælge om maskinen skal
starte i Fejlsikret tilstand osv. uanset hvad man vælger så forsøger Windows
at starte op, men ender efter få sekunder tilbage i samme menu, det uanset
hvilket punkt man vælger.

Der bliver så forslået at man indsætter installations cd'en og køre
reparation af Windows, problemet er bare at der ikke er nogen installations
CD da Vista var præ installeret på maskinen og ejeren ikke har fået lavet en
CD inden nedbruddet sker og jeg har ikke en tilsvarende Vista i huset, så nu
er gode råd dyre, har prøvet at tage kontakt til Acer med efter at have
brugt 45 minutter i telefonen med at vente på at komme igemmen havde jeg
ikke mere tid til det.

Er der en her som kender problem stillingen og ved hvordan jeg får maskinen
på rette spor igen?

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.



 
 
Henning (11-09-2007)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 11-09-07 18:09

On Tue, 11 Sep 2007 18:41:43 +0200, "Søren Blom" <soren@blom.dk>
wrote:

>hej
>
>Har fået kastede en Acer Aspire 3104 WLMi med Vista Basic, da denne maskine
>ikke kan starte op.
>Der er sket det, at efter en opdatering skulle maskinen genstarte, men
>bliver lukkede ned i stedet og siden har den ikke fungerede.Når man tænder
>maskinen, så kommer den til den menu hvor man kan vælge om maskinen skal
>starte i Fejlsikret tilstand osv. uanset hvad man vælger så forsøger Windows
>at starte op, men ender efter få sekunder tilbage i samme menu, det uanset
>hvilket punkt man vælger.
>
>Der bliver så forslået at man indsætter installations cd'en og køre
>reparation af Windows, problemet er bare at der ikke er nogen installations
>CD da Vista var præ installeret på maskinen og ejeren ikke har fået lavet en
>CD inden nedbruddet sker og jeg har ikke en tilsvarende Vista i huset, så nu

Du kan bruge en vilkårlig Vista til at reparere med - du ødelægger
ikke noget. Alternativet er at køre en restore fra
gendannelsespartitionen.


Svend Erik Jensen (11-09-2007)
Kommentar
Fra : Svend Erik Jensen


Dato : 11-09-07 22:22

On Tue, 11 Sep 2007 18:41:43 +0200, Søren Blom wrote in
dk.edb.system.ms-windows <46e6c542$0$90268$14726298@news.sunsite.dk>:


>Er der en her som kender problem stillingen og ved hvordan jeg får maskinen
>på rette spor igen?

Du kan restore den til ny tilstand ved at tænde den og trykke nogle
gange på ALT+F10. Det vil gendanne den fra restore partitionen men du
mister alle data på maskinen.
--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen
http://www.isa.dknet.dk/~sej/

Søren Blom (12-09-2007)
Kommentar
Fra : Søren Blom


Dato : 12-09-07 01:24

"Svend Erik Jensen" <adressen@er.invalid> skrev
>
> Du kan restore den til ny tilstand ved at tænde den og trykke nogle
> gange på ALT+F10. Det vil gendanne den fra restore partitionen men du
> mister alle data på maskinen.

Så er alle jeres svar efterprøvet igen og igen, men uden det ønskede
resultat, ikke engang Alt + F10 har hjulpet noget, jeg har efterhåndne ikke
en tide til hvad jeg nu kan gøre.
Håber bare ikke det ender med at jeg skal ringe til Acer, da det kan tage en
mindre is tid med ventemusik før man kommer igennem.
--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
mail med spamfilter besvares ikke


Lyrik (12-09-2007)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 12-09-07 11:16

On Wed, 12 Sep 2007 02:24:23 +0200, Søren Blom <soren@blom.dk> wrote:

> "Svend Erik Jensen" <adressen@er.invalid> skrev
>>
>> Du kan restore den til ny tilstand ved at tænde den og trykke nogle
>> gange på ALT+F10. Det vil gendanne den fra restore partitionen men du
>> mister alle data på maskinen.
>
> Så er alle jeres svar efterprøvet igen og igen, men uden det ønskede
> resultat, ikke engang Alt + F10 har hjulpet noget, jeg har efterhåndne
> ikke en tide til hvad jeg nu kan gøre.
> HÃ¥ber bare ikke det ender med at jeg skal ringe til Acer, da det kan
> tage en mindre is tid med ventemusik før man kommer igennem.
++++++++++
Så kan du jo kun gøre ét.
Du må forklare din ven at du må reinstallere systemet og han/hun må få fat
i en installations-cd. Skal I bruge det samme serienummer, så skulle jeg
kende microsoft dårligt om ikke det skal være en installations-cd af
OEM-typen. Ellers må der skaffes en fuldversion med nyt serienummer.
Men overvej om det er smart at installere et system på den Acer som
opfører sig på en måde, så det efter almindelig opdatering bryder sammen?

Du har ikke et sådant system i huset siger du. Men så har du måske en
Windows XP der er brugbar?

Ellers må I gå den tunge vej tilbage til forretningen, eller til ACER og
forelægge dem problemet.

Hilsen
Jens


--
Using Opera's revolutionary e-mail client: http://www.opera.com/mail/

Søren Blom (12-09-2007)
Kommentar
Fra : Søren Blom


Dato : 12-09-07 21:01

"Lyrik @heaven.dk>" <"lyrik<fjern> skrev
> Så kan du jo kun gøre ét.
> Du må forklare din ven at du må reinstallere systemet og han/hun må få fat
> i en installations-cd. Skal I bruge det samme serienummer, så skulle jeg
> kende microsoft dårligt om ikke det skal være en installations-cd af
> OEM-typen. Ellers må der skaffes en fuldversion med nyt serienummer.
> Men overvej om det er smart at installere et system på den Acer som
> opfører sig på en måde, så det efter almindelig opdatering bryder sammen?
>
> Du har ikke et sådant system i huset siger du. Men så har du måske en
> Windows XP der er brugbar?
>
> Ellers må I gå den tunge vej tilbage til forretningen, eller til ACER og
> forelægge dem problemet.

Hej

Det er også min tanke om at jeg vil /må henvende mig til Acer for at få en
genoprettelses CD når man nu ikke selv har fået dne lavet før problemet
opstår.

Men jeg har nu fundet ud af, at hele missæeren ikke skyldes en alm. Windows
up-date. Makinen som volder mig problemer er med Vista Basic, der følger en
CD med, så man kan opgradere Vista til en af de andre versioner og det er
der filmen er knækkede og ikke som jeg først have fået oplyst.

jeg syndes efterhånden at jeg har prøvet alle muligheder selv Alt + F10 i
opstart, men intet hjælper, så der er nu nok ikke så meget andet at gøre end
at se om det er muligt at få noget hjælp fra Acer

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
mail med spamfilter besvares ikke


Thunder (4920 Sølle~ (14-09-2007)
Kommentar
Fra : Thunder (4920 Sølle~


Dato : 14-09-07 13:20

"Søren Blom" <soren@blom.dk> skrev i meddelelsen
news:46e84564$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
> "Lyrik @heaven.dk>" <"lyrik<fjern> skrev
>> Så kan du jo kun gøre ét.
>> Du må forklare din ven at du må reinstallere systemet og han/hun må få
>> fat i en installations-cd. Skal I bruge det samme serienummer, så skulle
>> jeg kende microsoft dårligt om ikke det skal være en installations-cd af
>> OEM-typen. Ellers må der skaffes en fuldversion med nyt serienummer.
>> Men overvej om det er smart at installere et system på den Acer som
>> opfører sig på en måde, så det efter almindelig opdatering bryder sammen?
>>
>> Du har ikke et sådant system i huset siger du. Men så har du måske en
>> Windows XP der er brugbar?
>>
>> Ellers må I gå den tunge vej tilbage til forretningen, eller til ACER og
>> forelægge dem problemet.
>
> Hej
>
> Det er også min tanke om at jeg vil /må henvende mig til Acer for at få en
> genoprettelses CD når man nu ikke selv har fået dne lavet før problemet
> opstår.
>
> Men jeg har nu fundet ud af, at hele missæeren ikke skyldes en alm.
> Windows up-date. Makinen som volder mig problemer er med Vista Basic, der
> følger en CD med, så man kan opgradere Vista til en af de andre versioner
> og det er der filmen er knækkede og ikke som jeg først have fået oplyst.
>
> jeg syndes efterhånden at jeg har prøvet alle muligheder selv Alt + F10 i
> opstart, men intet hjælper, så der er nu nok ikke så meget andet at gøre
> end at se om det er muligt at få noget hjælp fra Acer
>
> --
> Venlig Hilsen
>
> Søren Blom
> soren@blom.dk
> mail med spamfilter besvares ikke
>


Gå ned til foretningen hvor den er købt og få dem til at ringe til aCer da
de har et firma nummer de hvor de kommer hutiger igennem end du gør. Eller
få dem til at lave dig en CD ud fra en af de maskiner som de har stående.
Er den købt over nettet kontakter du bare forhandleren der, fungerer på
samme måde.


--

Med venlig hilsen

Jan


Søren Blom (14-09-2007)
Kommentar
Fra : Søren Blom


Dato : 14-09-07 22:25

"Thunder (4920 Søllested)" <thunderFJERN@pc.dk> skrev
>
> Gå ned til foretningen hvor den er købt og få dem til at ringe til aCer da
> de har et firma nummer de hvor de kommer hutiger igennem end du gør. Eller
> få dem til at lave dig en CD ud fra en af de maskiner som de har stående.
> Er den købt over nettet kontakter du bare forhandleren der, fungerer på
> samme måde.
>

Tak for dit forslag, men jeg er så heldig at have en bekendt der kunne klare
det for mig, så nu køre maskinen igen som den skal.

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
mail med spamfilter besvares ikke


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408936
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste