Opsætning af FTP Server ?
Fra : OleO

Dato : 10-09-07 16:47

Hej gruppe

Jeg er ved at få grå hår. Kan ikke få min FTP server op at stå.

Her lidt info:

ADSL modem: Siemens speedstream 4100
Trådløs router: BlueTinum BT-WAP2010; IP sat til 192.168.0.1 ; Kører med
DHCP Server Enable.
Ftp server: D-Link NAS-323 Statisk IP sat til 192.168.0.12

Fast IP ved TDC

Hvad kan jeg prøve?

Spørg endelig hvis der mangler oplysninger... :-/

Fra : Jesper Laursen

Dato : 10-09-07 17:19

"OleO" <OleO@nospam.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> DHCP Server Enable.
> Ftp server: D-Link NAS-323 Statisk IP sat til 192.168.0.12

Kender ikke lige routeren, men du burde kunne løse opgaven ved at lave en
forward af port 21 eller 20 til 192.168.0.12 .Endvidere er der vel noget
aktivering/deaktivering af FTP funktionen i din NAS.
Hvis du skal "teste" forbindelsen skal du højst sansynligt prøve at tilgå
ftp'en med NAS'en interne ip adresse (192.168.0.12).
Udefra skal andre tilgå ftp'en med din eksterne ip adresse(tjek evt.
www.myip.dk)

Fra : OleO

Dato : 10-09-07 18:46

Ok nu er jeg da blevet lidt klogere!

Det viser sig faktisk at det har "virket" hele tiden ! ? ! ?

Hvis jeg bruger "internet explorer" som FTP får jeg denne fejlmeddelse:

"Windows cannot acces this folder. Make sure you typed the file name
correctly and that you have permission to access the folder
Details:
The server name or address could not be resolved"

Det samme hvis jeg bruger CuteFTP !

Men hvis jeg bruger total commander virker det fint ???

Hvad f.... er forskellen ??? og hvordan kan jeg få det til at virke i
"internet explorer" også ?

Please help

Fra : Jesper Laursen

Dato : 10-09-07 19:42

> [...]
>
> Men hvis jeg bruger total commander virker det fint ???
>
> Hvad f.... er forskellen ??? og hvordan kan jeg få det til at virke i

Ja, det kan jeg desværre ikke hjælpe med. Kender ikke rigtigt Total
Commander. Umiddelbart vil jeg ikke mene, at der skulle være nogen forskel.
Husker du at bruge den interne ip adresse?

Fra : Brian Kals

Dato : 10-09-07 18:04

"OleO" <OleO@nospam.com> skrev i en meddelelse
> Ftp server: D-Link NAS-323 Statisk IP sat til 192.168.0.12
>
> Fast IP ved TDC

Velkommen i klubben.
Har selv sådan en jeg har bøvlet rigtig meget med.
Prøv at sæt den direkte til din ADSL linje og få en til at teste den.
Hvis den kommer på den anden side af routeren, så begynder problemerne.

Passivmode virker rigtig dårligt. Der er ingen steder i GUI hvor man kan
sætte passiv porte. Ved at snuse trafikken kom jeg frem til at den bruger
65500-65510.
Der er også problemer med at den ikke release de porte igen, når de ikke
mere er i brug, så der opstår timeout når alle har været brugt.

Hvis jeg kunne nå at sende den tilbage, så ville jeg helt klart gøre det.
Den er simpelhen så mangelfuld på mange punkter.

Mvh
Brian.

Fra : Brian Kals

Dato : 10-09-07 18:11

"Brian Kals" <esa1@houge.spamfree.dk> skrev i en meddelelse

> "OleO" <OleO@nospam.com> skrev i en meddelelse

> Velkommen i klubben.

Glemte lige noget.
Desuden kan man ikke se sin IP inde fra den NAS, og der er ingen steder at
sætte sin extern ip i den.

Mvh
Brian

Fra : Brian Kals

Dato : 10-09-07 18:17

> "Brian Kals" <esa1@houge.spamfree.dk> skrev i en meddelelse

> Glemte lige noget.
> Desuden kan man ikke se sin IP inde fra den NAS, og der er ingen steder at
> sætte sin extern ip i den.

Der kom lige lidt vrøvl med, der skulle stå: Der er heller ikke nogle steder
du kan sætte din externe ip i den, som man bruger i passiv mode.

Mvh
Brian