Bærbar problemos
Fra : Ricki

Dato : 23-01-01 14:20

Hej,

Jeg har netop fået en gammel 486er 100 mhz, hvor jeg gerne skulle ha'
installeret win98, MEN der er ikke noget cd-rom drev i maskinen. Mit
spørgsmål er nu: Er der en måde hvor det kan lade sig gøre at koble min
stationære pc'er sammen med den bærbare, så jeg kan bruge cd-rom drevet
derfra. Evt. via com-porten eller hvad ved jeg.

Hilsen Ricki

Fra : Hense

Dato : 23-01-01 14:36

Hvis begge PC'ere har Win98 kan du bruge "Direkte kabeltilslutning" og koble
dem sammen via printerportene. Så kan du få adgang til CD-ROM drevet, men
forbindelsen er ikke særlig hurtig.

/Hense

Fra : JK

Dato : 23-01-01 15:08

> [...]
> stationære pc'er sammen med den bærbare, så jeg kan bruge cd-rom drevet
> derfra. Evt. via com-porten eller hvad ved jeg.

Få fat på et null-modem kabel - og hent program X - jeg ka' selvfølgelig
ikke huske, hvad programmet hed, men det var et program, som kunne etablere
forbindelse via null-modem kablet - og så var det lidt Norton Commander
agtigt - sådan at du har den ene computeres HD i venstre side, og den anden
i højre.

- herefter kopierer du win98 mappen fra din win98 cd-rom over til din
bærbare PC'ere (det tar' sikkert sin tid - derefter er det bare at
køre setup/install fra c:\win98 på din bærbare og.....(hmmm en 486...) - ca.
2-3 timer efter har du nok fået det installeret.

/JK

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 23-01-01 17:32

"JK" <dempsey@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> forbindelse via null-modem kablet - og så var det lidt Norton Commander
> agtigt - sådan at du har den ene computeres HD i venstre side, og den
Kan det være et program kaldet FX? Det passer i hvert fald på den
beskrivelse du giver...

-Jonas

Fra : JK

Dato : 23-01-01 21:00

"Jonas Due Vesterheden" <totalnirvana@mailme.dk> wrote in message
> "JK" <dempsey@email.dk> skrev i en meddelelse
> Kan det være et program kaldet FX? Det passer i hvert fald på den
> beskrivelse du giver...

Yes - det var dét det hed

/JK

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 23-01-01 21:33

> Yes - det var dét det hed
Jeg tror faktisk jeg har det liggende på en gammel computer... Hvis det
skulle have nogen interesse, kan jeg godt zippe den ned.

-Jonas

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 23-01-01 22:10

Jonas Due Vesterheden wrote:

> Jeg tror faktisk jeg har det liggende på en gammel computer... Hvis det
> skulle have nogen interesse, kan jeg godt zippe den ned.

Alternativt kan han, hvis der ligger en dos 6.x på den bærbare, bruge
Interlink fra DOS.

Det kan hentes fra Microsoft:

<URL:http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q135/3/15.ASP>

Led efter olddos.exe.

Knus
   Regnar
--
Regnar Bang Lyngsø (regnar@writeme.com, regnar@beer.com)
<URL:http://www.daimi.au.dk/%7Erblyngso/>

Fra : N/A

Dato : 24-01-01 16:24

Fra : JK

Dato : 24-01-01 16:24

"Ricki" <ricki@join-in.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har fået fat på FX og det rette kabel, men så gik der ged i den
bærbare.
> Den har ligepludselig "mistet" C-drevet. Jeg kan ikke finde det. Er der
> nogle gode løsninger???

Jeg går ud fra, at det der lå på C-drevet ikke var særlig interessant ? - i
så fald, ka' du så ikke bare boote med en diskette, og køre Fdisk
? -slet/opret partitionen igen.

/JK